Američanům začíná vonět nafta. Dieselů se tu prodává stále víc

Američanům začíná vonět nafta. Dieselů se tu prodává stále víc

O Američanech koluje spousta mýtů, pokud jde o jejich preference v oblasti automobilů. Tak například není pravda, že nejoblíbenější je americké auto s osmiválcem. Ve skutečnosti je to Toyota Camry se čtyřválcem, když nepočítáme pracovní pick-upy Ford-F150 a Chevrolet Silverado.

Stejně tak není pravda, že by Američané neřešili spotřebu paliva. Benzín je nyní stojí asi 20 korun za litr, což je zhruba trojnásobek proti zvyklostem před deseti lety. To je, jako kdyby nás stál litr benzínu 75 korun...

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Není tedy divu, že se auta se vznětovými motory dostávají do popředí zájmu. Zatímco celkový trh s novými auty rostl meziročně tempem 4 %, prodeje naftových aut se zvýšily o 25 %. Naproti tomu prodeje hybridů stagnují a zákazníci se k nim už moc nevracejí. Nedokáží totiž naplnit sliby o nízké spotřebě v reálném provozu.

Naproti tomu zákazníci dieselů si v USA pochvalují prý až o 30 % nižší spotřebu paliva v reálném provozu. Předpokládá se, že tržní podíl naftových aut se ze současných asi tří procent více než zdvojnásobí do roku 2018.

Volkswagen Passat TDI projel 48 států USA se spotřebou 3 l/100 km

Volkswagen Passat TDI projel 48 států USA se spotřebou 3 l/100 km

Paradoxní je, že prodeje naftových aut klesly Volkswagenu, největšímu průkopníkovi dieselů v USA. Ten prodal o osm procent méně dieselů (celkem asi 42 000 aut). Naproti tomu Audi prodalo čtyřikrát tolik naftových aut, celkem 8100 kusů.

Diesely se  v USA prosazují jen pomalu. V minulosti jejich rozmach brzdila zejména malá dostupnost nafty s nízkým obsahem síry a také přísné emisní limity. To není jako v Evropě, kde jsou dlouhodobě úředníci k dieselům mnohem benevolentnější a dovolují jim vypouštět více exhalací.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků