Američané vybrali nejoblíbenější asistenční systémy. Volba nepřekvapí

Dnešní automobily bývají už ve standardu vybaveny nejrůznějšími asistenčními systémy. Americký úřad IIHS zjišťoval, které z nich mají řidiči nejraději.

Americký úřad IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) se pustil do studie asistenčních systémů, které vozy momentálně používají. Celkově bylo do testování zapojeno pět různých automobilů, které si vyzkoušelo 51 pracovníků úřadu.

Testované automobily byly Audi A4 (2017), Audi Q7 (2017), Honda Civic (2016), Infiniti QX60 (2016) a Toyota Prius (2016). Každému z dobrovolníků  bylo umožněno řídit jeden z pěti vozů po dobu jednoho dne až tří týdnů poté, co obdrželi pokyn k používání asistenčních systémů.

Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Aby byla studie relevantní, museli účastnící řídit s těmito systémy aktivovanými po celou dobu. Testované technologie představují většinou  automatizaci druhé úrovně (ADAS 2). To znamená, že řidič je pořád odpovědný za všechny ostatní úkoly potřebné pro řízení.

Výsledky ukázaly, že řidiči nejvíce oceňuji adaptivní tempomat a aktivní udržování jízdních pruhů. Podle IIHS řidiči upřednostňovali adaptivní tempomaty, které prováděly postupné změny rychlosti a neustále sledovaly vpředu pohybující se vozy. U aktivního udržování jízdních pruhů dobrovolníci kvitovali menší počet korekcí řízení.

Hyundai Grand Santa Fe si odnesl z testů IIHS nejlepší výsledek

Hyundai Grand Santa Fe si odnesl z testů IIHS nejlepší výsledek

"I s automatizací se řidiči chtějí cítit tak, jako by měli kontrolu nad vozidlem.  Chtějí, aby se tyto systémy přizpůsobily jejich jízdnímu stylu, místo aby se jim snažily vnutit jiný styl jízdy," řekl David Kidd, vedoucí vědecký pracovník IIHS a hlavní autor studie.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků