Američané vybrali nejoblíbenější asistenční systémy. Volba nepřekvapí

Dnešní automobily bývají už ve standardu vybaveny nejrůznějšími asistenčními systémy. Americký úřad IIHS zjišťoval, které z nich mají řidiči nejraději.

Americký úřad IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) se pustil do studie asistenčních systémů, které vozy momentálně používají. Celkově bylo do testování zapojeno pět různých automobilů, které si vyzkoušelo 51 pracovníků úřadu.

Testované automobily byly Audi A4 (2017), Audi Q7 (2017), Honda Civic (2016), Infiniti QX60 (2016) a Toyota Prius (2016). Každému z dobrovolníků  bylo umožněno řídit jeden z pěti vozů po dobu jednoho dne až tří týdnů poté, co obdrželi pokyn k používání asistenčních systémů.

Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Aby byla studie relevantní, museli účastnící řídit s těmito systémy aktivovanými po celou dobu. Testované technologie představují většinou  automatizaci druhé úrovně (ADAS 2). To znamená, že řidič je pořád odpovědný za všechny ostatní úkoly potřebné pro řízení.

Výsledky ukázaly, že řidiči nejvíce oceňuji adaptivní tempomat a aktivní udržování jízdních pruhů. Podle IIHS řidiči upřednostňovali adaptivní tempomaty, které prováděly postupné změny rychlosti a neustále sledovaly vpředu pohybující se vozy. U aktivního udržování jízdních pruhů dobrovolníci kvitovali menší počet korekcí řízení.

Hyundai Grand Santa Fe si odnesl z testů IIHS nejlepší výsledek

Hyundai Grand Santa Fe si odnesl z testů IIHS nejlepší výsledek

"I s automatizací se řidiči chtějí cítit tak, jako by měli kontrolu nad vozidlem.  Chtějí, aby se tyto systémy přizpůsobily jejich jízdnímu stylu, místo aby se jim snažily vnutit jiný styl jízdy," řekl David Kidd, vedoucí vědecký pracovník IIHS a hlavní autor studie.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků