Američané vybrali nejoblíbenější asistenční systémy. Volba nepřekvapí

Dnešní automobily bývají už ve standardu vybaveny nejrůznějšími asistenčními systémy. Americký úřad IIHS zjišťoval, které z nich mají řidiči nejraději.

Americký úřad IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) se pustil do studie asistenčních systémů, které vozy momentálně používají. Celkově bylo do testování zapojeno pět různých automobilů, které si vyzkoušelo 51 pracovníků úřadu.

Testované automobily byly Audi A4 (2017), Audi Q7 (2017), Honda Civic (2016), Infiniti QX60 (2016) a Toyota Prius (2016). Každému z dobrovolníků  bylo umožněno řídit jeden z pěti vozů po dobu jednoho dne až tří týdnů poté, co obdrželi pokyn k používání asistenčních systémů.

Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Aby byla studie relevantní, museli účastnící řídit s těmito systémy aktivovanými po celou dobu. Testované technologie představují většinou  automatizaci druhé úrovně (ADAS 2). To znamená, že řidič je pořád odpovědný za všechny ostatní úkoly potřebné pro řízení.

Výsledky ukázaly, že řidiči nejvíce oceňuji adaptivní tempomat a aktivní udržování jízdních pruhů. Podle IIHS řidiči upřednostňovali adaptivní tempomaty, které prováděly postupné změny rychlosti a neustále sledovaly vpředu pohybující se vozy. U aktivního udržování jízdních pruhů dobrovolníci kvitovali menší počet korekcí řízení.

Hyundai Grand Santa Fe si odnesl z testů IIHS nejlepší výsledek

Hyundai Grand Santa Fe si odnesl z testů IIHS nejlepší výsledek

"I s automatizací se řidiči chtějí cítit tak, jako by měli kontrolu nad vozidlem.  Chtějí, aby se tyto systémy přizpůsobily jejich jízdnímu stylu, místo aby se jim snažily vnutit jiný styl jízdy," řekl David Kidd, vedoucí vědecký pracovník IIHS a hlavní autor studie.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků