Američané ve velkém přestávají kupovat domácí značky automobilů

Ještě před několika lety bylo ve Spojených státem základem téměř každé rodiny pořádné americké auto. Doba ovšem pokročila a ofenzíva hlavně japonských automobilek přináší první výsledky. Ve Spojených státech dávají zákazníci vůbec poprvé v historii přednost zahraničním vozům, před těmi domácími.

Dle průzkumu nejstarší americké marketingové společnosti R.L. Polk, bylo 52,9 procenta nově prodaných vozů v letošním roce neamerické logo na kapotě. Domácí automobilky tak získaly tržní podíl pouze 47,1 procenta. Přitom ještě před rokem byl výsledek opačný. Pro úplnost je třeba dodat, že statistika nezahrnuje výsledky firemních nákupů a nákupů státní správy.

Hlavním důvodem, proč Američané začínají preferovat neamerické značky, jsou celkové náklady a také poměr ceny, výbavy, pohodlí a nákladů na provoz. Americké vozy v této době nedokáží konkurovat hlavně japonským značkám, které nabízejí často luxusnější a vybavenější vozy za nižší cenu s výrazně nižšími provozními náklady. Ta se ostatně začíná čím dál častěji podílet na rozhodování při koupi. Tradičně levný benzín neustále zdražuje a náklady na provoz začínají být pro mnoho Američanů příliš vysoké.

Tento fakt ostatně potvrzuje i vzrůstající zájem o poměrně malé vozy s malými motory a klesající zájem o klasické velké limuzíny a různé vozy SUV, resp. pick-up, které až na výjimky jsou nabízeny s výkonnými šesti- a osmiválci.

 

Doporučujeme

Články odjinud