Američané ve velkém přestávají kupovat domácí značky automobilů

Ještě před několika lety bylo ve Spojených státem základem téměř každé rodiny pořádné americké auto. Doba ovšem pokročila a ofenzíva hlavně japonských automobilek přináší první výsledky. Ve Spojených státech dávají zákazníci vůbec poprvé v historii přednost zahraničním vozům, před těmi domácími.

Dle průzkumu nejstarší americké marketingové společnosti R.L. Polk, bylo 52,9 procenta nově prodaných vozů v letošním roce neamerické logo na kapotě. Domácí automobilky tak získaly tržní podíl pouze 47,1 procenta. Přitom ještě před rokem byl výsledek opačný. Pro úplnost je třeba dodat, že statistika nezahrnuje výsledky firemních nákupů a nákupů státní správy.

Hlavním důvodem, proč Američané začínají preferovat neamerické značky, jsou celkové náklady a také poměr ceny, výbavy, pohodlí a nákladů na provoz. Americké vozy v této době nedokáží konkurovat hlavně japonským značkám, které nabízejí často luxusnější a vybavenější vozy za nižší cenu s výrazně nižšími provozními náklady. Ta se ostatně začíná čím dál častěji podílet na rozhodování při koupi. Tradičně levný benzín neustále zdražuje a náklady na provoz začínají být pro mnoho Američanů příliš vysoké.

Tento fakt ostatně potvrzuje i vzrůstající zájem o poměrně malé vozy s malými motory a klesající zájem o klasické velké limuzíny a různé vozy SUV, resp. pick-up, které až na výjimky jsou nabízeny s výkonnými šesti- a osmiválci.

 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků