Američané ve velkém přestávají kupovat domácí značky automobilů

Ještě před několika lety bylo ve Spojených státem základem téměř každé rodiny pořádné americké auto. Doba ovšem pokročila a ofenzíva hlavně japonských automobilek přináší první výsledky. Ve Spojených státech dávají zákazníci vůbec poprvé v historii přednost zahraničním vozům, před těmi domácími.

Dle průzkumu nejstarší americké marketingové společnosti R.L. Polk, bylo 52,9 procenta nově prodaných vozů v letošním roce neamerické logo na kapotě. Domácí automobilky tak získaly tržní podíl pouze 47,1 procenta. Přitom ještě před rokem byl výsledek opačný. Pro úplnost je třeba dodat, že statistika nezahrnuje výsledky firemních nákupů a nákupů státní správy.

Hlavním důvodem, proč Američané začínají preferovat neamerické značky, jsou celkové náklady a také poměr ceny, výbavy, pohodlí a nákladů na provoz. Americké vozy v této době nedokáží konkurovat hlavně japonským značkám, které nabízejí často luxusnější a vybavenější vozy za nižší cenu s výrazně nižšími provozními náklady. Ta se ostatně začíná čím dál častěji podílet na rozhodování při koupi. Tradičně levný benzín neustále zdražuje a náklady na provoz začínají být pro mnoho Američanů příliš vysoké.

Tento fakt ostatně potvrzuje i vzrůstající zájem o poměrně malé vozy s malými motory a klesající zájem o klasické velké limuzíny a různé vozy SUV, resp. pick-up, které až na výjimky jsou nabízeny s výkonnými šesti- a osmiválci.

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků