Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní spojení, které si mladoboleslavská Škoda vysloužila za řadu svých neotřelých nápadů.

Do pátrání po významu sloganu české automobilky se pustil Adrian Padeanu z amerického serveru Motor 1. Ten připomněl, že vznik společnosti se datuje už do roku 1895. V té době, pod názvem Laurin & Klement, vyráběla firma jízdní kola a motocykly. Na automobily přišla řada až o deset let později.

Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve?

Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve?

Jedním z posledních výrobků L&K, než společnost v roce 1925 koupila plzeňská Škoda, byl Model 110. Ten je mnohými považován za předchůdce sloganu "Simply Clever". Automobil totiž nabízel plně skládací prostřední řadu sedadel, takže mohl poskytnout mnohem více místa pro cestující vzadu. Vůz zaujal také vyklápěcím čelním sklem a chytrým umístěním rezervy. Při výměně kola nebylo nutné vyndávat zavazadla.

Škoda Felicia, 110R a teď Kodiaq. V Kvasinách vyrobili už 2 miliony aut

Škoda Felicia, 110R a teď Kodiaq. V Kvasinách vyrobili už 2 miliony aut

Dalším vozem s řadou unikátních nápadů byla Škoda 256. Ta se nabízela v celé řadě variant, včetně autobusů, sanitek a nákladních aut. V jinak nevyužitém prostoru se nacházel vysouvací box se štěrkem a lopatkou, což mělo řidičům pomoci při problémech s trakcí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do jinak nevyužitého prostoru byl umístěn box se štěrkem a lopatkou. Využíval se ale na ukládání nejrůznějších drobných předmětů

Ukázkovým příkladem chytrosti nápadů Škody byl model Popular z roku 1930. Během svého životního cyklu obdržel automobil celou řadu užitečných doplňků, včetně sady kovových lyží. Ty byly poprvé testovány v roce 1935 v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn. Hlavním důvodem této novinky byl fakt, že během tuhých zim se řidiči se svými vozy těžko dostávali do horských chat. Následně se ukázalo, že vychytávkou mohou využít i bezpečnostní složky při hlídkování na hranicích v horských hřebenech. Speciální vozy Popular měly kovové lyže na přední nápravě a řetězy na zadních kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Píše se rok 1935 a Škoda na kola nasazuje sadu lyží. Nápad se poprvé testoval v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn

Jednoduše chytré nápady aplikuje mladoboleslavská společnost do svých automobilů dodnes. Jedná se například o deštník umístěný v předních dveřích, obdobně jako u vozů Rolls-Royce. Zaujme také odnímatelná LED lampička v zadním zavazadlovém prostoru či škrabka, která se schovává ve víku nádrže. A lze údajně využít také jako lupa...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vynalézavé nápady aplikovala Škoda i do Kodiaqu. Ten nabízí škrabku uschovanou ve víku nádrže, či vyjímatelnou LED svítilnu
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků