Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní spojení, které si mladoboleslavská Škoda vysloužila za řadu svých neotřelých nápadů.

Do pátrání po významu sloganu české automobilky se pustil Adrian Padeanu z amerického serveru Motor 1. Ten připomněl, že vznik společnosti se datuje už do roku 1895. V té době, pod názvem Laurin & Klement, vyráběla firma jízdní kola a motocykly. Na automobily přišla řada až o deset let později.

Design

Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve?

Jedním z posledních výrobků L&K, než společnost v roce 1925 koupila plzeňská Škoda, byl Model 110. Ten je mnohými považován za předchůdce sloganu "Simply Clever". Automobil totiž nabízel plně skládací prostřední řadu sedadel, takže mohl poskytnout mnohem více místa pro cestující vzadu. Vůz zaujal také vyklápěcím čelním sklem a chytrým umístěním rezervy. Při výměně kola nebylo nutné vyndávat zavazadla.

Zajímavosti | Škoda

Škoda Felicia, 110R a teď Kodiaq. V Kvasinách vyrobili už 2 miliony aut

Dalším vozem s řadou unikátních nápadů byla Škoda 256. Ta se nabízela v celé řadě variant, včetně autobusů, sanitek a nákladních aut. V jinak nevyužitém prostoru se nacházel vysouvací box se štěrkem a lopatkou, což mělo řidičům pomoci při problémech s trakcí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do jinak nevyužitého prostoru byl umístěn box se štěrkem a lopatkou. Využíval se ale na ukládání nejrůznějších drobných předmětů

Ukázkovým příkladem chytrosti nápadů Škody byl model Popular z roku 1930. Během svého životního cyklu obdržel automobil celou řadu užitečných doplňků, včetně sady kovových lyží. Ty byly poprvé testovány v roce 1935 v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn. Hlavním důvodem této novinky byl fakt, že během tuhých zim se řidiči se svými vozy těžko dostávali do horských chat. Následně se ukázalo, že vychytávkou mohou využít i bezpečnostní složky při hlídkování na hranicích v horských hřebenech. Speciální vozy Popular měly kovové lyže na přední nápravě a řetězy na zadních kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Píše se rok 1935 a Škoda na kola nasazuje sadu lyží. Nápad se poprvé testoval v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn

Jednoduše chytré nápady aplikuje mladoboleslavská společnost do svých automobilů dodnes. Jedná se například o deštník umístěný v předních dveřích, obdobně jako u vozů Rolls-Royce. Zaujme také odnímatelná LED lampička v zadním zavazadlovém prostoru či škrabka, která se schovává ve víku nádrže. A lze údajně využít také jako lupa...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vynalézavé nápady aplikovala Škoda i do Kodiaqu. Ten nabízí škrabku uschovanou ve víku nádrže, či vyjímatelnou LED svítilnu
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia III 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 105 705 km
Cena: 299 000 Kč
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 163 602 km
Cena: 150 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků