Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Benzinový osmiválec ve starším Audi S5 byste zřejmě nepovažovali za motor, který je nutné v německém kupé vyměnit za něco zajímavějšího. Jistý úpravce z amerického New Jersey ale přemýšlel trochu jinak.

S rozšířenou nabídkou elektromobilů na trhu se někteří úpravci nebojí experimentovat rovněž s elektrickými pohonnými jednotkami. Specialista na přestavby konvenčních vozidel na elektromobily Polykup se tak nyní rozhodl benzinový agregát v kupé Audi S5 nahradit kompletní technikou od Tesly.

Pod kapotou staršího Audi S5 tedy už nenajdete velký 4,2litrový osmiválec o výkonu 260 kW (354 koní), který se ve voze objevil mezi léty 2007 až 2011. Nově je Audi poháněno elektromotorem z Tesly Model S P85.

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Vepředu umístěný elektromotor nyní produkuje přes 367 kW (500 koní) a sílu nadále rozděluje na všechna čtyři kola skrze původní systém quattro. Sada akumulátorů o kapacitě 85 kWh je poté umístěna v zavazadlovém prostoru nad zadní nápravou. Velká část kufru je ale stále použitelná a praktičnost kupé tolik neutrpěla.

Dojezd elektricky poháněného Audi S5 je podle úpravce přes 320 kilometrů. Navýšením výkonu elektromotoru tedy původní dojezd (502 km) u Modelu S P85 o dost klesl. Zásuvka pro dobíjení je samozřejmě umístěna na dřívějším místě otvoru nádrže.

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Dynamické schopnosti vozu Polykup bohužel neuvádí, stejně jako hmotnost, kterou by nebylo od věci srovnat s originálními 1705 kilogramy v případě S5 s původní jednotkou. Koneckonců je ale vskutku bizarní vidět Audi S5 elektricky „hučet“ na válcové zkušebně. Navíc, když má na bocích znaky „V8“ a na přídi dokonce vtipně logo RS5.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek