Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Benzinový osmiválec ve starším Audi S5 byste zřejmě nepovažovali za motor, který je nutné v německém kupé vyměnit za něco zajímavějšího. Jistý úpravce z amerického New Jersey ale přemýšlel trochu jinak.

S rozšířenou nabídkou elektromobilů na trhu se někteří úpravci nebojí experimentovat rovněž s elektrickými pohonnými jednotkami. Specialista na přestavby konvenčních vozidel na elektromobily Polykup se tak nyní rozhodl benzinový agregát v kupé Audi S5 nahradit kompletní technikou od Tesly.

Pod kapotou staršího Audi S5 tedy už nenajdete velký 4,2litrový osmiválec o výkonu 260 kW (354 koní), který se ve voze objevil mezi léty 2007 až 2011. Nově je Audi poháněno elektromotorem z Tesly Model S P85.

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Vepředu umístěný elektromotor nyní produkuje přes 367 kW (500 koní) a sílu nadále rozděluje na všechna čtyři kola skrze původní systém quattro. Sada akumulátorů o kapacitě 85 kWh je poté umístěna v zavazadlovém prostoru nad zadní nápravou. Velká část kufru je ale stále použitelná a praktičnost kupé tolik neutrpěla.

Dojezd elektricky poháněného Audi S5 je podle úpravce přes 320 kilometrů. Navýšením výkonu elektromotoru tedy původní dojezd (502 km) u Modelu S P85 o dost klesl. Zásuvka pro dobíjení je samozřejmě umístěna na dřívějším místě otvoru nádrže.

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Dynamické schopnosti vozu Polykup bohužel neuvádí, stejně jako hmotnost, kterou by nebylo od věci srovnat s originálními 1705 kilogramy v případě S5 s původní jednotkou. Koneckonců je ale vskutku bizarní vidět Audi S5 elektricky „hučet“ na válcové zkušebně. Navíc, když má na bocích znaky „V8“ a na přídi dokonce vtipně logo RS5.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků