Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Benzinový osmiválec ve starším Audi S5 byste zřejmě nepovažovali za motor, který je nutné v německém kupé vyměnit za něco zajímavějšího. Jistý úpravce z amerického New Jersey ale přemýšlel trochu jinak.

S rozšířenou nabídkou elektromobilů na trhu se někteří úpravci nebojí experimentovat rovněž s elektrickými pohonnými jednotkami. Specialista na přestavby konvenčních vozidel na elektromobily Polykup se tak nyní rozhodl benzinový agregát v kupé Audi S5 nahradit kompletní technikou od Tesly.

Pod kapotou staršího Audi S5 tedy už nenajdete velký 4,2litrový osmiválec o výkonu 260 kW (354 koní), který se ve voze objevil mezi léty 2007 až 2011. Nově je Audi poháněno elektromotorem z Tesly Model S P85.

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Vepředu umístěný elektromotor nyní produkuje přes 367 kW (500 koní) a sílu nadále rozděluje na všechna čtyři kola skrze původní systém quattro. Sada akumulátorů o kapacitě 85 kWh je poté umístěna v zavazadlovém prostoru nad zadní nápravou. Velká část kufru je ale stále použitelná a praktičnost kupé tolik neutrpěla.

Dojezd elektricky poháněného Audi S5 je podle úpravce přes 320 kilometrů. Navýšením výkonu elektromotoru tedy původní dojezd (502 km) u Modelu S P85 o dost klesl. Zásuvka pro dobíjení je samozřejmě umístěna na dřívějším místě otvoru nádrže.

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Dynamické schopnosti vozu Polykup bohužel neuvádí, stejně jako hmotnost, kterou by nebylo od věci srovnat s originálními 1705 kilogramy v případě S5 s původní jednotkou. Koneckonců je ale vskutku bizarní vidět Audi S5 elektricky „hučet“ na válcové zkušebně. Navíc, když má na bocích znaky „V8“ a na přídi dokonce vtipně logo RS5.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků