Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

Společnost General Motors si přihlásila nový patent, díky kterému lze otevřít nebo zavřít dveře automobilu pouhým stiskem tlačítka. To samo o sobě není nic mimořádného, vždyť některé supersporty s výklopnými dveřmi také potřebují tlačítko k zavření, a co teprve vozy Rolls-Royce. V tomto případě lze však přece jenom něco považovat za převratné.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Patentované dveře budou schopny odolat gravitaci, pokud auto stojí ve svahu, a nebude jim vadit ani silný vítr. Však to znáte – někdy je problém těžké dveře „přetlačit“ a mnohdy posádce hrozí i zranění. K registraci patentu došlo již v červnu roku 2017, ale zveřejněn byl až včera. Podle skic to vypadá, že prvním vozem obdařeným tímto systémem by mohl být Chevrolet Corvette.

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Nemělo by jít pouze o jednoduché elektrické otevírání. Celý systém by měl být hlouběji propracovaný. Mluví se například o polohových snímačích, které nedovolí dveře otevřít, pokud se v jejich dráze nachází nějaká překážka. Také by měly mít senzory pro snímání síly větru k regulaci výkonu motorů. Při jarním vánku přece jenom nebude potřeba taková podpora, jako při větru síly orkánu.

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Na skice, kterou General Motors k uveřejnění dodává, je vidět Chevrolet Corvette, ale podle všeho jde o současnou generaci označovanou C7. Použití tohoto systému však dává větší smysl spíše u vozů kategorie SUV nebo u velkých sedanů. Také je možné, že tento systém bude k mání u nově chystané Corvetty s motorem uprostřed.

Jak bude nová vychytávka fungovat v praxi, zjistíme nejdříve za pár měsíců. Na podobném principu již fungují dveře u některých starších konceptů, v sériové výrobě by však šlo o premiéru.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 53 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky