Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

Společnost General Motors si přihlásila nový patent, díky kterému lze otevřít nebo zavřít dveře automobilu pouhým stiskem tlačítka. To samo o sobě není nic mimořádného, vždyť některé supersporty s výklopnými dveřmi také potřebují tlačítko k zavření, a co teprve vozy Rolls-Royce. V tomto případě lze však přece jenom něco považovat za převratné.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Patentované dveře budou schopny odolat gravitaci, pokud auto stojí ve svahu, a nebude jim vadit ani silný vítr. Však to znáte – někdy je problém těžké dveře „přetlačit“ a mnohdy posádce hrozí i zranění. K registraci patentu došlo již v červnu roku 2017, ale zveřejněn byl až včera. Podle skic to vypadá, že prvním vozem obdařeným tímto systémem by mohl být Chevrolet Corvette.

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Nemělo by jít pouze o jednoduché elektrické otevírání. Celý systém by měl být hlouběji propracovaný. Mluví se například o polohových snímačích, které nedovolí dveře otevřít, pokud se v jejich dráze nachází nějaká překážka. Také by měly mít senzory pro snímání síly větru k regulaci výkonu motorů. Při jarním vánku přece jenom nebude potřeba taková podpora, jako při větru síly orkánu.

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Na skice, kterou General Motors k uveřejnění dodává, je vidět Chevrolet Corvette, ale podle všeho jde o současnou generaci označovanou C7. Použití tohoto systému však dává větší smysl spíše u vozů kategorie SUV nebo u velkých sedanů. Také je možné, že tento systém bude k mání u nově chystané Corvetty s motorem uprostřed.

Jak bude nová vychytávka fungovat v praxi, zjistíme nejdříve za pár měsíců. Na podobném principu již fungují dveře u některých starších konceptů, v sériové výrobě by však šlo o premiéru.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků