Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

Společnost General Motors si přihlásila nový patent, díky kterému lze otevřít nebo zavřít dveře automobilu pouhým stiskem tlačítka. To samo o sobě není nic mimořádného, vždyť některé supersporty s výklopnými dveřmi také potřebují tlačítko k zavření, a co teprve vozy Rolls-Royce. V tomto případě lze však přece jenom něco považovat za převratné.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Patentované dveře budou schopny odolat gravitaci, pokud auto stojí ve svahu, a nebude jim vadit ani silný vítr. Však to znáte – někdy je problém těžké dveře „přetlačit“ a mnohdy posádce hrozí i zranění. K registraci patentu došlo již v červnu roku 2017, ale zveřejněn byl až včera. Podle skic to vypadá, že prvním vozem obdařeným tímto systémem by mohl být Chevrolet Corvette.

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Nemělo by jít pouze o jednoduché elektrické otevírání. Celý systém by měl být hlouběji propracovaný. Mluví se například o polohových snímačích, které nedovolí dveře otevřít, pokud se v jejich dráze nachází nějaká překážka. Také by měly mít senzory pro snímání síly větru k regulaci výkonu motorů. Při jarním vánku přece jenom nebude potřeba taková podpora, jako při větru síly orkánu.

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Na skice, kterou General Motors k uveřejnění dodává, je vidět Chevrolet Corvette, ale podle všeho jde o současnou generaci označovanou C7. Použití tohoto systému však dává větší smysl spíše u vozů kategorie SUV nebo u velkých sedanů. Také je možné, že tento systém bude k mání u nově chystané Corvetty s motorem uprostřed.

Jak bude nová vychytávka fungovat v praxi, zjistíme nejdříve za pár měsíců. Na podobném principu již fungují dveře u některých starších konceptů, v sériové výrobě by však šlo o premiéru.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků