Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

Společnost General Motors si přihlásila nový patent, díky kterému lze otevřít nebo zavřít dveře automobilu pouhým stiskem tlačítka. To samo o sobě není nic mimořádného, vždyť některé supersporty s výklopnými dveřmi také potřebují tlačítko k zavření, a co teprve vozy Rolls-Royce. V tomto případě lze však přece jenom něco považovat za převratné.

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Rolls-Royce Cullinan dorazil do Česka. Máme exkluzivní foto z premiéry!

Patentované dveře budou schopny odolat gravitaci, pokud auto stojí ve svahu, a nebude jim vadit ani silný vítr. Však to znáte – někdy je problém těžké dveře „přetlačit“ a mnohdy posádce hrozí i zranění. K registraci patentu došlo již v červnu roku 2017, ale zveřejněn byl až včera. Podle skic to vypadá, že prvním vozem obdařeným tímto systémem by mohl být Chevrolet Corvette.

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Corvette C8 s motorem uprostřed již testuje na Ringu. Zní pořád skvěle

Nemělo by jít pouze o jednoduché elektrické otevírání. Celý systém by měl být hlouběji propracovaný. Mluví se například o polohových snímačích, které nedovolí dveře otevřít, pokud se v jejich dráze nachází nějaká překážka. Také by měly mít senzory pro snímání síly větru k regulaci výkonu motorů. Při jarním vánku přece jenom nebude potřeba taková podpora, jako při větru síly orkánu.

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Jak chránit superauta před hurikánem? V Americe našli řešení

Na skice, kterou General Motors k uveřejnění dodává, je vidět Chevrolet Corvette, ale podle všeho jde o současnou generaci označovanou C7. Použití tohoto systému však dává větší smysl spíše u vozů kategorie SUV nebo u velkých sedanů. Také je možné, že tento systém bude k mání u nově chystané Corvetty s motorem uprostřed.

Jak bude nová vychytávka fungovat v praxi, zjistíme nejdříve za pár měsíců. Na podobném principu již fungují dveře u některých starších konceptů, v sériové výrobě by však šlo o premiéru.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků