stierace s ostrekom to aj lacny citron - kaktus :-D
Zajimava debata, akorat posledni zimy potrebuji skrabku tak 5x za rok ...
To je teda objev, Peugeot 405 GRD z roku 1988 měl trysky ostřikovačů v liště na stěrači. Nebylo by leší kdyby použili vyhřívané čelní sklo jako ostatní, čas je 30 vteřin úplně zamrzlé sklo.
Presne tak - trysky ve steracich jsou prima, protoze trysky na haubne dostriknou tak vysoko, jak pomalu jedu, resp. tak nizko, jak rychle jedu :-(Trysky ve steracich umi udelat kde kdo, nechapu, proc uz to nedelaj vsichni.A presne: vyhrivane celni sklo je 100x lepsi, nez ten pitomej napad s vyhrivanou ostrikovaci kapalinou - ta to sklo ohreje jen v ten moment, kdezto vyhrivane celni sklo hreje stale.Kapalina dojde, vyhrivani skla nedojde. Plus caknout tricetistupnovou vodu na sklo, plasty a lakovane plechy s teplotou minus dvacet, neni zrovna moc rozumne.
Holt, myslim ze dni Skoda auto a skrabky na lad su spocitane.... ;)
:-D:-D vyhřívané přední sklo mělo i mondeo II :-D:-D
Mondeo jsem koupil tátovi. Má šílený systém vyhřívání kdy jsou ve skle nataženy malé drátky. Hrozně blbě se přes to kouká.
Částečně máš pravdu, někomu to vadí, někomu ne. Vnímá a vadí to jen člověku, který nedokáže u sebe potlačit, že jeho oči musí ostřit do dálky, na předměty před autem a ne na čelní sklo s drátky. Já tento problém vůbec nemám a drátky ve skle nevnímám.
Tátovi to naštěstí nevadí vůbec, protože vidí blbě na blízko a vůbec o nich neví. Mě to vadí fakt hodně v noci a zejména v dešti.
Lidi si jsou schopni okecat cokoli.Nemam na zimni dovolenou v karibiku? No ja mam vlastne to hnusne lezave pocasi docela rad.Vydelavam malo? Penize stejne kazi charakter!Jsem tlustej jak prase? Az prijde hladomor, tak hubenouri umrou prvni!Mam v okne draty? Vzdyt skoro ani nejsou videt :-)
Nějak ty drátky okecat musím, že.
A trouba, který nic nechápe, ani obyčejnou slušnost s nickem. Navíc máš asi problém, nikdy jsi v tom neseděl a chceš rozdávat rozumy.
Trouba jsi tady ty, když si děláš nárok na nick běžného jména. Někomu to vadí, jinému ne. Měl jsem auto s drátky. A co myslíš tím "rozdávat rozumy"? Víš vůbec co píšeš, na co vlastně reaguješ? Ty si přešlápni než to budeš zase doporučovat ostatním.
Tobě evidentně nedochází, že tady tímto svým přístupem děláš slušně řečeno bordel. Něco více než před rokem tady také takové trdlo tohle dělalo a u jiných nicků a nelíbilo se to nikomu. Ano, používám ho tady něco kolem desíti let a nikdy by mě nenapadlo používat stejný, jako někdo, kdo ho tady již používá, alespoň bych jej mírně upravil.Já na rozdíl od tebe to auto mám a než jsem si to sklo nechal do něj při koupi dát, tak jsem si to vyzkoušel a problém jsem neměl. Znám lidi, kterým to vadí a nejsou schopni přeostřit oči na objekty, zkrátka vše, co je před autem a stále říkají, že vidí ty drátky. Na tohle mě při koupi upozorňoval i prodejce, ať si to nejdříve zkusím, než to koupím. A tedy ano, někomu to vadí a jinému ne. Já věděl, že o tom nemáš vůbec šajn, ale poučovat, to tedy jsi v první linii.
Zase jsi mimo, jako vždy. Psal jsem, že jsem auto s drátky měl. Tedy polopaticky, s elektricky vyhřívaným předním sklem. Nauč se důsledně číst. A taky nevím, čím jsem v tomto případě poučoval.
Podle toho, co píšeš, o tom úspěšně pochybuji, že jsi to měl.
Ano? A co jsem tedy napsal z čehož takhle usuzuješ?
Třeba hned prví tvá chytrost "Nějak ty drátky okecat musím, že.". Já za to nemůžu, že nevíš co píšeš.
No jasně, z toho jednoznačně vplývá, že s tím žádnou zkušenost nemám. Ach jo.Hezké vánoce.
Buď s tím nemáš žádnou zkušenost, případně nejsi schopen potlačit vnímání drátků, jinak bys nepsal, že to musím nějak okecat. Já rovnou napsal, jak to s těmi drátky je, ale problém jsi z toho udělal až ty.Hezké Vánoce.
Mirci se do sebe pustili.
Buď rád, že ne do tebe.
Presne tak.Mondeo ma vyhrivane sklo uz od 96 roku v zakladu plus vyhrivane trysky ostrikovace.To zase nekdo objevil Ameriku!!!
Vyhřívané přední sklo měla už Fiesta z roku 89.
Mimochodem v Mondeu je jeste elektricke topeni ktere jede ihned po nastartovani motoru.Nevim jestli to je vybava na prani ale ja to mam a je to super se spojenim vyhrivaneho okna.
Ajeje, objevitelé Ameriky z pětikorunovýho webu.ostřikovače ve stětačích měly některý auta z devadesátek a to i dodávky.K dokonalosti to dovedl Mercedes asi před 10ti lety, googloj, než napíšš článek, vole.Samotný vyhřívaný stěrače s ostřikama na autě obalenýmledem nic neudělaj a když, tak jednou a stírátka se zničej.Buď piš o něčem, čemu rozumíš, nebo si vytáhni hlavu z řiti a mazej dělat něco jinýho.
P Ř E S N ĚK čemu by asi bylo stříknout 30stupňovou vodu na sklo, které má minus 15 stupňů a steně tak okolní vzduch.Ta voda by se rychle ochladila a zmrzla. Takže bez vyhřívaného čelního skla trochu nesmysl.
Za prvé to určitě nebude voda, ale nějaká zimní směs, která se prodává i u nás. A za druhé 30°C teplá "voda" rozhodně neohrozí sklo, aby prasklo, navíc jistě část teploty ztratí rozvodem ve stěrači. A pokud ti tohle nestačí, tak se podívej na toto video. To samozřejmě není návod na to, jak by se to mělo dělat.https://www.youtube.com/watch... Lidské tělo má 36-37°C a mnohokrát jsem se v zimě opřel o sklo holou rukou, jak to, že sklo neprasklo?
___________________________________________________________________... a ti z nás, kteří v šesté třídě nechyběli na "tepelnou vodivost", na cizí slova typu "dyslexik" a na základní kurz angličtiny, si hned pod tím youtubovým videem mohou přečíst:"Hello! I am a car mechanic and i can explain why it works on this car! There a two types of windscreens. The ones who are installed with a rubber gasket around it (like this one, mostly found in old cars). And ones who are stuck in with adhesive (newer cars). What happens is that the rubber gasket can compensate the forces produced by the temperature difference of the cold glass and the hot water, thats why the windscreen on this car is fine. But on newer cars the adhesive does not have enough flex to compensate this forces, and thats why newer cars windscreens are very likely to break when applying hot water."___________________________________________________________________Takže ano, nějaký praFocus a Moskvič možná nepraskne.Ale ani zde bych si nebyl jist, protože jedna věc je udělat to jednou na kameru a druhá věc je dělat to v zimě každý den (i několikrát) - velmi lehce může vzniknout únavová prasklina. Kovovou obroučku brýlí také jednou ohnete a narovnáte. Po desáté ale praskne.___________________________________________________________________
Mirku, ten příklad a tou rukou... že ty si zase chlastal?
Nesnaž se - on nechápe pojem "tepelná vodivost" a myslí si, že dotknout se skla o teplotě minus 20 stupňů vlněným svetrem o teplotě 30st je to samé, jako na to sklo vychrstnout třicetistupňovou vodu.Asi ve škole chyběl na experiment typu: vezmeme skleničku, dáme ji na půl hodiny do mrazáku, pak ji vytáhneme a hned do ní pustíme horkou vodu z vodovodu. Bum.
Jistě méně, než ty. Když podle místních expertů musí prasknout při teplotě 30°C....
A v tom lepším případě nepraskne sklo...
Z roku 2003 mám elektromobil, kterej má přední okno s nějakou folií, ohřívaný 260V přímo z baterie. Funguje to úžasně, do minuty je led dole, ať je tlustej jak chce. Ani nepotřebuju ty stírátka a stříkátka ohřívaný.... RAV4 EV.
260v pohádky ovčí babičky
To je 260 ventilů.To některé špičková auta mají.Zejména předminulé focusy - druhý nejvýkonnější motor byl přeplňovaný 52-válec s pěti ventily na válec. V nejvyšší výbavě to mělo odmrazování bočních okének dvousetsupňovou parou. Nebo to bylo na páru celé...?
Jo, to jsem tu napsal, že mám v Jagu vyhřívané čelní sklo, kde nejsou vidět žádné drátky jak v nějakém Trabantu (sorry, Focusu) a hned jsem to za to schytal od lidí, kteří to "logicky" vědí líp, než já.Asi stále mentálně žijí v době, kdy Jag patřil Fordu a měl z něj skoro všechno - ale tak starou plečku opravdu nemám. To by mě zajímalo, z jakého Fordu by asi můj Jag měl odvětrávané elektrické sedačky, elektricky polohovatelný volant, prémiový soundsytém, třílitrové twin-turbo, osmikvalt ZF a plno dalších věcí. Asi z Fiesty předpředminulé generace...
Ty jsi fakticky trouba, ocituj mi jedinou větu, kde jsem napsal, že Ford vlastní v současnosti Jaguar a že používal jeho díly, když se tak přitrouble o mě otíráš. Jediné, co mi připadá jako vysvětlení, pro tebe, proč píšeš tyhle pitomosti, je, že jsi dyslexik, tedy neumíš číst a hádáš co je tam napsáno.
Slovo "dyslexik" může napsat jen těžký dyslektik a autista.
Treba ty sedacky z Mondea.Vyhrivane sklo ma Mondeo uz od 96roku v zakladu plus vyhrivane trysky ostrikovacu.Takze nemusis hanit Fordy.O Focusech nevim jak to maji nebo meli.A mimochodem ty dratky normalne nevnimas,jsou videt jen hodne mooc zblizka.Tak asi tak.
Jsi popleta. Mondeo urcite nema v zakladu vyhrivane celni sklo od roku 1996. Mam novejsi Mondeo jako zalozni a v puvodnim stavu bylo bez ohrevu celniho skla, takze za priplatek..
Co to je za elektromobil? Rok 2003 a 260 V v předním skle? To zní jako pěkná bouda, Tesla byla založena roku 2003 a to ještě nic nevyráběla. Dříve snad jedině GM EV1.
Taky mate elektromobil - kdyz v prafocusu pri startovani nezbere spojka
Ja mam v aute lahev s rozprasovacem, ve ktere je lehce naredeni lih s kapkou jaru. Sklo ostrikam a led okamzite taje, misto smrdlani skrabkou...
Plus tedy kdyz na tom okne bude 5cm namrzleho ledu&snehu, tak to aby toho lihu bylo tak 10 litru :-(
Celni sklo se da zakryt, vime. Nemalo majitelu to tak dela.
Jo. A mnoho majitelů také vyklápí stěrače, aby jim nepřimrzly :-) a za totáče si je brali domů, aby jim je někdo neukradl. Nebo si mažou gumové těsnění ve dveřích lojem, aby se v zimě dostali do "auta" :-)Ale na takové praktiky (a znouzecntnosti) bych fakt hrdý nebyl a nechlubil se jimi. Různí strejcové dokonce celé auto přikrývají plachtou - jak někde v Rumunsku.
Nevim co je znouzecnost na tom, kdyz si tim ulehcim praci?
Jaké ulehčení práce přináší pracné rozprostírání podivné fólie na čelní sklo po každé jízdě ve srovnání (asi se strašně pracným) vyhřívaným čelním sklem a/nebo nezávislým topením?!To je asi stejné, jako tvrdit, že opruzoidní instalace stříbrné fólie za čelní sklo v létě po každé jízdě je úžasným ulehčením práce oproti klimatizaci + chlazeným odvětrávaným sedačkám + determálnímu čelnímu sklu + nanotechnologickým fóliím na bočních oknech nepropouštějícím do auta tepelné záření + letnímu režimu nezávislého topení (vyventiluje auto na pokyn dálkáčem) + dálkově otevíratelnému střešnímu oknu.
Jo, jsou i tací, co zakrývají celé auto - na Bruntálsku každý druhý. V NewYorku skoro nikdo.A pak jsou tací, kteří mají na nezávislé topení či na garáž
Na toto už před dlouhou dobou vynalezli vyhřívané čelní sklo a-nebo nezávislé topení.Nějaké Webasto lze zabudovat i dodatečně, lze koupit i levné-repasované z druhé ruky.
-Mam dalkove startovani, takze auto necham vzdy 10-20 minut bezet, ale i tak sklo cele nerozmrzne.- snih ometam z celeho auta nejen z celniho skla, bavime se o skrabani...- vyhrivane sklo se my nevyplati, protoze kde ziju, sypou cesty sterkem a celni sklo vydrzi tak 1-3 zimy...
No to tvůj motor musí mít radost, když ho v mrazu necháváš běžet 20min naprázdno.A sousedi taky - z kraválu a smradu.Ona i ta spotřeba je řekl bych citelně nižší u nezávislého topení, než u (studeného!) motoru.Když si na klimě nastavím MAX teplotu a MAX sílu ventilace a nezávislé topení pustím 20min před jízdou, tak na autě sníh roztaje a přicházím k autu, ze kterého už jen stoupá pára, zatímco nebozí sousedé okolo auta pobíhají se škrabkou a smetákem, sníh jim zalézá do rukávů a padá do bot.Zejména v polobotkách a obleku to musí být fakt prima.Štěrk sice čelní sklo může poškodit, ale od toho naší staročeští předkové vynalezli připojištění čelního skla.V nějaké intenzivní vánici se sníh lepí na čelní sklo a teplý vzduch z ventilace ho stíhá rozpouštět jen tam, kam konkrétně ten proud vzduchu jde. Kdežto vyhřívané čelní sklo hřeje v celé ploše. Vítejte v 21.století (škrabka, smeták a dálkový start patří do temného 20.).
pokud i horké stěrače jezdí po ledu, tak se ničí
Předpokládám, že to bude v kombinaci s vyhřívaným čelním sklem, ne?Na svém autě mám vyhřívané čelní sklo i ostřikovače ve stěračích (Jaguar), jen to vyhřívání stěračů (a ohřívání ostřikovací vody) tam chybí - takže pokud to nyní Lincoln dotáhne, mělo by to být funkční a užitečné.
Předpokládám, že předpokládáš špatně. Když se podíváš na fotky a video, tak námraza mizí jen v místech, kde projíždí stěrače, ostatní plocha čelního skla se vůbec nemění. Při vyhřívání čelního skla by v tak tenké vrstvě tála i ta zbývající námraza.
Že by na demonstračním videu prostě zapnuli jen ten systém, který demonstrují? Aby to hezky vyniklo?Protože když vyhřívané čelní sklo mají i podstatně levnější auta od Fordu (Mondeo, Edge, ...), tak že by to nedali do největšího Lincolna?Že by se majitelům Lincolnů odmrazily jen ty 2 oblouky, na které dosáhnou stěrače a na zbylé ploše okna by zůstal sníh a led? Moc se mi tomu věřit nechce.Nehledě k tomu, že slušné auto, když už nemá nezávislé topení (ala Webasto), tak má aspoň topnou spirálu, takže sice netopí před nastartováním, ale alespoň hned po něm.Mě se v Jagu jakmile je zima automaticky zapne elektrické vyhřívání předního a zadního okna a zároveň i topná spirála ve větrací soustavě, takže to začne foukat teplý vzduch (i na to čelní okno!) pár okamžiků po nastartování.Opravdu bych se divil, kdyby luxusní velký Lincoln nic z toho neměl (ten bude mít i vyhřívaný volant, atd... stejně jako Jagy).
Manželka i při - 20 vyjíždí se svou Thalií minutu po startu. A nepotřebuje všechny tyhle Vaše vymoženosti. Vrata od garáže ještě ani nejsou dole a už frčí... 🤣
Jenže tvoje manželka je skvělá žena. Nejraději mám jak roztomile kvíká když ji ho strkám do prdele.
Tak jsem se na to podíval, nevím, jestli jsem slepý, ale vyhřívané přední sklo jsem nenašel, možná jsem se přehlédl, stěrače ano. Vyhřívání kde čeho všeho tam je, ale sklo?https://www.lincoln.com/services/assets/Brochure...
Předpokládám, že to, co je u Focusu za příplatek, bude u Lincolnu v základní výbavě a tak se o tom ani nezmiňují (píšou tam o ABS či kotoučových brzdách?).Ale možná se pletu a zrovna do Lincolnu cíleně vyhřívání nedali, přestože to dávají i do Focusu a vyšší modely jako Edge či Mondeo-Fusion to mají zcela běžně. Možné je všechno, ale je to divné.
Není to tak, je tam vypsána kompletní základní výbava a potom i příplatkové balíčky a co obsahují. Levnější verze má stěrače v balíčku, dražší v základu. Máš tam odkaz, proč se nepodíváš?Jaguár již hezky dlouho Ford nevlastní, asi 10 let, nevím tedy, jaký rok výroby ho máš.Když může používat jiné prvky výbavy z Fordovských aut, proč si myslíš, že zrovna vyhřívání skla to nebude, i pitomý Sync 3 používá.
K čemu by asi bylo stříknout 30stupňovou vodu na sklo, které má minus 15 stupňů a stejně tak okolní vzduch?Ta voda by se rychle ochladila a zmrzla.Takže bez vyhřívaného čelního skla trochu (dost) nesmysl.A ano, Ford Jag již dlouho nevlastní - přesto Jag stále má vyhřívaná čelní skla (a světe div se, nejsou tam vidět drátky, jako ve Focusu) - asi proto, že to není výhradní patent Fordu, Ford na to nemá monopol. Možná tak na ty viditelné drátky, které by v prémiové třídě tak leda vyvolaly skandál."Když může používat jiné prvky výbavy z Fordovských aut, proč si myslíš, že zrovna vyhřívání skla to nebude, i pitomý Sync 3 používá."Přítomný čas, fakt?Nesmysl, to už mnoho let neplatí. Moje XF rozhodně z Fordu nemá nic. Ani osmikvalt ZF, ani třílitrové twin-turbo, ani chlazené sedačky, ani elektricky polohovatelný volant, který se mi sám hezky zvedne, aby se mi lépe vystupovalo, ani X dalších věcí.
Pokud tam máte 3.0D, tak ten je zrovna výrobkem Ford-PSA. :-)
Jo, PSA je plné TwinTurbo 3.0 V6 dieselů... Možná že dělali i ten 5.0 V8 kompresor :-)Strejda dokonce říkal, že ZF už patří Dacii :-)
Smysl o vtip? Slabý. Základ je pořád stejný. Ford Lion V6. https://en.wheelsage.org/ford/lion_%28ajd%29/115456/...
V jakém jazyce je věta "Smysl o vtip?" ?
1.8T 20v 110kW v Octavii 1 mel "stejny zaklad" s 1.8T 165kW v Audi TT, presto tam byly rekl bych docela zasadni rozdily.Ostatne: Zaklad maji vsechny spalovaci motory stejny :-)
Mám takový dojem, že jezdíš nějakou starou vránou, která sice někdy v historii stála nějaký peníze, ale tys za ní nedal ani to, co strejda z mastny za fábii.
Miluju lidi, kteri nejlepe vedi, co ma ten druhy za auto :-)
A proč mi to píšeš? Najdi mi ve výbavě vyhřívané čelní sklo. A proč tedy v testu, ve videu, to sklo neprasklo, když na něj stříkli tu 30°C teplou vodu? Mi to tak připadá, že je ta voda spíše přiváděná na stěrač a ne na přední sklo.Jako dalšího se tě zeptám, já něco psal o Jaguáru a jeho sklech? Nepíšeš to tady dokola ty? Já ti na to psal, že je to dávno, co Ford vlastnil Jaguár. Může tedy mít naprosto něco jiného a to i historicky. Ford nikdy Jaguár neobracel k obrazu svému. Co to máš za fantazie, k čemu čicháš?A není ten SYNC je vztažený k Lincolnu, o kterém je článek a ke kterému patří ty stěrače a ta tvoje teorie s vyhřívaným sklem, které nejde najít ve výbavě LINCOLNU? Ty také neumíš číst a chápat? Vlastníš vůbec nějaký Jaguár, když nejsi schopen odpovědět ze kterého roku je?
... na Vánoce celozávodní dovolenou :-O
Ford Jaguár dlouho nevlastní, ale vyhřívané sklo mají Jaguáry stále. Ford na to nemá monopol. Ale výbavy fordovských aut Jag zcela jistě nepoužívá.
Ford Jaguár nevlastní, vlastnil ho před skoro 12 léty. Tady se řeší Lincoln, ne Jaguar, který může mít výbavu naprosto jinou a nikdo tady nepsal, že Jaguár používá výbavu od Fordu, ani že má monopol na vyhřívané čelní skla. Umíš číst?
Umíš psát? A myslet?
hlavne nevim jestli jste si vsimli, ale focus mel (muj model 2012, nevim jak ted) skvele resene sterace, ktere vezmou az na par cm celou plochu skla (jdou proti sobe a svisla poloha je podel A sloupku, na rozdil od videa/hromady dalsich aut). TOHLE me strasne sere na aktualnim koncernu, ze zustava ohromna plocha skla az do roztati (coz je teda par minut, ale stejne), zadelana od ledu/snehu.
Já mám také předchozí model Focusu.
Na nějaké dovolené jsem měl z půjčovny Citroen Cactus a ten měl prima stěrače a také měl ostřikovače zabudované v nich, ne debilně pod sklem, kde při nízké rychlosti stříkají na střechu a při vysoké na spodní třetinu okna.
Můžeš mi napsat o co se snažíš? Nějak mi schází pointa tvých příspěvků a i tohoto. Z Lincolna jsi přešel na Jaguara, o který tady ale vůbec nejde, stále ho podsouváš a snažíš se mi navíc podsunout, že asi amíci jsou debilové, když do výbavy nedali vyhřívané čelní sklo, protože tam dle tebe musí být, i když nikde není uvedené, přestože jsou ve výbavě jinak uvedené kdejaké prkotiny.Nechceš si to s tím předním vyhřívaným sklem zajet vyříkat do Ameriky do centrály Fordu?
Kdepak, já na Jaguára přešel z Audi :-) , máš nějaký divný zdroj informací.
"snažíš se mi navíc podsunout, že asi amíci jsou debilové"Třeba se snaží podsunout tobě, že d***l jsi ty, ty jeden předminulý fokuse :-)"Z Lincolna jsi přešel na Jaguara"1) ty firmy mají společnou nedávnou historii včetně vývoje 2) vyhřívané čelní sklo je přínosem bez ohledu na značkuKaždopádně vyvíjet složitý nový systém "napařovačky" (vyhřívané stěrače a ohřev ostřikovací vody na 3O stupňů) je náznakem debility, když v koncernu maj vychytané vyhřívání čelního skla, které dává trochu větší smysl:- odmrazí CELÉ čelní sklo, ne jen výřez, kam dosáhne stěrač- vychrstnout na sklo a další části vozu, které mají třeba teplotu MINUS DVACET stupňů třicetistupňovou vodu (a dělat to opakovaně), tedy dát těmto dílům padesátistupňový teplotní šok, nebude zrovna 2x zdravé. Ze stejného důvodu není zdravé s vymrzlým autem zajíždět do (uzavřené) myčky - a to v ní nepoužívají 30st HORKOU vodu - přesto hrozí únava či praskání plastů, mikrotrhliny v laku, prasknutí skla, atd...- ta nahřátá voda se v mrazu za chvíli ochladí a zmrzne - takže se v některých částech vozu bude tvořit ledová vrstva a pod vozem rampouchy jak v Dobšinské ledové jeskyni - vyhřívané čelní sklo lze použít i proti zamlžování (voda kondenzuje na chladných plochách, tedy na vyhřátém čelním skle ne), v kombinaci s vysoušením prostřednictvím klimatizace, ale i bez ní (vzduch pak není nepříjemně suchý).Takže když už se zde kdekdo ohání JAGUARem, tak ten má nahoře na skle (vedle zpětného zrcátka) senzor vlhkosti-zamlžení a jakmile vlhkost zjistí, hned ji řeší. Stejně tak jakmile zjistí, že venku mrzne, sám hned pustí vyhřívání zadního i PŘEDNÍHO skla, plus na sklo pustí proud vzduchu ohřívaný topnou spirálou (tedy vzduch je ohřátý i když motor ještě ně). Tzn. tento systém je schopen jak sklo zvenku odmrazovat, tak zevnitř odmlžovat a to HNED a hlavně KONTINUÁLNĚ (ne jen chvilkově vychlístnutím 30st horké vody). - vyhřívané čelní sklo hřeje dlouhodobě, vychrstnutí třicetistupňové vody účinkuje chvíli a po opakovaném používání voda jednou prostě dojde. Takže v takové vánici, kdy na (chladné, nevyhřívané) sklo dopadají trakaře vloček, bude to stříkání třicetistupňové vody fakt prima
Třeba je vyhřívané sklo v příplatkové výbavě a stěrače v základu.
Možné to je.Ale nepřijde mi to moc logické.Vyhřívané čelní sklo odmrazí celou plochu, ty stěrače odmrazí jen ty dva oblouky, kam dosáhnou.Takže logické by mi to přišlo obráceně: vyhřívané čelní sklo samozřejmý (a proto ani nezdůrazňovaný) standard a k tomu volitelně za příplatek vyhřívané stěrače.Podle mě je klidně možné, že to vyhřívané čelní sklo je již tak samozřejmé, že se o něm ani nemluví.Já ho třeba za příplatek měl (jenže to bylo před 4 lety), ale zase se určitě nikde nezdůrazňovalo, že ve větrací soustavě je elektrická topná spirála, aby auto topilo hned a ne až se motor zahřeje - prostě to je standard o kterém se nikde moc nemluví.Kamarád má velké prémiové SUV (taky již pár let) a vůbec netušil, že tam má nezávislé topení. Protože k němu nebyl žádný ovladač (spínací hodiny) ani dálkáč. Prostě to jen začalo topit chvíli po nastartování, ne až za delší dobu, až se motor ohřál.Jednou si ale všiml, že mu kouř jde odjinud, ne jen z výfuku a zeptal se v servisu a ti mu řekli, že tam samozřejmě má "bufík". Tak si pak dodatečně nechal dodělat dálkové ovládání, aby si to mohl pustit čtvrthodinu před jízdou.Ale v seznamu výbavy to nebylo, v příplatkové právě jen volitelně jsou ty hodiny a dálkové ovládání, samotné nezávislé teplovodní topení je prostě (nezmiňovaný) standard.Tím samozřejmě nějak kategoricky netvrdím, že se u Lincolnů rozhodli vypustit vyhřívané čelní sklo a dát tam jen "inovativní" vyhřívané stěrače. Možné je vše, jen je to podle mě trochu divné. Když mi dojde voda do stěračů, musím jít k nejbližší pumpě koupit tekutinu do stěračů, nebo škrabku?! To asi majitele luxusního auta dost naštve.
To s tím nezávislým topením zní jako bullshit Dzouzefe.
U luxusních značek je docela běžné, že "poloviční" nezávislé topení (bez programovatelných hodin a bez dálkového ovládání), tedy topení, které nelze pustit na dálku či v nastavený čas, je v základní výbavě - nebo při nejhorším v nějakém obecném packetu "winter", kde ale kupující moc nezkoumá co je jeho součástí - prostě ví, že jezdí i na hory či bydlí v chladnější oblasti, tak zaškrtne packet winter a hotovo - jen očekává, že mu v zimě nebude zima (jako někomu, kdo si koupí Octavii 1.6 TDI) a že nebude muset škrábat led, nebo na čelní sklo dávat nějaký kryt (jak tady nějaký Jouda doporučoval). Detaily balíčku kupec premiového auta neřeší, prostě očekává, že to bude fungovat.U takových vozů je za příplatek až to dálkové ovládání topení a programovatelné hodiny.Dost dobře si nedovedu představit, že vrcholný manager vleze do své Audi S8, nebo do svého BMW 750 či Mercedesu S a 20 minut tam mrzne, než se ohřeje motor.A u luxusních dieselových SUV to bude platit dvojnásob (předpokládá se, že s nima člověk razí na hory, navíc diesel se ohřívá ještě déle). Dnes možná někteří premioví výrobci přidají jen větší baterii a elektrickou topnou spirálu do ventilace (protože tu větší baterku už tam dávají i z jiných důvodů), ale ještě nedávno bylo docela běžné, že se do luxusnejších aut dávalo vykostěné Webasto či Eberspacher (bez dálkáče a programovatelných hodin s displejem).Prostě majitel auta za 2 mega a víc prostě očekává, že po nastartování to hned začne topit. A bylo by pro něj ponižující škrábat ze skel led - ostatně kolikrát jste viděli někoho v Audi S8 v ušance, kožichu a rukavicích. Nebo někoho, jak na ulici ze svého Mercedes S-Klasse škrábe led.
Jinak se tu bavim tím jaké představy máš o lidech co si kupujou auta za 2mil plus.
Nevim kámo. Měl jsem několik aut přes 3 mega včetně ska a žádný poloviční nezávislý topení v nich nebylo. Za dvacet minut mi topila i škoda 120. V 750i byla topná spirála co rychleji předehřála olej a topení. Každopádně všechna auta topila během chvíle. Vždycky si kupuju nezávislé topení, ale vždycky se za něj připlácí a má dálkové ovládání. Takže pokud znáte auto co má v základu nějaký divný nezávislý topení co nelogicly topí až po nastartování a navíc nejde dálkově ovládat, tal bych ocenil značku a typ, protože o tom slyším poprvé.
Chceš mi tvrdit, že pokud auto kupoval jako nové, tak u něj nebyla informace o nezávislém topení? Napiš mi, o jaké auto jde, nevěřím, že ta informace tam nebude a, že o tom nebyl při koupi informován.Takže dle tebe uvádět, že je vyhřívaný volant, blok motoru... je normální, ale že je vyhřívané čelní sklo je uvádět blbost? Vyhřívané čelní sklo je jistě mnohem lepší výbava, než vyhřívaný volant. Proč by se nechlubili lepší výbavou, ale jen tou horší? Vyhřívané čelní sklo uvádí všichni výrobci, včetně Fordu, ale jen Lincoln, který patří Fordu to uvádět nebude. To myslíš vážně?
Luxusní automobilky se často nechlubí ani tím vyhřívaným volantem.
A nepovídej, viděl jsi někdy katalog konkrétního luxusního auta, nebo ti stačilo jen oznámit cenu a tys řekl prodejci "aaaaano, beru" aniž si věděl co kupuješ?
Asi jak kdo. Já si zaškrtával pakety. Kuřácký ne, winter ano. Tečka.Když zaškrtnu winter, chci vyhřívaná sedadla a volant (vyhřívat ovladač ZF převodovky smysl nemá), čelní sklo a trysky ostřikovačů.Taky chci, aby auto topilo hned a ne až se ohřeje motor - a nezkoumám, zda tam je elektrická topná spirála, nebo "poloviční" webasto bez dálkového ovládání a hodin, to je věc výrobce, jak zajistí ten "premiový" standard. U auta řeším, jak jede, jak je pohodlné, atd... a ne jakým technickým opatřením výrobce zajistí, abych nemusel okolo auta běhat se škrabkou a aby mi v něm nebyla zima, nemlžila se okna, atd...
Zato su take, ktore ti do vybavy napisu 3 opierky hlavy na zadnom sedadle.
Co hrdě jako suprovou příplatkovou výbavu uvádí třeba Dacia, takový Rolls Royce ani nezmiňuje, protože to bere za samozřejmost - je to tak těžké pochopit?
A on má Rolls Royce? Neumíš odpovědět na typ auta, ale víš jak je to Rolls Royce, zvláštní.
Na mém Focusu, při tak tenké námraze, po zapnutí vyhřívání jde námraza celkem rychle dolů. Když jsem se díval na to video, tak bez vyhřívání čelního skla, je to i s těmito stěrači dost vopruz, tedy žádná sláva. Třeba si myslí, že se "luxusní" zákazníci nechtějí dívat na drátky ve skle.
No ale já v Jagu žádné drátky nevidím, je to prostě napařená nanovrstva kovu.A předpokládám, že v Lincolnu to bude spíš jak v Jagu a ne jak ve Focusu.Vidět to tedy není, ale nějaké nevýhody to skutečně má: blokuje to GPS signál.Asi si řekli, že když má auto ve standardu navigaci (podle mě to u Jagu snad ani není příplatek, ale standard), tak že nebude vadit, když člověk bude mít problém s příjmem GPS na mobilu - jenže třeba kvůli Waze to přeci jen vadí 3-[
To by mě zajímalo, za co jsou ta mínuska.Jako že mínuskáři (majitelé loganů a peugeotů 301) DOBŘE vědí, že ve vyhřívaném skle u Jaguaru dráty vidět jsou (protože jim je ukazoval jejich bohatší strejda na jeho desetiletém Focusu)?
Asi proto, že Ford a Lincoln, který mu patří, nemá nic společného s Jaguarem, tedy argumentace čelním sklem z Jaguaru je nesmyslná. Přešlápni si, stojíš si na vedení.
Ja bych to chapal tak, ze kdyz Jag uz par let umi udelat celni sklo, kde dratky nejsou videt, mohl by to umet i premiovy Lincoln a nemusel by tam davat shit s viditelnejma dratkama jako do Focusu. Bez ohledu na to, ze ty automobilky jiz nemaj nic spolecneho je proste zjevne, ze to udelat jde - zvlast do premiovky typu Lincoln.
Z článku jsem nepochopil, jak to funguje. To stříká teplou vodu a ihned do dokurví gumičky o zbytky námrazy, nebo to stříká teplou vodu, dokud led nezmizí???? Kadera je profík každým coulem.
Lincoln je divizí Fordu, jako jí býval Jaguar.A Jaguar (a řekl bych že i lepší Fordy - typu Mondeo či Edge) mají vyhřívaná čelní skla.A ostřikovač ve stěračích mám v Jagu také.Takže pokud k tomu Lincoln přidá vyhřívání stěračů plus ohřev ostřikovací kapaliny, mělo by to být užitečné a funkční. Respektive ono to je užitečné a funkční již nyní - vyhřívané čelní sklo plus ostřikovače ve stěračích. Čelní sklo hřeje rychle a led je za chvíli rozpuštěn. A ostřikovač ve stěračích jednak ostřikuje furt stejně bez ohledu na rychlost (ostřikovač pevně na kapotě při zvyšující rychlosti dostříkne jen na spodní okraj skla) a jednak mu nehrozí, že ho zasype sníh, tak jako se běžně děje ostřikovačům umístěným napevno dole pod oknem (moc neostřikují, když je na nich 7cm sněhu a ledu).Takže již nyní to fungovalo dost dobře a vyhřívání stěrače a ohřívání ostřikovací kapaliny je dobrý nápad, který to celé může dovést k absolutní dokonalosti. Samozřejmě ale základ komfortu je nezávislé topení - hezky pustit dálkáčem 20min před jízdou a člověk přijde k vyhřátému autu, ze kterého tak akorát stoupá pára (zatímco zoufalci okolo poskakují se škrabkou na led).
No, nezávislé topení. Jednou tady bylo na internetu, jak jeli hasiči k autu, které vypadalo, že každou chvíli začne hořet. A ono se tam v mrazu zrovna zapalovalo nezávislé topení.
Nj, tak někde v Orlové, v Havířově, Bílině, atd... moc limuzín s nezávislým topením nebude, tak to místní dobrovolné hasiče asi muže překvapit...
Ty jsi ocas, si myslis, ze nezavisle topeni je jen vysadou limuzin? Mam Toyotu Land Cruiser 100 rv. 2004 a ma v aute webasto na dalku. Mam jej i Landroveru Discovery 4. Mam tady i vyhrivane celni sklo a po nastartovani mam do dvou minut odmrazene okno a zahraty motor, diky webastu a nemusim si jebat sterace. Ooo Americani objevili Ameriku. Jestli si myslis, ze tady na Ostravsku a Karvinsku je top auto Favorit, tak by sis mel udelat vylet k nam. Aspon bys videl co tu doopravdy jezdi. Ty cechacku s culikem na elektrokolobezce.
Ale tak jasně, nezávislé topení mají i některé dodávky a traktory, takže to budete znát...
On je ocas a ty zase tak trochu SNOB....
Vyhřívané přední sklo měl i Ford Focus C Max mé sestry. Ford byl asi jeden z mála kdo dával vyhřívaná skla.
Vyhřívané sklo mají i Transity (Custom) a Rangery, a to i v překvapivě nízkých výbavách. Naproti tomu třeba takový Mustang vyhřívané sklo nenabízí ani za příplatek, nebo alespoň 2015 ho nebylo možné objednat.A ještě k tomu Aviatoru - místo posledních dvou vět mohla redakce napsat, že se dodává s pětisetkoňským hybridním pohonem, což je víc než má aktuální Mustang GT.
Přesně tak. Takže u Lincolnu to bude asi velmi běžné - tedy pokud si ho kupuje někdo ze severu, na Floridě to asi fakt smysl nemá.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.