Američané chtějí Civic Type-R tak moc, že kvůli němu sepisují petici

Internetová petice vyzývá japonskou automobilku, aby ukončila „diskriminaci“ amerických zákazníků a zařadila do nabídky pro severoamerický trh ostrou verzi evropského hatchbacku.
Američané chtějí Civic Type-R tak moc, že kvůli němu sepisují petici

Nová Honda Civic Type-R, představená zatím ve formě konceptu na autosalonu v Ženevě, se nejspíš opět nebude prodávat ve Spojených státech. Američtí fanoušci se s tím ale nehodlají smířit. Jeden z nich dokonce připravil internetovou petici v naději, že dostatečné množství podpisů by mohlo vedení japonské automobilky obměkčit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Honda Civic Type-R měla premiéru minulý týden na autosalonu v Ženevě

„Příznivci Hondy požadují okamžité ukončení diskriminace našeho trhu,“ píše zřizovatel petice Nikos Stoufis. Původně doufal, že nashromáždí nejméně 7500 podpisů. Poté, co si jeho petice všimly americké automobilové weby, však počet signatářů tuto metu překročil a Stoufis zvýšil cíl na 10 000.

Naděje, že by Honda jeho přání vyslyšela, není velká. Nový Civic Type-R totiž vychází z evropského hatchbacku, který není pro USA homologován.

Firma by se před zahájením jeho prodeje ve Spojených státech musela pustit do zdlouhavého a nákladného procesu, jehož přínos by byl přinejmenším nejistý.

Hot hatche jim nic neříkají

Američané dávají před auty s výklopnou zádí přednost tradičním sedanům a fenomén ostrého hatchbacku většině z nich nic neříká. Díky modelům jako Volkswagen Golf GTI a Focus ST sice povědomí o této kategorii u americké motoristické veřejnosti stoupá, ale ještě dlouho se bude jednat o okrajovou záležitost. 

Honda by také musela řešit logistiku výroby a distribuce. Mohla by buď dovážet Civic Type-R z Evropy, nebo pro něj přizpůsobit některou ze svých továren v Severní Americe. Kterákoli z těchto možností by se ale musela výrazně odrazit v prodejní ceně Civiku Type-R a dále tak snížit jeho nevelký prodejní potenciál na tamním trhu. 

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu 280 koní. Automobilka doufá, že Type-R bude na Nürburgringu rychlejší než Seat Leon Cupra, který nedávno pokořil rekord aut s pohonem předních kol.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků