Američané chtějí Civic Type-R tak moc, že kvůli němu sepisují petici

Internetová petice vyzývá japonskou automobilku, aby ukončila „diskriminaci“ amerických zákazníků a zařadila do nabídky pro severoamerický trh ostrou verzi evropského hatchbacku.
Američané chtějí Civic Type-R tak moc, že kvůli němu sepisují petici

Nová Honda Civic Type-R, představená zatím ve formě konceptu na autosalonu v Ženevě, se nejspíš opět nebude prodávat ve Spojených státech. Američtí fanoušci se s tím ale nehodlají smířit. Jeden z nich dokonce připravil internetovou petici v naději, že dostatečné množství podpisů by mohlo vedení japonské automobilky obměkčit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Honda Civic Type-R měla premiéru minulý týden na autosalonu v Ženevě

„Příznivci Hondy požadují okamžité ukončení diskriminace našeho trhu,“ píše zřizovatel petice Nikos Stoufis. Původně doufal, že nashromáždí nejméně 7500 podpisů. Poté, co si jeho petice všimly americké automobilové weby, však počet signatářů tuto metu překročil a Stoufis zvýšil cíl na 10 000.

Naděje, že by Honda jeho přání vyslyšela, není velká. Nový Civic Type-R totiž vychází z evropského hatchbacku, který není pro USA homologován.

Firma by se před zahájením jeho prodeje ve Spojených státech musela pustit do zdlouhavého a nákladného procesu, jehož přínos by byl přinejmenším nejistý.

Hot hatche jim nic neříkají

Američané dávají před auty s výklopnou zádí přednost tradičním sedanům a fenomén ostrého hatchbacku většině z nich nic neříká. Díky modelům jako Volkswagen Golf GTI a Focus ST sice povědomí o této kategorii u americké motoristické veřejnosti stoupá, ale ještě dlouho se bude jednat o okrajovou záležitost. 

Honda by také musela řešit logistiku výroby a distribuce. Mohla by buď dovážet Civic Type-R z Evropy, nebo pro něj přizpůsobit některou ze svých továren v Severní Americe. Kterákoli z těchto možností by se ale musela výrazně odrazit v prodejní ceně Civiku Type-R a dále tak snížit jeho nevelký prodejní potenciál na tamním trhu. 

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu 280 koní. Automobilka doufá, že Type-R bude na Nürburgringu rychlejší než Seat Leon Cupra, který nedávno pokořil rekord aut s pohonem předních kol.

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 183 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků