Američané chtějí Civic Type-R tak moc, že kvůli němu sepisují petici

Internetová petice vyzývá japonskou automobilku, aby ukončila „diskriminaci“ amerických zákazníků a zařadila do nabídky pro severoamerický trh ostrou verzi evropského hatchbacku.
Američané chtějí Civic Type-R tak moc, že kvůli němu sepisují petici

Nová Honda Civic Type-R, představená zatím ve formě konceptu na autosalonu v Ženevě, se nejspíš opět nebude prodávat ve Spojených státech. Američtí fanoušci se s tím ale nehodlají smířit. Jeden z nich dokonce připravil internetovou petici v naději, že dostatečné množství podpisů by mohlo vedení japonské automobilky obměkčit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Honda Civic Type-R měla premiéru minulý týden na autosalonu v Ženevě

„Příznivci Hondy požadují okamžité ukončení diskriminace našeho trhu,“ píše zřizovatel petice Nikos Stoufis. Původně doufal, že nashromáždí nejméně 7500 podpisů. Poté, co si jeho petice všimly americké automobilové weby, však počet signatářů tuto metu překročil a Stoufis zvýšil cíl na 10 000.

Naděje, že by Honda jeho přání vyslyšela, není velká. Nový Civic Type-R totiž vychází z evropského hatchbacku, který není pro USA homologován.

Firma by se před zahájením jeho prodeje ve Spojených státech musela pustit do zdlouhavého a nákladného procesu, jehož přínos by byl přinejmenším nejistý.

Hot hatche jim nic neříkají

Američané dávají před auty s výklopnou zádí přednost tradičním sedanům a fenomén ostrého hatchbacku většině z nich nic neříká. Díky modelům jako Volkswagen Golf GTI a Focus ST sice povědomí o této kategorii u americké motoristické veřejnosti stoupá, ale ještě dlouho se bude jednat o okrajovou záležitost. 

Honda by také musela řešit logistiku výroby a distribuce. Mohla by buď dovážet Civic Type-R z Evropy, nebo pro něj přizpůsobit některou ze svých továren v Severní Americe. Kterákoli z těchto možností by se ale musela výrazně odrazit v prodejní ceně Civiku Type-R a dále tak snížit jeho nevelký prodejní potenciál na tamním trhu. 

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu 280 koní. Automobilka doufá, že Type-R bude na Nürburgringu rychlejší než Seat Leon Cupra, který nedávno pokořil rekord aut s pohonem předních kol.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků