Američané a nafta: co říkají na Cooper D a BMW 335d?

Jak se dnes dívají Američané na naftová auta? Je jejich odpor mýtus, nebo přetrvávající realita? A co vlastně o dieselech vědí? Web napoví...
Američané a nafta: co říkají na Cooper D a BMW 335d?

Snad každý, kdo se o auta alespoň trochu zajímá, ví, že dieselové motory ve Spojených státech zrovna nefrčí. Masivně se používají pouze v těžkých kamionech a zemědělské technice, v osobních autech jsou spíše výjimkou. Důvodem jsou především přísné emisní limity, které v Americe platí a které dieselové motory nejsou s to plnit. USA na rozdíl od Evropy logicky neuznává různé limity pro různé typy motorů a ve většině států Unie si dnes dieselový osobák nekoupíte. Opusťme teď diskusi, zda je to tak správně či ne a do jaké míry za to může méně kvalitní nafta, a pojďme se podívat do myslí zákazníků.

Evropské automobilky totiž chtějí rozmělnit své náklady na vývoj naftových motorů i jejich prodejem za oceánem a dlouhodobě pracují na systémech typu Bluetec, které by emise dieselů dostaly do přijatelných mezí. V některých státech se již diesely nějaký čas prodávají, ve většině ostatních zřejmě brzy budou. V některých se naopak zřejmě nikdy neobjeví, nejpřísnější limity platí v Californii, New Yorku a Massachusetts a neočekává se, že by se zde diesely mohly kdy objevit.

Jednou z automobilek, která chce do Států s diesely jak jen to půjde, je BMW. A tak na jednom fanouškovském webu, který se výhradně britské značce Mini, uspořádal zajímavou anketu. Britská automobilka se tak chce informovat u svých čtenářů, co říkají na to, že by Mini Cooper 1,6 D mohl brzy být v nabídce, a jak se dívají na naftu obecně. Některé odpovědi jsou docela zajímavé.

Otázky

1.Koupili byste si Mini poháněné dieselem? Jestli odpovíte ne, změnili byste názor při slevě cen za galon?
2.Za jakou cenu byste si Cooper D pořídili?
3.Jaké výhody vám jízda na diesel přinese?

Odpovědi

1. Ano, koupil bych si jeden pokud by galon stál 1 dolar.
2. Konec konců výroba dieselů je dražší, takže já bych byl ochoten zaplatit jakejkoliv příplatek za diesel, tak jak je to u dieselu VW Jetta.
3. Méně „výletů“ na čerpací stanice.

- Mít Mini diesel by bylo super. I Mini Clubman bude perfektní Mini SUV. Ano a po čase bych ho předělal aby jelo na biopaliva.

1. Jsem si jistí, že bych si jeden koupil.
2. Cena by měla být někde mezi cenou Cooper a Cooper S.
3. Ušetřit pár drobných. Cítil bych se spokojen v tomhle šetrném vozítku.

1. Uvažoval bych o jednom, denně najezdím i 60 míl.
2. Příplatek za diesel v podobě 1-2 stovek by bylo v pohodě.

1. Koupi nového Mini Cooper D bych určitě zvažoval.
2. Příplatek podle mého názoru přesáhne tisíc dolarů, i tak by to nebylo tak moc.
3. V okolí mám hory, kde bych jezdil a nižší spotřeba by mi moc pomohla. A myslím, že možnost použití biodieselu by bylo fantastické. Jen prosím, přineste sem evropskou verzi a ne zas nějakou zmutovanou Americkou. Jinak by kvalita velice klesla.

1. Na začátek si myslím, že je to dobrý nápad. Já však nemám zájem jezdit v co nejekonomičtějším autě.
2. Cenově by se měl vyrovnat Cooperu S.
3. Nejezdím moc na to, abych se znepokojoval cenou paliv.

1. Tohle Mini bych si určitě koupil a je mi jedno jaká bude cena dieselu v té době.
2. Zaplatil bych něco navíc, ale ne zas moc, pak bych neušetřil na dieselu.
3. S mým autem najezdím více jak 100 mil denně a toto by mi ušetřilo mnoho peněz na pumpách.

- Mini na diesel bych si moc rád koupil, nechci však auto, které je za každou cenu ekonomické. Myslím, že pokud by mělo výkon jako Cooper S, určitě bych nad ním uvažoval.

1. Pokud by z toho byl turbodiesel, byla by to taková třešnička na dortu.
2. Příplatek 1 000 dolarů se mi zdá být ideální, ale určitě ne víc. Už teď si ale dokážu představit dealery jak ceny zvyšují. 

1. Ano
2. Proč by měl být nějaký příplatek?
3. Myslím, že fakt, že bych s tím dojel dál.

1. Teď mám Mini Cooper S z roku 2003 a chystám se ke koupi Mini Cooper Clubman a okamžitě bych ho chtěl mít v dieselu.
2. Očekávám nějaký malý příplatek, jako 1 000-1 200 babek.
3. 600 mil na jednu nádrž je fantastické. Diesel je víc, než jen hmota, je laciný, rychlý a zábavný. 

1. Ano určitě, již teď mám Mini Cooper S z roku 2006.
2. Pokud by se výkon rovnal výkonům Cooperu S, tak bych chtěl platit stejně jako u eSka.
3. Jedinečná šetrnost, lacinost ale kvalita. Plus můžu použít směs biodieselu. 

1. Ano vlastnil jsem již VW Beetle TDI a miloval jsem ho.
2. To je dané, technologie je dražší, takže nějaký příplatek bych očekával.
3. Jsou to zajímavé motory, dostatek krotícího momentu a krásna šetrnost paliva. Jediná věc, která mi chybí je ten krásný zvuk benzínového motoru.

atp.

A v podobném duchu se vyjadřují i ostatní američtí příznivci malého Mini. Kdo tedy čekal, že Američané naftu nechtějí má asi své informace z divného zdroje.

Na druhou stranu jde vidět, že někteří o naftě nemají moc potuchy, nebo spíše netuší, co se dnes nos.

Např. odpověď: „Pokud by z toho byl Turbo Diesel, byla by to taková třešeň na dortu.“ Ta jasně ukazuje, že někteří američtí řidiči ani netuší, že doba pokročila docela daleko a najít dnes TURBO diesel opravdu není problém.

Další názor nám ukázal, že nafta opravdu umí být velmi zábavná, což je asi pro mnohé benzínomilce těžko stravitelné: „600 mil na jednu nádrž je fantastické. Diesel je víc, než jen hmota, je laciný, rychlý a zábavný!“

Ať tak či ona, i američtí řidiči hledí na každý dolar a to i u vozu, který je jednak vozem pro image a druhak vozem pro zábavu.

 

A co vy, máte stejný názor jako američtí motoristé?

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků