Amazon investoval do startupu Rivian. Má se Tesla začít bát?

Elektrický pickup, který ujede na jedno nabití přes 600 kilometrů a na stovku zrychlí za 3,2 sekundy je blíže, než se zdá.

Rivian, americký startup ze státu Michigan, založil v roce 2009 Robert RJ Scaring, což sice zní jako jméno nového diskžokeje, ale ve skutečnosti jde o absolventa MIT, který měl vizi úsporného sportovního automobilu. Svůj názor však přehodnotil a vrhl se na elektromobily.

Výsledkem je nová automobilka Rivian, jež momentálně prezentuje dvojice vozů, pickup Rivian R1T a sedmimístné SUV Rivian R1S. Firma nyní v bývalé americké továrně na Mitsubishi plánuje vstup na trh elektromobilů.

Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

K tomu je samozřejmě potřeba spousta peněz, a tak společnost hledala investory. Podle výsledků vypadá budoucnost automobilky růžově. V posledním kole se vybralo přes 700 milionů dolarů. Jedním z hlavních investorů byl i technologický gigant Amazon. Zájem o investici do tohoto projektu projevil i koncern General Motors. Současného investičního kola se však nezúčastnil.

Tesla se v roce 2018 dostala do zisku. Co bude dál?

Tesla se v roce 2018 dostala do zisku. Co bude dál?

Elektromobily Rivian nabídnou klasickou koncepci, kdy jsou baterie umístěné v podlaze vozu. Každá náprava tu bude mít svůj elektromotor a celá soustava je schopna nabídnout velmi zajímavá čísla. Jako příklad uvedeme možnost až 750 koňských sil a točivý moment přes 1100 N.m.

První elektromobil Rivian by se měl objevit na silnicích již příští rok v podobě pickupu R1T. Sedmimístné SUV bude následovat o rok později.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků