Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Gašpo  |  17. 12. 2017 11:16

Frikulín má veľké oči.
Určite by bolo rozumnejšie ak by sa Alza špecializovala na el. dodávky a nie osobáky. Ak im tie zostanú ležať skladom, možu ich využiť pre vlastný vozový park.
Inak tie naivné predstavy, že mladí, perspektívni, zapálení "eko" budú nabiehať do Alzy pre elektromobily sú úplne odtrhnuté od reality. Mladí majú možno plnú hubu ekológie a možno to aj myslia vážne po tej masírke zo školy. Ale hneď ako sa stretnú s realitou im dojde, že ak chcú niekde bývať a mať deti, budú radi aj za 15 ročnú "smradľavú" ojetinu.
Možno je potenciálny kupec pre Alzu superplatený pražský programátor, ktorý nemá a nebude mať rodinu, a nevie čo s peniazmi.

Odpovědět  |   | 

oči má velké a to je asi vše...dobíjet s veřejného osvětlení je utopie první třídy nebot ty jističe neunesou ani nabíječku na elektrokolo a nevím proč by zbohatlíkům by město mělo platit dopravu, některé obce vypínají osvětlení z důvodu šetření a nějaký teslař tam přijede a spotřebuje elektřinu jak za celý měsíc.

Odpovědět  |   | 
.  |  17. 12. 2017 16:17

Naprosto přesně tak... Nabíjení z veřejného osvětlení je naprosto stejná utopie a demagogie, jako samotná elektromobilita v podobě čistě bateriových vehiklech.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  17. 12. 2017 17:44

Ano, takhle to vypadá když se do něčeho montují lidi, co o tom nemají ani šajnu. Pán z Alzy o elektrice evidentně ví jen to, že je v těch lampách které na ni svítí. Jen mu nějak nedochází, že elektrické rozvody k lampám rozhodně nejsou dimenzované na hromadné napojování několikakilowattových spotřebičů. I jedna - dvě takové nabíječky v ulici by zvedly spotřebu elektřiny na dvojnásobek, a to kabely k lampám neunesou, stejně jako jejich jištění. A navíc svítí jen když je tma.... Celkově je to podobně "inteligentní" nápad jako chtít utáhnout spotřebu elektřiny v Praze výstavbou hydroelektrárny pod jezem u Karlova mostu.

Odpovědět  |   | 

Hele další vodborník na elektriku

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

A dokonce se ohání wattama

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Petr Novacek  |  18. 12. 2017 03:22

No ano. Me neprestava fascinovat ze si zdejsi diskutujici (jako treba vy) mysli ze cela Alza je sbor debilu. To si opravdu myslite ze tam nemaji lidi kteri tomu rozumi???

Odpovědět  |   | 

Nemají, protože všichni kdo vopravdu něčemu rozumí píšou tady a v blesku do diskuzí

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
PL  |  17. 12. 2017 19:18

Proč?
V Anglii tento systém již funguje. Není to rychlodobíjení, výkon je v rámci stovek Wattů, rychlost nabíjení asi 2-5km/hod. Aby se z toho vymáčkli co nejvyšší výkon, žárovky v lampách se nahrazují LED. Je to pro lidi, kteří jezdí pravidelně krátké denní nájezdy.
Kabel obsahuje elektroměr a přes mobilní data účtuje, takže chudina zbohatlíkovi nic neplatí.

Odpovědět  |   | 
FRČ  |  17. 12. 2017 20:12

Co je to za nesmysl? V lampách pouličního osvětlení žádné žárovky nejsou, jsou v nich běžně výbojky, které mají cca stejnou spotřebu el. energie jako LED při stejné svítivosti. Tudíž tudy cesta nevede. LED lampy se používají pro svoji delší životnost oproti výbojkám. Šetří se tím na údržbě pouličního osvětlení. Totiž, i neustálá samotná výměna výbojek něco stojí.

Odpovědět  |   | 

Na výbojky i žárofky ti sere pes, hlavně že je tam štává

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
FRČ  |  18. 12. 2017 06:43

Ale kolik šťávy...
Je vidět, že o elektrice víš leda tak velký houno. Jinak bys tu pořád dokola neplácal takový nesmysly.

Odpovědět  |   | 

Akorát dost, abys sis přes noc dobít slušnej dojezd, nebo aspoň na cestu do práce. To akorát tebe zachvacuje panika a máš představu, že každá zásufka pro EV musí hned bejt rychlonabíječka a všude budou blakouty.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
FRČ  |  18. 12. 2017 19:07

Jó? Akorát tak na dobití možná jednoho, dvou aut v ulici a to na pár km. Je vidět, že o elektrice víš kulový.

Odpovědět  |   | 

Za to ty víš úplně všechno a bojíš se že budeš kvůli blackoutům muset srát po tmě

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
PL  |  18. 12. 2017 16:18

Dnešní lampy vznikaly za komančů a musely být dimenzovány na 6x vyšší příkon, než dnes.
Tam kde stačí dnes 150W, muselo být dříve min. 900W. Pokud by na každých 10 lamp byla jedna 2kW nabíječka, určitě to pojistky nevyhodí.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  18. 12. 2017 16:51

Souhlas navíc tehdejší výbojky měly o dost větší spotřebu než dnes ,takže pro pomalé dobíjení OK a jak se budou elektromobily POSTUPNĚ rozšiřovat tak se bude postupně posilovat infrasruktůra

Odpovědět  |   | 
FRČ  |  18. 12. 2017 19:01

Pěkná blbost. A na to jsi přišel kde? Dnešní 150 W LED lampa veřejného osvětlení má cca stejný světelný tok jako běžná 150 W sodíková výbojka používaná již 45 let. A navíc má výbojka rovnoměrnější pokrytí osvětlované plochy než LED.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  18. 12. 2017 20:20

V 80letech se masivně nahrazovala bílá/rtuťová výbojka žlutou/sodíkovou výbojkou právě z důvodu cca poloviční spotřeby při stejném světle

Odpovědět  |   | 
kkk  |  18. 12. 2017 20:23
kkk  |  18. 12. 2017 20:24
kkk  |  18. 12. 2017 20:27
FRČ  |  18. 12. 2017 19:37

No jasně, hlavě že je tam šťáva, vždyť, proč by mělo veřejné osvětlení v noci svítit, že? Vyndáme z lamp výbojky nebo LED a budeme nabíjet v celé ulici ty elektrický vehikly... tomu se říká myšlení.

Odpovědět  |   | 

Dej si prsty do zásuvky ať se to rozsvítí

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Saman  |  18. 12. 2017 14:44

koncept nabijeni z verejneho osvetleni se resi a nemel by byt zadarmo, kde jsi prisel na to ze by to melo bejt zadarmo? soucasti takove lampy by mel byt i terminal pro bezhotovostni bezkontaktni platbu tak to planuji snad vsichni kdo se o to pokousi u verejneho osvetleni, proste posles sms ktera ti provetra danou castkou ucet a nebo podle QR kodu zaplatis utratu bezhotovostne, nekde to zkousi s AndroidPay

mimochodem jizteni rozvodu lapm je naddimenzovano extremne protoze se pocitalo s vybojkama o velkem vykonu, kde jsi prisel na nesmysl ze to jistice neunesou? staci se nekdy podivat i na vodice ktere se tam montuji kdys se nekde rekonstruuje verejne osvetleni, domaci zasuvky by bledli zavisti mimochodem podle vyhlasiky se tam dava rozvod na zatez 22kW co lampa a 220kW co pater 10 kusu, na pocetnejsi pater osvetleni se tahaji pak separe dalsi kabely, proste co 10 kusu to vlastni kabelaz, a to i v pripade ze tam je LED osvetleni do par desitek W takze pokud by z kazdych 10 lamp byli treba 2-3 s 3-5kW zasuvkou pro pomale nabijeni, tak by to dany rozvod zvladal s prehledem ostatne nekde takto zasuvky maji tusim od PRE nebo EONu s vykonem 3,6kW, tedy to co ti da cca bezna domaci zasuvka

Odpovědět  |   | 
Peppa  |  17. 12. 2017 12:27

Taky si můžou koupit 15let starou nesmradlavou ojetinu. Na pojíždky z periferie Prahy do centra to dojede.

Odpovědět  |   | 

Díky tatˇko, máš ještě někajou báječnou radu pro mladý?

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  17. 12. 2017 13:26

Rady sú zbytočné a ani moj komentár žiadnu "báječnou radu pro mladý" neobsahoval. Neviem na akom základe ste si ju vycucal z prsta.
Tu platí tisícnásobne účinnejšie prachobyčajná zrážka s realitou.

Odpovědět  |   | 

"Inak tie naivné predstavy, že mladí, ......"
"Mladí majú možno plnú hubu ekológie..."

Ty už si úplně vygumovanej, když ani nevíš co píšeš. Cucej si ten prst dál

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

A kdy začnete v Alze prodávat Renault Zoe? Vypadá to, že dovozce se k jeho dovozu moc nemá a tvrdí, že by to tu nikdo nekoupil. Přitom na Slovensku už se jich prodalo 20. V současný době je to jedinej realtivně cenově dostupnej elektrovůz s rozumným dojezdem. Tedy než přijde Leaf 2. Všechno ostatní jsou jen parodie na elektroauta, kromě IONIQa.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 12. 2017 10:27

Na Slovensku se jich prodalo už dvacet = nikdo to nechce.
Dvacet aut ročně ve srovnatelné kvalitě na Slovensku prodává Fero s Lakatošem, zbouchaných z toho co nakradli pro vrakovištích.

Odpovědět  |   | 

20 zbouchanejch baterkáčů neprodaj ani kdyby se rokrájeli

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 12. 2017 14:32

...takze, ak som tomu spravne rozumel, staci zalozit vlastny byt...ale kr.va, mate na ekokaru.

Odpovědět  |   | 

Ty si slož pyžamo už pro tebe jedou kucí vod Chocholouška

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
milanekjablonecak  |  17. 12. 2017 18:59

Každá lampa vždycky snesla jen jednu výbojku značky Tesla. Tímto zdravím pána pro expanzi.

Odpovědět  |   | 

Nazdar
https://www.elektrina.cz/nabijeni-elektromobilu-z-... ...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  18. 12. 2017 08:05

Lampa tak samozřejmě udělat jde. Ale přívodní kabely co jsou v zemi to prostě neutáhnou. Prostě megapíčovina

Odpovědět  |   | 
puk123  |  18. 12. 2017 10:17

Ty víš, jaké kabely v zemi jsou nebo budou? Samozřejmě lze dobíjet jen tolik, kolik kabely utáhnou. Podívej se na to opačně. Proč vymýšlet nové trasy a místa vývodu vodičů na povrch, když už jsou či budou vyprojektována, povolena a vybudována? Auta v ulicích prostě pod lampami parkují. Vodiče se budou dimenzovat (někde už tomu tak zřejmě je) pro nabíjení elektromobilů a zvládnou i veřejné osvětlení.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  18. 12. 2017 13:55

No a o to právě jde! Protože tady je to prezentováno jako naivní představa, že vyměníme stávající kandelábry za nějaké hustokrutochytré a úsporné a problém je vyřešen....... I když to uděláme, pustíme proud do kandelábrových rozvodů stále a budeme je rozsvěcet a zhasínat nějakým "smart" způsobem, čísla hovoří jasně:
Taková Tesla má akumulátor o kapacitě mezi 40 - 85kWh a udávanou spotřebu energie 24kWh / 100km. Dejme tomu, že Tesla je dvoutunová užraná kráva a nějaký malý městský elektromobil si vystačí s kapacitou a spotřebou poloviční. Stále to ale znamená, že pro nabití takového akumulátoru za rozumnou dobu potřebuji příkon v řádu několika kW. Jenže v kandelábru jsou sodíkové výbojky s 250W a stojí od sebe po 50 metrech..... Takže stávající elektrické rozvody mi umožňují odhadem nabíjet tak jeden elektromobil na půl km ulice...... Nebo nabít z každého kandelábru za třeba desetihodinové stání energii na 20km jízdy pro malý elektromobil, nebo 10km jízdy pro Teslu. A to všechno ještě jen v případě, že je vidět, pokud bude potřeba rozsvítit veřejné osvětlení, je prakticky po nabíjení. Řešení jednoznačně nouzové, vyhovující jen dokud bude elektromobil raritou. Pokud mám připojit jedno elektroauto na každý kandelábr a nabíjet kdykoliv za rozumnou dobu, musím vykopat stávající kabely a vyměnit je za mnohonásobně silnější, dimenzované na přibližně 10x větší příkon. A stejně naložit i s rozvaděči a rozvodnami, které je napájejí. A to bude stát řádově víc než nějaké chytré kandelábry.

Odpovědět  |   | 

A přesně toho se obce zaleknou a nebudou to dělat
V Praze už na tom makaj.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
puk123  |  18. 12. 2017 15:14

Jo, pokud necháme stávající vedení, tak třeba bude možné v ulici nabíjet jen jedno auto, ne maximálním možným proudem a při nesvícení světel. Pravděpodobně by tak muselo být u přípojného místa vyhrazené místo pro dobíjení.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  20. 12. 2017 11:27

To nabíjení z veřejného osvětlení by snad mohlo být třeba v Praze o něco snadnější. Tedy aspoň tam, kde už se používají plynové lampy - viz např. http://www.naseprahacentrum.cz/rozhovory/v-praze-je-676-... . Kdyby se dal ke každé plynové lampě motorgenerátor poháněný plynem, třeba by to umožnilo mnohem rychlejší a snadnější dobíjení elektromobilů bez nutnosti výměny kabelů v elektrické rozvodné síti. Je-li ovšem potrubí pro rozvod plynu k lampám dostatečně dimenzováno, aby mohlo být použito i pro pohon elektrických generátorů?

Odpovědět  |   | 
dilema  |  20. 12. 2017 12:11

Možná by se dalo využít pro dobíjení elektromobilů i vodovodní potrubí. Kdyby Alza vymyslela malý levný generátor s vodní turbinou, která by se připojila na pouliční hydrant...

Odpovědět  |   | 

Překvápko, takový věci už existujou, akorát to chce trochu větší potrubí
http://lucidenergy.com/how-it-works/...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 84 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šé…

Výňatek ze starého dokumentu nahlédne do výroby Felicie. Na posledních záběrech připomene i nedlouho poté zesnulého Ludvíka Kalmu.

21.  10.  2020 | | 20 N/A
Fuglevič Daniel
ŠkodaRetro
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord