Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Do stále poněkud strnulého českého trhu s elektromobily se v létě rozhodl vstoupit největší internetových obchod s elektronikou Alza.cz. Jana Moudříka, který v této společnosti má mimo jiné na starosti expanzi, jsme se ptali, jaké jsou první zkušenosti, a co v této oblasti Alza chystá nového.

Na vašich webových stránkách se nabídka prodávaných elektrických vozidel v poslední době každý měsíc rozšiřuje. Chcete mít v budoucnosti opravdu komplexní nabídku elektrických dopravních vozidel?

Ano, tak to skutečně je. Orientujeme se ale jen na čisté elektromobily, hybridy nás nezajímají. A když jste narazil na tu komplexnost, já se například velmi těším, až budeme nabízet třeba rovněž elektrické drony určené pro přepravu lidí.

Jak jste se vlastně k tomuto oboru dostali?

Já myslím, že poměrně logicky. Našimi zákazníky jsou především mladší lidé, které zajímá elektronika a všechny související nové trendy. A když jsme viděli, jaký úspěch mají elektrická vozítka typu segway, elektrické boardy, jednokolky a podobné zboží, rozhodli jsme se rychle…

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Chystáte se stát dealery některých značek nebo na jaké obchodním modelu vlastně budete fungovat?

Nemáme nastaveny žádné interní svazující procesy... Úmyslně si v Alze necháváme prostor přizpůsobit se komukoli. Modelů spolupráce máme už nyní několik a další určitě přibydou. V současnosti všechna auta, u kterých je uvedena cena, máme skladem ihned k odběru a můžeme je dodat prakticky stejný den, kdy si je zákazník v elektronickém obchodu objedná. V nejbližších týdnech spustíme další velmi zajímavou značku exkluzivně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S Teslami Alza začínala. Jan Moudřík má ale mnoho plánů i s dalšími typy elektrických vozidel.

Auta nakupujete pouze u tuzemských dealerů nebo i jinde?

Vzhledem k tomu, že jsme začínali s Teslou a ta u nás zastoupení nemá, tak je jasné, že se poohlížíme i jinde. Ze zemí, kde jsme již učinili určité kroky, mohu zmínit například Slovensko, Rakousko nebo v Nizozemí, ale také severské země – neomezujeme se jen na Evropu. Porozhlížíme se také třeba v Číně a rádi podpoříme i menší nové výrobce, budou-li jejich produkty kvalitní.

Konkrétně v České republice jsme se domluvili jak s oficiálním zastoupením značky BMW, tak i s jejich dealerem CarTec. V současné době diskutujeme s mnoha dalšími značkami, z těch nejznámějších například s Nissanem, Volkswagenem nebo Renaultem. Chceme nalézt takový model, který by neškodil podnikání jejich dealerů.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Takže, co konkrétně si zákazník zatím může v internetového obchodě koupit?

Samozřejmě Teslu S i X a brzy také Model 3, dále BMW i3, dodávku Streescooter a malé elektrovozy do města VXT a Aixam. A pak také řadu skútrů či motocyklů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW i3 si můžete koupit jak od dealerů BMW, tak i v Alze. Totéž platí i o minivoze Aixam

Běžní zákazníci v dealerství nových aut se často chtějí s autem před koupí také svézt. Nabízíte také tuto službu?

Vždy, když spouštíme do prodeje novou značku či nový model, dva týdny nabízíme možnost si elektromobil vyzkoušet. Pokud by však vážný zájemce měl zájem o zkušební jízdu s Teslou, kterou už nabízíme pár měsíců, jsme schopni to zařídit.

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

A jak to je se servisem?

Zákazníci se mohou obrátit přímo na nás, my se o vše postaráme, případně se mohou obrátit přímo na servisní místa jednotlivých značek. V plánu ale máme ještě jednu možnost – rádi bychom v rámci podpory rozvoje elektromobility v ČR podpořili jednu revoluční myšlenku – vytvoření nezávislého nevýhradního servisu elektrických vozidel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V internetovém obchodě si můžete koupit i elektrické jednostopé stroje. Zboží Alza rozváží i jednou elektrickou dodávkou

Pokud by se prodej elektromobilů skutečně rozeběhl tempem alespoň stovek kusů měsíčně, budou jejich majitelé pociťovat nedostatky v dobíjecí infrastruktuře. Víte o tom?

Samozřejmě, že si tento problém uvědomujeme. A myslíme si, že to tu bude velmi rychle. Proto také v současné době společně s Asociací pro elektromobilou prosazujeme vytváření dobíjecích míst z lamp veřejného osvětlení, což je poměrně levné a rychlé řešení. Pro ty, kteří mají doma zásuvky s napětím 400 voltů, pak vyvíjíme vlastní nabíječku. Chceme, aby měl český zákazník možnosti instalace domácí nabíječky ve velmi nízké cenové hladině. To nám na trhu zatím chybí. Náš produkt by měl umět připojit v podstatě každý elektrikář. A jak už se dá u Alzy čekat, zařízení nebude jen hloupou nabíječkou, nicméně více v tuto chvíli nemohu prozradit.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků