Elektrické SUV s názvem GT X-Over bude stát na platformě CMF-EV – půjde tedy o příbuzného  Renaultu Megane E-Tech Electric . Zdroj: Alpine

Elektrické SUV s názvem GT X-Over bude stát na platformě CMF-EV – půjde tedy o příbuzného Renaultu Megane E-Tech Electric. | Zdroj: Alpine

Prvním elektromobilem v nabídce značky bude ostrá verze  znovuzrozeného Renaultu 5 , která by se měla objevit v roce 2024.  Zdroj: Alpine

Prvním elektromobilem v nabídce značky bude ostrá verze znovuzrozeného Renaultu 5, která by se měla objevit v roce 2024.  | Zdroj: Alpine

Třetím do party se stane čistě elektrický nástupce A110, který by se měl objevit v roce 2026. Zdroj: Alpine

Třetím do party se stane čistě elektrický nástupce A110, který by se měl objevit v roce 2026. | Zdroj: Alpine

Alpine již zanedlouho přejde výhradně na elektrický pohon. Zdroj: Alpine

Alpine již zanedlouho přejde výhradně na elektrický pohon. | Zdroj: Alpine

Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu. Zdroj: Alpine

Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu. | Zdroj: Alpine

Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a na vrcholu zůstává přiostřené A110 S. Zdroj: Alpine

Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a na vrcholu zůstává přiostřené A110 S. | Zdroj: Alpine

Základem sporťáku zůstává 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S. Zdroj: Alpine

Základem sporťáku zůstává 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S. | Zdroj: Alpine

Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m. Zdroj: Alpine

Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m. | Zdroj: Alpine

Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h. Zdroj: Alpine

Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h. | Zdroj: Alpine

Nízká hmotnost je stále klíčovým prvkem značky. A110 S má pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 1102 až 1140 kg. U „eska“ čekejte i silnější brzdy Brembo (kotouče 320 mm)... Zdroj: Alpine

Nízká hmotnost je stále klíčovým prvkem značky. A110 S má pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 1102 až 1140 kg. U „eska“ čekejte i silnější brzdy Brembo (kotouče 320 mm)... | Zdroj: Alpine

...18palcová kola, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, tužší podvozek a sportovní výfukový systém. Jinak přidává Alpine nově k volitelným prvkům S také karbonový aerodynamický paket. Zdroj: Alpine

...18palcová kola, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, tužší podvozek a sportovní výfukový systém. Jinak přidává Alpine nově k volitelným prvkům S také karbonový aerodynamický paket. | Zdroj: Alpine

Pohodlněji vybavené A110 GT si tedy rovněž polepšilo o výkonnější motor, ke všemu pak nabídne i nastavitelné komfortní sedačky čalouněné kůží... Zdroj: Alpine

Pohodlněji vybavené A110 GT si tedy rovněž polepšilo o výkonnější motor, ke všemu pak nabídne i nastavitelné komfortní sedačky čalouněné kůží... | Zdroj: Alpine

...přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu) a podvozek naladěný k pohodlnější jízdě. Stále si však ponechává slušnou hmotnost mezi 1119 až 1140 kg. Zdroj: Alpine

...přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu) a podvozek naladěný k pohodlnější jízdě. Stále si však ponechává slušnou hmotnost mezi 1119 až 1140 kg. | Zdroj: Alpine

Nakonec se odlišuje standardní Alpine A110, která používá slabší variantu osmnáctistovky, naladěnou na původních 252 koní (185 kW) a 320 N.m točivého momentu. Zdroj: Alpine

Nakonec se odlišuje standardní Alpine A110, která používá slabší variantu osmnáctistovky, naladěnou na původních 252 koní (185 kW) a 320 N.m točivého momentu. | Zdroj: Alpine

Standardem jsou menší 17palcová kola, sportovní sedačky, brzdy Brembo s menšími kotouči (292 mm) a rovněž jako S pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 a hmotnost v rozmezí 1102-1140 kg. Zdroj: Alpine

Standardem jsou menší 17palcová kola, sportovní sedačky, brzdy Brembo s menšími kotouči (292 mm) a rovněž jako S pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 a hmotnost v rozmezí 1102-1140 kg. | Zdroj: Alpine

Bez ohledu na zvolenou variantu se sporťák dočkal po modernizaci schopnějšího 7palcového infotainmentu s podporou Android Auto, Apple CarPlay a aktualizací na dálku (tzv. over-the-air). Zdroj: Alpine

Bez ohledu na zvolenou variantu se sporťák dočkal po modernizaci schopnějšího 7palcového infotainmentu s podporou Android Auto, Apple CarPlay a aktualizací na dálku (tzv. over-the-air). | Zdroj: Alpine

Jinak značka rozšiřuje i možnosti příplatkové výbavy a paketů pro jednotlivé verze A110, například S lze mít nyní ve dvoubarevném lakování s černou střechou. Zdroj: Alpine

Jinak značka rozšiřuje i možnosti příplatkové výbavy a paketů pro jednotlivé verze A110, například S lze mít nyní ve dvoubarevném lakování s černou střechou. | Zdroj: Alpine

Ve Francii nastoupí vylepšená Alpine A110 do prodeje od 1. prosince. Základní A110 odstartuje na ceně 59.500 eur (asi 1,52 milionu korun)... Zdroj: Alpine

Ve Francii nastoupí vylepšená Alpine A110 do prodeje od 1. prosince. Základní A110 odstartuje na ceně 59.500 eur (asi 1,52 milionu korun)... | Zdroj: Alpine

...A110 GT začne od 69.500 eur (asi 1,77 milionu korun), kdežto vrcholné A110 S vyjde na minimálně 71.500 eur (asi 1,82 milionu korun). Zdroj: Alpine

...A110 GT začne od 69.500 eur (asi 1,77 milionu korun), kdežto vrcholné A110 S vyjde na minimálně 71.500 eur (asi 1,82 milionu korun). | Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

Prvním elektromobilem v nabídce značky bude ostrá verze  znovuzrozeného Renaultu 5 , která by se měla objevit v roce 2024.  Zdroj: Alpine
Třetím do party se stane čistě elektrický nástupce A110, který by se měl objevit v roce 2026. Zdroj: Alpine
Alpine již zanedlouho přejde výhradně na elektrický pohon. Zdroj: Alpine
Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu. Zdroj: Alpine
26
Fotogalerie

Alpine začne vyrábět SUV v roce 2025. Elektrický model se bude jmenovat GT X-Over

Novinka využije platformu Renaultu, k ní ale přidá extra sílu, nízkou hmotnost a výrazný design.

Francouzská značka, která momentálně vyrábí parádní lehký sporťák A110 ve třech verzích, nedávno oznámila plný přechod k elektromobilitě. A také rozšíření svého modelového portfolia. Prvním elektromobilem v nabídce bude ostrá verze znovuzrozeného Renaultu 5, která by se měla objevit v roce 2024. Následovat bude rovněž elektrické SUV s názvem GT X-Over na platformě CMF-EV – půjde tedy o příbuzného Renaultu Megane E-Tech Electric.

Ten je k mání ve dvou verzích – se základem o výkonu 96 kW se značka zřejmě obtěžovat nebude, výkonnější model se 160 kW už vypadá smysluplněji. Šéf techniků Renaultu Gilles le Borgne ale naznačil, že Alpine bude mít vzadu velké překvapení. Zřejmě tedy další elektromotor, který vyšroubuje výkon na úroveň, v níž bude moci GT X-Over směle konkurovat podobným vozům zvučných značek.

Novinka bude vznikat v továrně v Dieppe, nově přejmenované na Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédelé, čímž uctí zakladatele značky, který Alpine stvořil v roce 1955. Mimochodem, Alpine pojmenována je dle Alp, v nichž se Rédelému dařilo na závodech. GT X-Over má kombinovat vyspělou elektrickou techniku Renaultu se sportovním know-how Alpine, v portfoliu mateřské značky bude zastupovat avantgartní směr, zatím co Renault představuje hlavní proud a Dacia dostupnost. Kromě ostré verze Renaultu 5 a SUV bude třetím do party čistě elektrický nástupce A110, který by se měl objevit v roce 2026.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud