Model A110 je moderním pokračováním úspěšného vozu ze sedmdesátých let. Z jeho bohaté historie čerpá i nová limitované edice.
Alpine A110 navazuje na svého předchůdce, s nímž automobilka svalila nespočet úspěchů v soutěžích rally. A s novou edicí limitovanou na 150 kusů to není jinak. Tentokrát vzpomíná na soutěžní vůz, který se účastnil rally 10.000 zatáček Tour de Corse.
To je na první pohled patrné ze speciálního provedení exteriéru. Stejně jako vůz z roku 1975 má karoserii v zářivě žlutém odstínu doplněném černo-bílým polepem na boku a černou kapotou s kontrastním lemováním. Vtipné je ztvárnění číslice 7 (jako měl historický vůz) na zádi, jejíž horní část tvoří levé světlo. Kdybyste náhodou zapomněli celý název edice, připomene vám jej plaketa s polepem na předním nárazníku. Celkový dojem dotvářejí 18palcová litá kola Grand Prix a oranžově lakované brzdové třmeny Brembo.
Sjednocenou barevnou kombinaci najdeme také v interiéru na dveřích a anatomické sedačky Sabelt Racing mají vyšité logo „Tour de Corse 75“. Za příplatek můžete mít i sportovní bezpečnostní pásy. Najdete zde i nejnovější multimediální zařízení plně kompatibilní s chytrými telefony. Každý vůz ozdobí speciální plaketa s pořadovým výrobním číslem.
Vybraní prodejci otevírají objednávkové pořadníky už 17. června. Ve Francii se bude speciální Alpine A110 prodávat v přepočtu za necelé 2 miliony korun. Příplatek za exkluzivitu tedy činí skoro půl milionu.
Rally Tour de Corse se poprvé jela v roce 1956. Náročnost závodu podtrhl ročník 1975, kdy odstartovalo 77 posádek, ale cílovou čáru projelo jen 22 z nich. Alpine A110 najížděla do poslední etapy s půlminutovou ztrátou na vedoucí Lancii Stratos HF. Etapu nakonec oba vozy zvládly se stejným časem, ale i druhé místo bylo pro značku fantastickým úspěchem.
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110