V následující sezoně F1 přestupuje Fernando Alonso k Aston Martinu, u Alpine mu tak alespoň nachystali rozlučkový dárek ve formě speciální edice své nejnovější A110 R. Zdroj: Alpine

V následující sezoně F1 přestupuje Fernando Alonso k Aston Martinu, u Alpine mu tak alespoň nachystali rozlučkový dárek ve formě speciální edice své nejnovější A110 R. | Zdroj: Alpine

Poznáte ji podle matného modrého laku a znáčků s Alonsovými osobními barvami (modrá, žlutá a oranžová), které nahradily francouzskou trikoloru. Zdroj: Alpine

Poznáte ji podle matného modrého laku a znáčků s Alonsovými osobními barvami (modrá, žlutá a oranžová), které nahradily francouzskou trikoloru. | Zdroj: Alpine

Oranžové jsou také brzdiče a některé prvky v kabině – například pásky nahrazující vnitřní kliky. Zdroj: Alpine

Oranžové jsou také brzdiče a některé prvky v kabině – například pásky nahrazující vnitřní kliky. | Zdroj: Alpine

Vůz dostal lakovanou karbonovou kapotu, kromě plaketek s pořadovým číslem uvnitř také najdete Fernandovo motto „Na vrchol hory vede více než jedna cesta“ na stínítku. Zdroj: Alpine

Vůz dostal lakovanou karbonovou kapotu, kromě plaketek s pořadovým číslem uvnitř také najdete Fernandovo motto „Na vrchol hory vede více než jedna cesta“ na stínítku. | Zdroj: Alpine

Máme zde karbonová kola, prahy, kryt místo zadního okna i všemožné aerodynamické doplňky – díky odlehčení Alpine shodila 34 kilogramů a nyní tak váží jen 1082 kg. Zdroj: Alpine

Máme zde karbonová kola, prahy, kryt místo zadního okna i všemožné aerodynamické doplňky – díky odlehčení Alpine shodila 34 kilogramů a nyní tak váží jen 1082 kg. | Zdroj: Alpine

Oproti A110 S sedí provedení R o centimetr blíže k asfaltu a pro jízdu na okruhu je možné ubrat další centimetru. Zdroj: Alpine

Oproti A110 S sedí provedení R o centimetr blíže k asfaltu a pro jízdu na okruhu je možné ubrat další centimetru. | Zdroj: Alpine

Oproti standardnímu provedení R za 105 tisíc euro si za provedení Fernando Alonso připlatíte 43 tisíc euro – tedy zhruba milion korun. Výsledná cena je tak zhruba 3,6 milionu korun, voz dělá s limitované edice zřejmě historicky nejdražší vůz pod značkami Renault/Alpine. Zdroj: Alpine

Oproti standardnímu provedení R za 105 tisíc euro si za provedení Fernando Alonso připlatíte 43 tisíc euro – tedy zhruba milion korun. Výsledná cena je tak zhruba 3,6 milionu korun, voz dělá s limitované edice zřejmě historicky nejdražší vůz pod značkami Renault/Alpine. | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso Zdroj: Alpine

Alpine A110 R Fernando Alonso | Zdroj: Alpine

Poznáte ji podle matného modrého laku a znáčků s Alonsovými osobními barvami (modrá, žlutá a oranžová), které nahradily francouzskou trikoloru. Zdroj: Alpine
Oranžové jsou také brzdiče a některé prvky v kabině – například pásky nahrazující vnitřní kliky. Zdroj: Alpine
Vůz dostal lakovanou karbonovou kapotu, kromě plaketek s pořadovým číslem uvnitř také najdete Fernandovo motto „Na vrchol hory vede více než jedna cesta“ na stínítku. Zdroj: Alpine
Máme zde karbonová kola, prahy, kryt místo zadního okna i všemožné aerodynamické doplňky – díky odlehčení Alpine shodila 34 kilogramů a nyní tak váží jen 1082 kg. Zdroj: Alpine
25
Fotogalerie

Alpine věnuje limitovanou edici nové A110 R Fernandu Alonsovi. Cena za výjimečnost? Milion!

Nedlouho po premiéře odlehčené verze francouzského sporťáku zde máme verzi pro movité fandy formule 1.

Fernando Alonso Díaz nasbíral během své kariéry ve formuli 1 dvaatřicet vítězství. První získal v roce 2003 na Velké ceně Maďarska za stáj Mild Seven Renault, společně s pole position a nejrychlejším kolem, zatím poslední v roce 2013 na Grand Prix Španělska za Ferrari. V následující sezoně F1 přestupuje k Aston Martinu, u Alpine mu tak nachystali rozlučkový dárek ve formě speciální edice své nejnovější A110 R.

Poznáte ji podle matného modrého laku a znáčků s Alonsovými osobními barvami (modrá, žlutá a oranžová), které nahradily francouzskou trikoloru. Oranžové jsou také brzdiče a některé prvky v kabině – například pásky nahrazující vnitřní kliky. Vůz dostal lakovanou karbonovou kapotu, kromě plaketek s pořadovým číslem uvnitř také najdete Fernandovo motto „Na vrchol hory vede více než jedna cesta“ na stínítku.

Po technické stránce se vlastně nic nemění, přeplňovaný motor s objemem 1,8 litru má stále svých 221 kW (300 k) a 340 Nm. Oproti A110 S sedí provedení R o centimetr blíže k asfaltu a pro jízdu na okruhu je možné ubrat další centimetru. Máme zde karbonová kola, prahy, kryt místo zadního okna i všemožné aerodynamické doplňky – díky odlehčení Alpine shodila 34 kilogramů a nyní tak váží jen 1082 kg.

Oproti standardnímu provedení R za 105 tisíc euro si za provedení Fernando Alonso připlatíte 43 tisíc euro – tedy zhruba milion korun. Výsledná cena je tak zhruba 3,6 milionu korun, coz dělá z limitované edice zřejmě historicky nejdražší vůz pod značkami Renault/Alpine.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud