Alpine zažívá znovuzorzení coby samostatná sportovní značka Renaultu. Prvním modelem je retro kupé A110, které je v současnosti vybraným zákazníkům nabízeno v předsériové Premiere Edition. Klasická Alpine ale byla odkojena světem motorsportu, a tak okruhová verze nesmí chybět ani u novinky.
Příští rok se A110 Cup představí v rámci seriálu Alpine Europa Cup ve dvanácti závodech. Jednou ze zastávek bude také legendární Spa-Francorschamps.
Na souboje o desetiny sekund je Alpinka připravena i díky o 40 mm sníženému podvozku, tlumičům Öhlins a závodním brzdám Brembo. Samozřejmostí je bezpečnostní klec a strohý interiér, jehož dominantou jsou sedadla se šestibodovými pásy.
Přeplňovaný motor o zdvihovém objemu 1,8 litru nebyl výrazně modifikován. I díky sportovnímu filtru sání a závodnímu výfuku nabídne výkon 270 koní a 320 Nm maximálního točivého momentu. Převodovka je sekvenční a na zadní hnané nápravě je samosvorný diferenciál.
Takový vůz váží skvělých 1 050 kilogramů a je nabízen za přibližně 100 tisíc euro. V samotném šampionátu by mělo závodit "více než dvacet aut", které stihne automobilka postavit.
Podívejte se na kompletní fotogalerii:
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110