Alpine se vrací k závodním kořenům. A110 už má verzi Cup a vlastní šampionát

Alpine zažívá znovuzorzení coby samostatná sportovní značka Renaultu. Prvním modelem je retro kupé A110, které je v současnosti vybraným zákazníkům nabízeno v předsériové Premiere Edition. Klasická Alpine ale byla odkojena světem motorsportu, a tak okruhová verze nesmí chybět ani u novinky.

Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Příští rok se A110 Cup představí v rámci seriálu Alpine Europa Cup ve dvanácti závodech. Jednou ze zastávek bude také legendární Spa-Francorschamps.

Na souboje o desetiny sekund je Alpinka připravena i díky o 40 mm sníženému podvozku, tlumičům Öhlins a závodním brzdám Brembo. Samozřejmostí je bezpečnostní klec a strohý interiér, jehož dominantou jsou sedadla se šestibodovými pásy.

V showroomech ještě není ani A110. Alpine ale prý už připravuje SUV

V showroomech ještě není ani A110. Alpine ale prý už připravuje SUV

Přeplňovaný motor o zdvihovém objemu 1,8 litru nebyl výrazně modifikován. I díky sportovnímu filtru sání a závodnímu výfuku nabídne výkon 270 koní a 320 Nm maximálního točivého momentu. Převodovka je sekvenční a na zadní hnané nápravě je samosvorný diferenciál.

Takový vůz váží skvělých 1 050 kilogramů a je nabízen za přibližně 100 tisíc euro. V samotném šampionátu by mělo závodit "více než dvacet aut", které stihne automobilka postavit.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků