Alpine se vrací k závodním kořenům. A110 už má verzi Cup a vlastní šampionát

Alpine zažívá znovuzorzení coby samostatná sportovní značka Renaultu. Prvním modelem je retro kupé A110, které je v současnosti vybraným zákazníkům nabízeno v předsériové Premiere Edition. Klasická Alpine ale byla odkojena světem motorsportu, a tak okruhová verze nesmí chybět ani u novinky.

Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Příští rok se A110 Cup představí v rámci seriálu Alpine Europa Cup ve dvanácti závodech. Jednou ze zastávek bude také legendární Spa-Francorschamps.

Na souboje o desetiny sekund je Alpinka připravena i díky o 40 mm sníženému podvozku, tlumičům Öhlins a závodním brzdám Brembo. Samozřejmostí je bezpečnostní klec a strohý interiér, jehož dominantou jsou sedadla se šestibodovými pásy.

V showroomech ještě není ani A110. Alpine ale prý už připravuje SUV

V showroomech ještě není ani A110. Alpine ale prý už připravuje SUV

Přeplňovaný motor o zdvihovém objemu 1,8 litru nebyl výrazně modifikován. I díky sportovnímu filtru sání a závodnímu výfuku nabídne výkon 270 koní a 320 Nm maximálního točivého momentu. Převodovka je sekvenční a na zadní hnané nápravě je samosvorný diferenciál.

Takový vůz váží skvělých 1 050 kilogramů a je nabízen za přibližně 100 tisíc euro. V samotném šampionátu by mělo závodit "více než dvacet aut", které stihne automobilka postavit.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků