Alpine se vrací k závodním kořenům. A110 už má verzi Cup a vlastní šampionát

Alpine zažívá znovuzorzení coby samostatná sportovní značka Renaultu. Prvním modelem je retro kupé A110, které je v současnosti vybraným zákazníkům nabízeno v předsériové Premiere Edition. Klasická Alpine ale byla odkojena světem motorsportu, a tak okruhová verze nesmí chybět ani u novinky.

Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Příští rok se A110 Cup představí v rámci seriálu Alpine Europa Cup ve dvanácti závodech. Jednou ze zastávek bude také legendární Spa-Francorschamps.

Na souboje o desetiny sekund je Alpinka připravena i díky o 40 mm sníženému podvozku, tlumičům Öhlins a závodním brzdám Brembo. Samozřejmostí je bezpečnostní klec a strohý interiér, jehož dominantou jsou sedadla se šestibodovými pásy.

V showroomech ještě není ani A110. Alpine ale prý už připravuje SUV

V showroomech ještě není ani A110. Alpine ale prý už připravuje SUV

Přeplňovaný motor o zdvihovém objemu 1,8 litru nebyl výrazně modifikován. I díky sportovnímu filtru sání a závodnímu výfuku nabídne výkon 270 koní a 320 Nm maximálního točivého momentu. Převodovka je sekvenční a na zadní hnané nápravě je samosvorný diferenciál.

Takový vůz váží skvělých 1 050 kilogramů a je nabízen za přibližně 100 tisíc euro. V samotném šampionátu by mělo závodit "více než dvacet aut", které stihne automobilka postavit.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků