Velmi zvučné jméno ve světě rallye se po dekádách vrací na startovací pole. Velmi úspěšná reinkarnace automobilky Alpine totiž oznámila výrobu soutěžního speciálu. Ten bude dostupný pro soukromé týmy po celém světě. V soutěži WRC jí ale neuvidíme.
Vývoj a výrobu má na starosti společnost Signatech, která vychází z okruhové verze. Soutěžní verze má lehčí šasi z verze GT4. Protože ale okruh rozhodně není šotolina, bláto, nebo lesní cesta u vás za barákem, sáhlo se po hydraulickém zavěšení určeném přímo na rally.
Výchozí čtyřválcový přeplňovaný motor 1,8 litru je naladěn na 224 kW (305 koňských sil) a rozkazy mu řidič dává skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Ve vrcholných soutěží tento vůz bohužel neuvidíme, protože i přes všechny úpravy je soutěžní Alpine pořád zadokolka.
Posádku pevně drží šestibodové bezpečnostní pásy a v případě výletu mimo trať jí samozřejmě chrání klec s homologací FIA. První kousky dorazí k soukromým týmům na začátku příštího roku, jeden stojí necelé čtyři miliony korun.
Signatech má však ještě spoustu práce, v současnosti intenzivně pracuje k získání homologace FIA R-GT, rallyové soutěže pro vozy GT s pohonem pouze jedné nápravy, kde by si to Alpine mohla rozdat s Abarthem 124 R-GT nebo s Lotusem Exige R-GT.
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110