Alpine se vrací do rallye. Soutěžní A110 je pecka ze staré školy. O WRC jí nejde

Velmi zvučné jméno ve světě rallye se po dekádách vrací na startovací pole. Velmi úspěšná reinkarnace automobilky Alpine totiž oznámila výrobu soutěžního speciálu. Ten bude dostupný pro soukromé týmy po celém světě. V soutěži WRC jí ale neuvidíme.

Vývoj a výrobu má na starosti společnost Signatech, která vychází z okruhové verze. Soutěžní verze má lehčí šasi z verze GT4. Protože ale okruh rozhodně není šotolina, bláto, nebo lesní cesta u vás za barákem, sáhlo se po hydraulickém zavěšení určeném přímo na rally

Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Výchozí čtyřválcový přeplňovaný motor 1,8 litru je naladěn na 224 kW (305 koňských sil) a rozkazy mu řidič dává skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Ve vrcholných soutěží tento vůz bohužel neuvidíme, protože i přes všechny úpravy je soutěžní Alpine pořád zadokolka. 

Posádku pevně drží šestibodové bezpečnostní pásy a v případě výletu mimo trať jí samozřejmě chrání klec s homologací FIA. První kousky dorazí k soukromým týmům na začátku příštího roku, jeden stojí necelé čtyři miliony korun.

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Signatech má však ještě spoustu práce, v současnosti intenzivně pracuje k získání homologace FIA R-GT, rallyové soutěže pro vozy GT s pohonem pouze jedné nápravy, kde by si to Alpine mohla rozdat s Abarthem 124 R-GT nebo s Lotusem Exige R-GT.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků