Alpine se vrací do rallye. Soutěžní A110 je pecka ze staré školy. O WRC jí nejde

Velmi zvučné jméno ve světě rallye se po dekádách vrací na startovací pole. Velmi úspěšná reinkarnace automobilky Alpine totiž oznámila výrobu soutěžního speciálu. Ten bude dostupný pro soukromé týmy po celém světě. V soutěži WRC jí ale neuvidíme.

Vývoj a výrobu má na starosti společnost Signatech, která vychází z okruhové verze. Soutěžní verze má lehčí šasi z verze GT4. Protože ale okruh rozhodně není šotolina, bláto, nebo lesní cesta u vás za barákem, sáhlo se po hydraulickém zavěšení určeném přímo na rally

Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Výchozí čtyřválcový přeplňovaný motor 1,8 litru je naladěn na 224 kW (305 koňských sil) a rozkazy mu řidič dává skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Ve vrcholných soutěží tento vůz bohužel neuvidíme, protože i přes všechny úpravy je soutěžní Alpine pořád zadokolka. 

Posádku pevně drží šestibodové bezpečnostní pásy a v případě výletu mimo trať jí samozřejmě chrání klec s homologací FIA. První kousky dorazí k soukromým týmům na začátku příštího roku, jeden stojí necelé čtyři miliony korun.

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Signatech má však ještě spoustu práce, v současnosti intenzivně pracuje k získání homologace FIA R-GT, rallyové soutěže pro vozy GT s pohonem pouze jedné nápravy, kde by si to Alpine mohla rozdat s Abarthem 124 R-GT nebo s Lotusem Exige R-GT.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků