Alpine se vrací do rallye. Soutěžní A110 je pecka ze staré školy. O WRC jí nejde

Velmi zvučné jméno ve světě rallye se po dekádách vrací na startovací pole. Velmi úspěšná reinkarnace automobilky Alpine totiž oznámila výrobu soutěžního speciálu. Ten bude dostupný pro soukromé týmy po celém světě. V soutěži WRC jí ale neuvidíme.

Vývoj a výrobu má na starosti společnost Signatech, která vychází z okruhové verze. Soutěžní verze má lehčí šasi z verze GT4. Protože ale okruh rozhodně není šotolina, bláto, nebo lesní cesta u vás za barákem, sáhlo se po hydraulickém zavěšení určeném přímo na rally

Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Výchozí čtyřválcový přeplňovaný motor 1,8 litru je naladěn na 224 kW (305 koňských sil) a rozkazy mu řidič dává skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Ve vrcholných soutěží tento vůz bohužel neuvidíme, protože i přes všechny úpravy je soutěžní Alpine pořád zadokolka. 

Posádku pevně drží šestibodové bezpečnostní pásy a v případě výletu mimo trať jí samozřejmě chrání klec s homologací FIA. První kousky dorazí k soukromým týmům na začátku příštího roku, jeden stojí necelé čtyři miliony korun.

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Signatech má však ještě spoustu práce, v současnosti intenzivně pracuje k získání homologace FIA R-GT, rallyové soutěže pro vozy GT s pohonem pouze jedné nápravy, kde by si to Alpine mohla rozdat s Abarthem 124 R-GT nebo s Lotusem Exige R-GT.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků