Úspěšný soutěžní speciál dostává aktualizovanou verzi GT4+. Změny se dotkly přeplňování, chlazení i kapotáže.
Model A110 GT4 soutěží na okruzích již od roku 2018, vyvinut byl u specialistů Signatech Automobiles. Již první varianta sbírala vítězství, například v mezinárodním šampionátu GT4 v Bahrajnu. V roce 2022 převzala otěže nová verze GT4 Evo, u níž došlo k vylepšení bloku motoru, turba i převodovky. Ta vyhrála například francouzský FFSA GT šampionát nebo evropskou sérii GT4. Nyní je opět čas na aktualizaci ve formě nového modelu GT4+, který má nabídnout nižší provozní náklady, vyšší spolehlivost a ještě lepší ovladatelnost.
U několika prvků se novinka inspirovala u soutěžní verze Rallye GT+ - například ohledně přeplňování a chlazení. Dostala i nový airbox a větší přední chladič. Vývojáři se zaměřili také na výfuk a anti lag systém, novinkou je systém s atmosferickým senzorem pro snazší nasazení a nastavení v různých nadmořských výškách. Kapotáž prošla drobnými úpravami, nejvýznamnějšími změnami jsou nový karbonový kryt v prostoru zadního okna a robustnější přední splitter, vyrobený z přírodních vláken.
Verze A110 GT4+ váží jen 1080 kilogramů, dle nastavení disponuje výkonem zhruba 257 až 294 kW. Nádrž má objem 95 litrů, brzdění mají na starost šestipístkové brzdiče Brembo vpředu a čtyřpístkové vzadu. Cena činí 220 tisíc euro bez daně, tedy zhruba 5,5 milionu korun. K autu si můžete objednat také pneumatické zvedání, softwarový paket nebo lakování v typické modři Alpine.
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110