Alpine má velké plány, chystá ještě silnější model a možná i kabriolet

Alpine má velké plány, chystá ještě silnější model a možná i kabriolet

Nového kupé od Alpiny už se nemůžeme dočkat. Automobilka nás dostatečně namlsala hned dvěma úžasnými koncepty, jenže od té doby uběhlo hodně vody. První studie se ukázala před dvěma lety, sériová verze by se však měla představit už tuto zimu a následovat by měly i další deriváty.

Renault Alpine je blíže sériové výrobě. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 s

Renault Alpine je blíže sériové výrobě. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 s

Bylo by ale vhodné připomenout, že Alpine vždy tvořila zábavná auta s pohonem zadních kol, u kterých vysoká maximální rychlost nikdy nehrála klíčovou roli. A tak to také zůstane. Přestože mluvíme o výkonnějším modelu, nepůjde o konkurenci pro zavedené supersporty věhlasných značek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériové provedení by se mělo představit už letos v zimě. Jestli bude jezdit tak fantasticky, jak vypadá, máme se skutečně na co těšit

Základem standardní verze by se měla stát osmnáctistovka odvozená od motoru z Clia RS, která údajně nabídne výkon 184 kW (250 koní). Silnější provedení dostane větší turbodmychadlo, které by společně s dalšími úpravami mělo vyhnat maximum až na 221 kW (300 koní).

Alpine A110 (1962-1978): Modrá mistryně

Alpine A110 (1962-1978): Modrá mistryně

Šéf automobilky Michael van der Sande se pro magazín Autocar rozpovídal, že by si v modelové nabídce velmi dobře dokázal představit i kabriolet. Všechno je prý ve fázi úvah, pokud však automobilka zjistí, že by o něj byl dostatečný zájem, začne na něm pracovat. Výkonnější verze je už v tento moment jasnou věcí, protože náklady na její vývoj nejsou zdaleka tak rozsáhlé jako v případě kabrioletu a trh pro ni bezesporu existuje.

Mohlo by vás zajímat, že k prodeji modelu využije automobilka některá dealerství Renaultu, v Evropě by jich mělo být něco mezi 60 až 80. Právě evropský trh je pro automobilku momentálně tím klíčovým, v budoucnu by se ovšem mohla rozšířit i do dalších koutů světa.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 52 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků