Alpine A390 Zdroj: Alpine

Alpine A390 | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β | Zdroj: Alpine

| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine
| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine
| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine
| Koncept Alpine A390_β Zdroj: Alpine
29
Fotogalerie

Alpine láká na premiéru modelu A390. Nebude nejrychlejší ani nedojede nejdál. Bude tak akorát

Sportovní fastback bude odhalen již 27. května. Nepůjde po extrémech, chce překvapit jízdní dynamikou.

Značka Alpine se ve své moderní éře úspěšně etablovala sporťákem A110 a v krasojízdě pokračovala s ostrou verzí nového Renaultu 5 pod označením A290 – ta společně s R5 dokonce zvítězila v anketě Evropské auto roku 2025. Nyní se chystá na premiéru třetího modelu, sportovního crossoveru s tvary fastbacku a označením A390. 

Novinka bude stát na platformě AMPR Medium (původně CMF-EV), kterou v současné době využívají elektrické Renaulty Megane, Scenic a také Nissan Ariya. Na rozdíl od nich ale využije třímotorové uspořádání s jedním elektromotorem vpředu a dvěma vzadu, což umožní aktivní vektorování točivého momentu pro lepší jízdní dynamiku. Stejné bude mimochodem mít i připravovaná elektrická verze sportovní placky A110.

Po stránce designu má novinka do značné míry odpovídat konceptu A390 Beta, který byl již při své premiéře v loňském roce označován za z 80 procent hotové auto. Těšit se proto můžeme na atraktivní příď se světelným pásem a trojúhelníkovými motivy, kola inspirovaná sněhovými vločkami (ta při aktivaci vektorování budou svítit modře) a také „ploutev“ na zádi po vzoru soutěžních speciálů pro vytrvalostní závody. Uvnitř se pak pravděpodobně objeví sedadlo řidiče, které má měnit pozici až do podoby a polohy jako v F1, stejně tak volant, který se může rozšířit a zobrazovat informace. 

Technické parametry v tuto chvíli zatím neznáme, ale viceprezident Alpine Engineering Robert Bonetto prozradil magazínu Autocar, že A390 nemá být nejrychlejším autem své třídy, ani necílí na největší dojezd – vše má být „tak akorát,“ až na cenu. Ta by se měla pohybovat v úrovni do tří milionů korun, aby byla oproti konkurentům zaručena větší exkluzivita.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud