Sportovní fastback bude odhalen již 27. května. Nepůjde po extrémech, chce překvapit jízdní dynamikou.
Značka Alpine se ve své moderní éře úspěšně etablovala sporťákem A110 a v krasojízdě pokračovala s ostrou verzí nového Renaultu 5 pod označením A290 – ta společně s R5 dokonce zvítězila v anketě Evropské auto roku 2025. Nyní se chystá na premiéru třetího modelu, sportovního crossoveru s tvary fastbacku a označením A390.
Novinka bude stát na platformě AMPR Medium (původně CMF-EV), kterou v současné době využívají elektrické Renaulty Megane, Scenic a také Nissan Ariya. Na rozdíl od nich ale využije třímotorové uspořádání s jedním elektromotorem vpředu a dvěma vzadu, což umožní aktivní vektorování točivého momentu pro lepší jízdní dynamiku. Stejné bude mimochodem mít i připravovaná elektrická verze sportovní placky A110.
Po stránce designu má novinka do značné míry odpovídat konceptu A390 Beta, který byl již při své premiéře v loňském roce označován za z 80 procent hotové auto. Těšit se proto můžeme na atraktivní příď se světelným pásem a trojúhelníkovými motivy, kola inspirovaná sněhovými vločkami (ta při aktivaci vektorování budou svítit modře) a také „ploutev“ na zádi po vzoru soutěžních speciálů pro vytrvalostní závody. Uvnitř se pak pravděpodobně objeví sedadlo řidiče, které má měnit pozici až do podoby a polohy jako v F1, stejně tak volant, který se může rozšířit a zobrazovat informace.
Technické parametry v tuto chvíli zatím neznáme, ale viceprezident Alpine Engineering Robert Bonetto prozradil magazínu Autocar, že A390 nemá být nejrychlejším autem své třídy, ani necílí na největší dojezd – vše má být „tak akorát,“ až na cenu. Ta by se měla pohybovat v úrovni do tří milionů korun, aby byla oproti konkurentům zaručena větší exkluzivita.
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110