Alpine Interlagos: legenda se vrací

Představujeme vám první obrázky vozu znovuzrozené značky Alpine. Renault to s oprášením její slávy myslí skutečně vážně.

Slavné sportovní vozy Alpine se rodily pod dozorem vloni v srpnu zesnulého Jeana Rédélého ve francouzské továrně Dieppe. Nejslavnějším z nich byl model A110, jenž sbíral vavříny na světových rallye v šedesátých a sedmdesátých letech. Pamětníci jistě vzpomenou na modrou Hubáčkovu „alpinku“, která na tratích našich rallye hledala jen ztěží konkurenci. Jméno Alpine však dodnes skrývá potenciál, s nímž se ani značka Renault nehodlá jen tak rozloučit. Na předloňském ženevském autosalonu se proto objevila studie vozu Alpine 210 RS. Srdce milovníků vozů Alpine se rozbušilo loni v říjnu, kdy marketingový řiditel Renaultu Patrick Blain oznámil, že Renault hodlá na trh uvést čistě sportovní automobil, nikoliv pouze derivát sériových produktů. Jmenovat by se měl právě Alpine, přičemž Blain informoval o tom, že si na něj budeme muset počkat alespoň do roku 2010. Nyní vám nový projekt můžeme již blíže představit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine Interlagos

Jmenovat by se měl Alpine Interlagos. Stejné jméno nesl vůz, jenž se v šedesátých letech vyráběl na bázi Renaultu Alpine 108 v Brazílii. Do společnosti sportovních Renaultů přinese opět klasickou koncepci, tedy motor uložený vpředu a pohon zadních kol. Tržní cenu by měl v rozumných mezích držet významný podíl sériově vyráběných komponentů, včetně motoru. Měl by se jednat o dvoulitrový čtyřválec Renault, doplněný manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine A110 a A310

V dnešních dnech v halách Dieppe vznikají zajímavé, sportovně střižené vozy Renault Sport Mégane 225, Renault Sport Clio 197 a jejich deriváty. Posledním vozem z Dieppe, jenž nesl značku Alpine, byl typ A610, pocházející z roku 1985. Podobně jako A310 byal i „šesetdesítka” poháněna jednotkou V6, a sice ve dvou provedeních. Alpine V6 GT disponovalo objemem 2,8 litru a výkonem 158 koní, kdežto Alpine V6 Turbo dávalo díky dmychadlu Garrett T3 z objemu 2,5 l rovných 200 koňských sil. V roce 1991 byl typ A610 naposledy modernizován, příď dostala výklopné světlomety, na bocích se objevily vstupy vzduchu a zadní spoiler se zvětšil. Přeplňovaný šestiválec konstruktéři převrtali na tři litry, výkon se vyhoupnul na 250 koní a nejvyšší rychlost stoupla na 265 km/h.

Poslední nové vozy Alpine ale vyjely z továrny v Dieppe na sklonku roku 1994 a značka tím prakticky zanikla. Jenže slavné sportovní a závodní vozy se staly historií, jíž kromě jednotlivců oživují kluby nejen v Evropě, ale také v USA, Austrálii nebo Japonsku. Vzkříšení této značky by určitě potěšilo nejednoho příznivce výjimečných autoombilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alpine A610
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků