Alpine Interlagos: legenda se vrací

Představujeme vám první obrázky vozu znovuzrozené značky Alpine. Renault to s oprášením její slávy myslí skutečně vážně.

Slavné sportovní vozy Alpine se rodily pod dozorem vloni v srpnu zesnulého Jeana Rédélého ve francouzské továrně Dieppe. Nejslavnějším z nich byl model A110, jenž sbíral vavříny na světových rallye v šedesátých a sedmdesátých letech. Pamětníci jistě vzpomenou na modrou Hubáčkovu „alpinku“, která na tratích našich rallye hledala jen ztěží konkurenci. Jméno Alpine však dodnes skrývá potenciál, s nímž se ani značka Renault nehodlá jen tak rozloučit. Na předloňském ženevském autosalonu se proto objevila studie vozu Alpine 210 RS. Srdce milovníků vozů Alpine se rozbušilo loni v říjnu, kdy marketingový řiditel Renaultu Patrick Blain oznámil, že Renault hodlá na trh uvést čistě sportovní automobil, nikoliv pouze derivát sériových produktů. Jmenovat by se měl právě Alpine, přičemž Blain informoval o tom, že si na něj budeme muset počkat alespoň do roku 2010. Nyní vám nový projekt můžeme již blíže představit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine Interlagos

Jmenovat by se měl Alpine Interlagos. Stejné jméno nesl vůz, jenž se v šedesátých letech vyráběl na bázi Renaultu Alpine 108 v Brazílii. Do společnosti sportovních Renaultů přinese opět klasickou koncepci, tedy motor uložený vpředu a pohon zadních kol. Tržní cenu by měl v rozumných mezích držet významný podíl sériově vyráběných komponentů, včetně motoru. Měl by se jednat o dvoulitrový čtyřválec Renault, doplněný manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine A110 a A310

V dnešních dnech v halách Dieppe vznikají zajímavé, sportovně střižené vozy Renault Sport Mégane 225, Renault Sport Clio 197 a jejich deriváty. Posledním vozem z Dieppe, jenž nesl značku Alpine, byl typ A610, pocházející z roku 1985. Podobně jako A310 byal i „šesetdesítka” poháněna jednotkou V6, a sice ve dvou provedeních. Alpine V6 GT disponovalo objemem 2,8 litru a výkonem 158 koní, kdežto Alpine V6 Turbo dávalo díky dmychadlu Garrett T3 z objemu 2,5 l rovných 200 koňských sil. V roce 1991 byl typ A610 naposledy modernizován, příď dostala výklopné světlomety, na bocích se objevily vstupy vzduchu a zadní spoiler se zvětšil. Přeplňovaný šestiválec konstruktéři převrtali na tři litry, výkon se vyhoupnul na 250 koní a nejvyšší rychlost stoupla na 265 km/h.

Poslední nové vozy Alpine ale vyjely z továrny v Dieppe na sklonku roku 1994 a značka tím prakticky zanikla. Jenže slavné sportovní a závodní vozy se staly historií, jíž kromě jednotlivců oživují kluby nejen v Evropě, ale také v USA, Austrálii nebo Japonsku. Vzkříšení této značky by určitě potěšilo nejednoho příznivce výjimečných autoombilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alpine A610
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků