Alpine A450 vrací legendární značku do života

Slavná značka Alpine se nakonec svého znovuzrození dočkala. A do života se nevrátí žádným oplastovaným Renaultem, ale rovnou závodním speciálem.

V uplynulých letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine A450: slavná značka je zpět!

S návratem jména Alpine to vypadalo střídavě dobře a střídavě beznadějně. V únoru roku 2009 Renault oficiálně oznámil, že všechny plány na obnovení značky Alpine zastavil. To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády nadšenců, konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na vlastních konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Před dvěma lety jsme vám například představili projekt Renault Alpine Sports Coupe, jenž vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již pozítří na okruhu Silverstone

Před necelým rokem jsme vás podrobně informovali o provozuschopném prototypu Alpine A110-50, zatímco nyní je již jasné, že značka Alpine je zpět. Přijíždí závodní speciál Alpine A450 (původně mu říkali No36), jenž si vypůjčil jméno od vozů, jež jezdily ve vytrvalostních závodech Le Mans v průběhu sedmdesátých let. Svoji jízdní premiéru si odbude již pozítří na britském okruhu Silverstone, kde za volant prototypu pro kategorii LMP2 usednou pánové Nelson Panciatici a Pierre Ragues.

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Vůz bude nasazen stájí Signatech-Alpine, o jeho pohon se postará pětilitrový osmiválec Nissan s výkonem 500 koní (368 kW) a vystartovat má na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Převodovka šestistupňová X-Trac, hmotnost 900 kg a nejvyšší rychlost 330 km/h. „Alpine A450 vzdává hold vozům A441, A442 a A443, jež závodily, a v případě A442B zvítězily, v Le Mans v sedmdesátých letech. Číslovka 50 symbolizuje 50. výročí vstupu značky Alpine do Le Mans,“ prohlásil Carlos Tavares, provozní ředitel koncernu Renault, a dodal:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„ Návrat Alpine do motoristického sportu je začátkem nových dějin této legendární značky. Ačkoli se zaměřujeme na vzdálenou budoucnost a nové sériové auto vyvíjíme až pro rok 2016, nezapomínáme na výjimečný odkaz jména Alpine.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků