Alpine A450 vrací legendární značku do života

Slavná značka Alpine se nakonec svého znovuzrození dočkala. A do života se nevrátí žádným oplastovaným Renaultem, ale rovnou závodním speciálem.

V uplynulých letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine A450: slavná značka je zpět!

S návratem jména Alpine to vypadalo střídavě dobře a střídavě beznadějně. V únoru roku 2009 Renault oficiálně oznámil, že všechny plány na obnovení značky Alpine zastavil. To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády nadšenců, konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na vlastních konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Před dvěma lety jsme vám například představili projekt Renault Alpine Sports Coupe, jenž vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již pozítří na okruhu Silverstone

Před necelým rokem jsme vás podrobně informovali o provozuschopném prototypu Alpine A110-50, zatímco nyní je již jasné, že značka Alpine je zpět. Přijíždí závodní speciál Alpine A450 (původně mu říkali No36), jenž si vypůjčil jméno od vozů, jež jezdily ve vytrvalostních závodech Le Mans v průběhu sedmdesátých let. Svoji jízdní premiéru si odbude již pozítří na britském okruhu Silverstone, kde za volant prototypu pro kategorii LMP2 usednou pánové Nelson Panciatici a Pierre Ragues.

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Vůz bude nasazen stájí Signatech-Alpine, o jeho pohon se postará pětilitrový osmiválec Nissan s výkonem 500 koní (368 kW) a vystartovat má na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Převodovka šestistupňová X-Trac, hmotnost 900 kg a nejvyšší rychlost 330 km/h. „Alpine A450 vzdává hold vozům A441, A442 a A443, jež závodily, a v případě A442B zvítězily, v Le Mans v sedmdesátých letech. Číslovka 50 symbolizuje 50. výročí vstupu značky Alpine do Le Mans,“ prohlásil Carlos Tavares, provozní ředitel koncernu Renault, a dodal:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„ Návrat Alpine do motoristického sportu je začátkem nových dějin této legendární značky. Ačkoli se zaměřujeme na vzdálenou budoucnost a nové sériové auto vyvíjíme až pro rok 2016, nezapomínáme na výjimečný odkaz jména Alpine.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků