Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Francouzská značka se rozhodla přiostřit své sportovní kupé. Nová A110S tedy přijíždí s vyladěním na těch správných místech.

Úpravy na A110S začínají lehkou kosmetikou na zevnějšku. Vyladěný sporťák tak přijíždí s novou možností matně šedého laku Gris Tonnerre, oranžově lakovanými třmeny brzd, černě lakovanými koly a možností karbonové střechy. Uvnitř došlo na kontrastní oranžové obšívání potahů a stejně jako na karoserii se i zde objevuje emblém kombinující oranžovou a karbon.

Hlavní změny se dějí na technice uprostřed, jelikož výkon původní přeplňované osmnáctistovky byl zvýšen na 215 kW (292 koní) oproti dřívějším 185 kW (252 koní). Točivý moment zůstává na hodnotě 320 N.m, motor je stále spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a na zadní nápravě najdete elektronický diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu.

Evropské Auto roku 2019: O vítězství se popral sporťák s elektromobilem

Evropské Auto roku 2019: O vítězství se popral sporťák s elektromobilem

Zrychlení z nuly na 100 km/h tak má nyní A110S o setinu rychlejší s časem 4,4 vteřiny a maximální rychlost ze posunula z 250 km/h na 260 km/h. Francouzské kupé však nikdy nebylo o dynamice v přímce, takže zásadnějších úprav doznal hlavně podvozek pro ještě lepší chování v zatáčkách.

Zaprvé, světlá výška A110S byla snížena o 4 mm. Zadruhé, pružiny jsou nyní o 50 % tužší, zatímco u torzních stabilizátorů mluví Alpine o 100% přitvrzení oproti standardní A110. Novinka by tedy měla nabídnout stabilnější chování a menší náklony při jízdě na hraně. Hmotnost modelu se přitom stále drží kolem 1,1 tuny (1114 kg).

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

A110S poté dostává standardně posílenou brzdovou soustavu Brembo s kotouči o průměru 320 mm, která je u normální A110 za příplatek, a kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 s novou vylepšenou směsí výhradně pro tuto verzi.

Prodej A110S začíná v Evropě už nyní a cenovka startuje na 66.500 euro (asi 1,7 milionu korun). První zájemci se mohou na svá auta těšit letos v říjnu. V Česku nemá Alpine oficiální podporu, takže dodávka vozu k nám padá na individuální import. Například u jistého dealera Renaultu v Brně se už ale jedna A110 na prodej dříve objevila.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 152 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků