Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Francouzská značka se rozhodla přiostřit své sportovní kupé. Nová A110S tedy přijíždí s vyladěním na těch správných místech.

Úpravy na A110S začínají lehkou kosmetikou na zevnějšku. Vyladěný sporťák tak přijíždí s novou možností matně šedého laku Gris Tonnerre, oranžově lakovanými třmeny brzd, černě lakovanými koly a možností karbonové střechy. Uvnitř došlo na kontrastní oranžové obšívání potahů a stejně jako na karoserii se i zde objevuje emblém kombinující oranžovou a karbon.

Hlavní změny se dějí na technice uprostřed, jelikož výkon původní přeplňované osmnáctistovky byl zvýšen na 215 kW (292 koní) oproti dřívějším 185 kW (252 koní). Točivý moment zůstává na hodnotě 320 N.m, motor je stále spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a na zadní nápravě najdete elektronický diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu.

Evropské Auto roku 2019: O vítězství se popral sporťák s elektromobilem

Evropské Auto roku 2019: O vítězství se popral sporťák s elektromobilem

Zrychlení z nuly na 100 km/h tak má nyní A110S o setinu rychlejší s časem 4,4 vteřiny a maximální rychlost ze posunula z 250 km/h na 260 km/h. Francouzské kupé však nikdy nebylo o dynamice v přímce, takže zásadnějších úprav doznal hlavně podvozek pro ještě lepší chování v zatáčkách.

Zaprvé, světlá výška A110S byla snížena o 4 mm. Zadruhé, pružiny jsou nyní o 50 % tužší, zatímco u torzních stabilizátorů mluví Alpine o 100% přitvrzení oproti standardní A110. Novinka by tedy měla nabídnout stabilnější chování a menší náklony při jízdě na hraně. Hmotnost modelu se přitom stále drží kolem 1,1 tuny (1114 kg).

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

A110S poté dostává standardně posílenou brzdovou soustavu Brembo s kotouči o průměru 320 mm, která je u normální A110 za příplatek, a kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 s novou vylepšenou směsí výhradně pro tuto verzi.

Prodej A110S začíná v Evropě už nyní a cenovka startuje na 66.500 euro (asi 1,7 milionu korun). První zájemci se mohou na svá auta těšit letos v říjnu. V Česku nemá Alpine oficiální podporu, takže dodávka vozu k nám padá na individuální import. Například u jistého dealera Renaultu v Brně se už ale jedna A110 na prodej dříve objevila.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků