Alpine A110S: Lehoučký sporťák povýšil na 292 koní a má upravený podvozek

Francouzská značka se rozhodla přiostřit své sportovní kupé. Nová A110S tedy přijíždí s vyladěním na těch správných místech.

Úpravy na A110S začínají lehkou kosmetikou na zevnějšku. Vyladěný sporťák tak přijíždí s novou možností matně šedého laku Gris Tonnerre, oranžově lakovanými třmeny brzd, černě lakovanými koly a možností karbonové střechy. Uvnitř došlo na kontrastní oranžové obšívání potahů a stejně jako na karoserii se i zde objevuje emblém kombinující oranžovou a karbon.

Hlavní změny se dějí na technice uprostřed, jelikož výkon původní přeplňované osmnáctistovky byl zvýšen na 215 kW (292 koní) oproti dřívějším 185 kW (252 koní). Točivý moment zůstává na hodnotě 320 N.m, motor je stále spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou a na zadní nápravě najdete elektronický diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu.

Evropské Auto roku 2019: O vítězství se popral sporťák s elektromobilem

Evropské Auto roku 2019: O vítězství se popral sporťák s elektromobilem

Zrychlení z nuly na 100 km/h tak má nyní A110S o setinu rychlejší s časem 4,4 vteřiny a maximální rychlost ze posunula z 250 km/h na 260 km/h. Francouzské kupé však nikdy nebylo o dynamice v přímce, takže zásadnějších úprav doznal hlavně podvozek pro ještě lepší chování v zatáčkách.

Zaprvé, světlá výška A110S byla snížena o 4 mm. Zadruhé, pružiny jsou nyní o 50 % tužší, zatímco u torzních stabilizátorů mluví Alpine o 100% přitvrzení oproti standardní A110. Novinka by tedy měla nabídnout stabilnější chování a menší náklony při jízdě na hraně. Hmotnost modelu se přitom stále drží kolem 1,1 tuny (1114 kg).

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

A110S poté dostává standardně posílenou brzdovou soustavu Brembo s kotouči o průměru 320 mm, která je u normální A110 za příplatek, a kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 s novou vylepšenou směsí výhradně pro tuto verzi.

Prodej A110S začíná v Evropě už nyní a cenovka startuje na 66.500 euro (asi 1,7 milionu korun). První zájemci se mohou na svá auta těšit letos v říjnu. V Česku nemá Alpine oficiální podporu, takže dodávka vozu k nám padá na individuální import. Například u jistého dealera Renaultu v Brně se už ale jedna A110 na prodej dříve objevila.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 1 příspěvek
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků