Na cestě je Alpine A110 Sport! Bude mít nižší hmotnost a vyšší výkon

Brzy se nejspíše dočkáme další verze povedeného sportovního vozu Alpina A110. Na obzoru je totiž varianta Sport s nižší hmotností a zvýšeným výkonem.

Varianta Sport vynikne vyladěným motorem 1.8 litru s turbem, který bude produkovat výkon až 220 kW. To výrazně zvýší rychlost, takže na stovce za hodinu bude Alpine asi za 4 sekundy. Otázkou zůstává, zda se něco stane s maximální rychlostí, která je nyní elektronicky omezená na 250 km/h.

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Výkon a síla však nebudou to jediné, na co se u Alpine zaměří. I přes fakt, že je Alpine už tak hodně lehké auto, bude ještě ve sportovní verzi shazovat kila. A protože v karoserii už bylo použito hliníku až až, na řadu přijde hlavně odlehčení v interiéru, které by podle konstruktéru mohlo, spolu s dalšímu úpravami, odebrat až 50 kg. Cílová hmotnost má být tedy 1 050 kg.

Podvozek má být asi o 15 až 20 procent tužší, brzdy zůstanou stejné. Všechny systémi pak mají být upraveny k dosažení co největšího a nejintenzivnějšího prožitku z jízdy. Cenu prozatím neznáme, jasno by však mělo být nejpozději v létě příštího roku.

Alpine A110 na nádherných fotkách. Jezdí bokem na okruhu ve Francii

Alpine A110 na nádherných fotkách. Jezdí bokem na okruhu ve Francii

Prohlédněte si velkou galerii Alpine A110:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků