Na cestě je Alpine A110 Sport! Bude mít nižší hmotnost a vyšší výkon

Brzy se nejspíše dočkáme další verze povedeného sportovního vozu Alpina A110. Na obzoru je totiž varianta Sport s nižší hmotností a zvýšeným výkonem.

Varianta Sport vynikne vyladěným motorem 1.8 litru s turbem, který bude produkovat výkon až 220 kW. To výrazně zvýší rychlost, takže na stovce za hodinu bude Alpine asi za 4 sekundy. Otázkou zůstává, zda se něco stane s maximální rychlostí, která je nyní elektronicky omezená na 250 km/h.

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Výkon a síla však nebudou to jediné, na co se u Alpine zaměří. I přes fakt, že je Alpine už tak hodně lehké auto, bude ještě ve sportovní verzi shazovat kila. A protože v karoserii už bylo použito hliníku až až, na řadu přijde hlavně odlehčení v interiéru, které by podle konstruktéru mohlo, spolu s dalšímu úpravami, odebrat až 50 kg. Cílová hmotnost má být tedy 1 050 kg.

Podvozek má být asi o 15 až 20 procent tužší, brzdy zůstanou stejné. Všechny systémi pak mají být upraveny k dosažení co největšího a nejintenzivnějšího prožitku z jízdy. Cenu prozatím neznáme, jasno by však mělo být nejpozději v létě příštího roku.

Alpine A110 na nádherných fotkách. Jezdí bokem na okruhu ve Francii

Alpine A110 na nádherných fotkách. Jezdí bokem na okruhu ve Francii

Prohlédněte si velkou galerii Alpine A110:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků