Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Francouzský sporťák je sice naladěn jako zábavná hračka na silnice, když ovšem přijde na precizní úhybné manévry a takzvaný losí test, dle výsledků španělského testu na špici zrovna není.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i francouzský sporťák Alpine A110. Pro hravá a poddajně naladěná auta, jako je právě Alpine, však nemusí být losí test zrovna lehkou disciplínou.

A110 se mezi kužely vydala nejprve při rychlosti 77 km/h, a jak dodávají španělští redaktoři, během první jízdy si nebyl řidič vědom, jak se auto při razantním manévru zachová. Po vjezdu do druhé řady kuželů byl prý nicméně zaskočen rychlým „ustřelením“ zádi vozu, kdy už jen těžko nasměroval auto zpátky do vyznačeného pruhu.

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Teoreticky tak Alpine skončila při prvním pokusu mimo silnici. V jízdním režimu Normal by měl přitom stabilizační systém ESP pracovat s nejvyšší možnou úrovní zásahu. Stabilizace je tak v A110 zřejmě nastavena s docela promíjivým charakterem, což podporuje hravost vozu. V případě bezpečnostních manévrů to chce ovšem pevné ruce.

V rychlosti 75 km/h již Alpine podstoupila test vcelku úspěšně, pořád se ale mezi kužely „nepředvídatelně“ kroutila a vjezd do druhé pasáže nebyl nejčistší. Řidič už byl navíc obeznámen s citlivým řízením vozu a mohl tak sporťák s uprostřed uloženým motorem lépe korigovat mezi kužely. Opět byl vůz nastaven v režimu Normal.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Mezi dalšími pokusy se objevila i nájezdová rychlost 81 km/h, kdy se Alpine při nájezdu do třetí řady kuželů ve smyku hrnula s parádně utrženou zádí a řidič již nestihl auto srovnat do přímého směru. V případě režimu Sport a jeho nižší úrovně zásahu ESP pak A110 předvedla velmi podobné výsledky.

Testeři km77 opět tvrdí, že k bezpečnému ovládání vozu je nutná jistá preciznost a ve smyku Alpine pomalu reaguje na řidičovy podněty skrze řízení. V určité chvíli se ale na záběrech z kabiny zdá, že i řidič neměl v posledním pokusu zrovna nejrychlejší reakce a „kontra“ vyvolal opožděně. Posuďte sami.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků