Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Francouzský sporťák je sice naladěn jako zábavná hračka na silnice, když ovšem přijde na precizní úhybné manévry a takzvaný losí test, dle výsledků španělského testu na špici zrovna není.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i francouzský sporťák Alpine A110. Pro hravá a poddajně naladěná auta, jako je právě Alpine, však nemusí být losí test zrovna lehkou disciplínou.

A110 se mezi kužely vydala nejprve při rychlosti 77 km/h, a jak dodávají španělští redaktoři, během první jízdy si nebyl řidič vědom, jak se auto při razantním manévru zachová. Po vjezdu do druhé řady kuželů byl prý nicméně zaskočen rychlým „ustřelením“ zádi vozu, kdy už jen těžko nasměroval auto zpátky do vyznačeného pruhu.

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Teoreticky tak Alpine skončila při prvním pokusu mimo silnici. V jízdním režimu Normal by měl přitom stabilizační systém ESP pracovat s nejvyšší možnou úrovní zásahu. Stabilizace je tak v A110 zřejmě nastavena s docela promíjivým charakterem, což podporuje hravost vozu. V případě bezpečnostních manévrů to chce ovšem pevné ruce.

V rychlosti 75 km/h již Alpine podstoupila test vcelku úspěšně, pořád se ale mezi kužely „nepředvídatelně“ kroutila a vjezd do druhé pasáže nebyl nejčistší. Řidič už byl navíc obeznámen s citlivým řízením vozu a mohl tak sporťák s uprostřed uloženým motorem lépe korigovat mezi kužely. Opět byl vůz nastaven v režimu Normal.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Mezi dalšími pokusy se objevila i nájezdová rychlost 81 km/h, kdy se Alpine při nájezdu do třetí řady kuželů ve smyku hrnula s parádně utrženou zádí a řidič již nestihl auto srovnat do přímého směru. V případě režimu Sport a jeho nižší úrovně zásahu ESP pak A110 předvedla velmi podobné výsledky.

Testeři km77 opět tvrdí, že k bezpečnému ovládání vozu je nutná jistá preciznost a ve smyku Alpine pomalu reaguje na řidičovy podněty skrze řízení. V určité chvíli se ale na záběrech z kabiny zdá, že i řidič neměl v posledním pokusu zrovna nejrychlejší reakce a „kontra“ vyvolal opožděně. Posuďte sami.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků