Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Francouzský sporťák je sice naladěn jako zábavná hračka na silnice, když ovšem přijde na precizní úhybné manévry a takzvaný losí test, dle výsledků španělského testu na špici zrovna není.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i francouzský sporťák Alpine A110. Pro hravá a poddajně naladěná auta, jako je právě Alpine, však nemusí být losí test zrovna lehkou disciplínou.

A110 se mezi kužely vydala nejprve při rychlosti 77 km/h, a jak dodávají španělští redaktoři, během první jízdy si nebyl řidič vědom, jak se auto při razantním manévru zachová. Po vjezdu do druhé řady kuželů byl prý nicméně zaskočen rychlým „ustřelením“ zádi vozu, kdy už jen těžko nasměroval auto zpátky do vyznačeného pruhu.

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Teoreticky tak Alpine skončila při prvním pokusu mimo silnici. V jízdním režimu Normal by měl přitom stabilizační systém ESP pracovat s nejvyšší možnou úrovní zásahu. Stabilizace je tak v A110 zřejmě nastavena s docela promíjivým charakterem, což podporuje hravost vozu. V případě bezpečnostních manévrů to chce ovšem pevné ruce.

V rychlosti 75 km/h již Alpine podstoupila test vcelku úspěšně, pořád se ale mezi kužely „nepředvídatelně“ kroutila a vjezd do druhé pasáže nebyl nejčistší. Řidič už byl navíc obeznámen s citlivým řízením vozu a mohl tak sporťák s uprostřed uloženým motorem lépe korigovat mezi kužely. Opět byl vůz nastaven v režimu Normal.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Mezi dalšími pokusy se objevila i nájezdová rychlost 81 km/h, kdy se Alpine při nájezdu do třetí řady kuželů ve smyku hrnula s parádně utrženou zádí a řidič již nestihl auto srovnat do přímého směru. V případě režimu Sport a jeho nižší úrovně zásahu ESP pak A110 předvedla velmi podobné výsledky.

Testeři km77 opět tvrdí, že k bezpečnému ovládání vozu je nutná jistá preciznost a ve smyku Alpine pomalu reaguje na řidičovy podněty skrze řízení. V určité chvíli se ale na záběrech z kabiny zdá, že i řidič neměl v posledním pokusu zrovna nejrychlejší reakce a „kontra“ vyvolal opožděně. Posuďte sami.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků