Alpine A110 R je skutečně radikální. Spousta karbonu, žádné zadní okno i nastavení komprese tlumičů

Zvýšit výkon na úkor vyšší hmotnosti? A není lepší snížit hmotnost a výkon ponechat? Alpine jde s novou A110 R proti proudu. Je to jenom dobře.

Alpine je od letošního roku oficiálně v České republice. I my tak můžeme mít radost ze zcela nové verze, při jejímž vývoji šli inženýři z Dieppe hodně do hloubky. Alpine A110 se totiž s novou verzí R stává radikálnější. Vůz dostal aerodynamický paket a hodně, opravdu hodně dílů z karbonu. Z tohoto lehkého materiálu je třeba přední kapota, kapotáž místo zadního okna, kola, difuzor, prahy nebo sedadla.

Asi každému došlo, že inspirací pro A110 R byl motorsport. Oproti verzi S s aeropaketem má R více přítlaku při maximální rychlosti (jen 14 kg přidaly nasávací prvky vpředu) a o 5 procent menší odpor vzduchu. To mimochodem pomohlo k dosažení maximální rychlosti 285 km/h. Zadní křídlo připevněné shora takzvanými labutími krky přidává zadní části vozu dalších 29 kg přítlaku.

Snižování hmotnosti vyústilo v hodnotu 1082 kilogramů, což je o 34 kg méně než u A110 S. V motorovém prostoru se toho moc nezměnilo, stále je tu přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 300 koní při 6300 otáčkách a 340 N.m točivého momentu od 2400 otáček. To vše jde přes sedmistupňovou automatickou převodovkou na zadní kola. R zrychlí na stovku za 3,8 sekundy, S to dá za 4,2 sekundy.

Oproti A110 S je R o centimetr blíže k zemi a díky nastavitelným tlumičům to jde ještě o další centimetr níž. Jsou tu tužší stabilizátory i pružiny. Velkou zajímavostí je pak možnost nastavení komprese a odskoku pomocí otočného voliče. O určení auta pak svědčí i to, že standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměry 215/40 R18 vpředu a 245/40 R18 vzadu. Bohužel, žádné zprávy o samosvoru.

Za zmínku stojí také přepracovaný výfukový systém, který již nemá klapky. Bude tak pořád řvát, a do kabiny teď navíc ještě intenzivněji, protože část izolace je jedna z věcí, která padla za oběť snižování hmotnosti. K deceleraci slouží 320mm kotouče Brembo z kompozitních materiálů s novým systémem chlazení vyvinutým v Alpine.

Základní prvky uvnitř jsou stejné, určitě vás ale příjemně překvapí zmíněné karbonové skořepiny s bezpečnostními pásy Sabelt. Všimněte si poutek k zavírání dveří jako je tomu u závodních aut. Těšit se můžete i z přítomnosti telemetrie. Tohle auto nicméně bude mít značky, nejedná se vyloženě o okruhovou hračku. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Diskuze (3) Další článek: Audi TT RS přichází jako iconic edition. Vypadá opravdu drsně a je pouze pro sto vyvolených

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,