Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Milovníci lehkých a obratných sportovních vozů mohou konečně zaplesat. To, nač nedočkavě čekali již několik let, je tady. Značka Renault odhalila sportovní model Alpine A110 v sériové podobě.
Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Vzhled byl ještě před Ženevou odhalen, takže jediné, nač se čekalo, byly technické parametry tohoto sportovního kupé s legendárním označením A110. Renault zachoval veškeré charakteristické prvky dřívějších vozů Alpine a také novinka má motor uložený za řidičovými zády, což se rovná rozložení hmotnosti 44 % vpředu a 56 % hmotnosti vzadu. Na přední i zadní nápravě jsou použita lichoběžníková ramena nestejné délky.

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Výkon nového přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,8 litru činí 252 koní a 320 Nm točivého momentu. Přenos výkonu na zadní nápravu obstará 7stupňová dvouspojková převodovky DCT se spojkami v olejové lázni (s manuálem se zatím nepočítá). Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 4,5 sekundy, což Alpine A110 řadí do stejné ligy s o mnoho výkonnějšími sportovními vozy.

7 zajímavostí, které jste o Alpine možná nevěděli

7 zajímavostí, které jste o Alpine možná nevěděli

Platforma i kapotáž sportovního kupátka je kvůli co nejnižší hmotnosti kompletně vyrobena z hliníku. Měří 4180 mm na délku, 1800 na šířku a 1250 mm na výšku. Alpine zašla tak daleko, že například brzdové třmeny Brembo jsou také z hliníku, přičemž ty zadní ukrývají parkovací brzdu. To znamená úsporu 2,5 kg na každém třmenu! Díky tomu činí pohotovostní hmotnost skvělých 1080 kg! Spodní část karoserie je kompletně kapotovaná hliníkovými plechy a vzadu najdeme funkční difuzor. I díky tomu je Alpine A110 jediný vozem své kategorie, který dosahuje maximální rychlosti 250 km/h bez použit jakéhokoliv přítlačného křídla či spoileru.

Představované vozy jsou součástí limitované edice 1955 aut, přičemž všechny byly rezervovány v průběhu jediného týdne.

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Výroba Alpine A110 začne během několika málo měsíců ve staré továrně v Dieppe a první zákazníci dostanou své vozy na konci roku 2017. Prodeje budu zahájeny prostřednictvím 60 oficiálních prodejců Alpine nejdříve v kontinentální Evropě s cenovkou 58 500 eur za základní model. Později se nabídka rozšíří o levostranná provedení pro britský trh a Japonsko. Alpine A110 se postaví proti konkurenci v podobě Porsche Cayman nebo Alfa Romeo 4C.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků