Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Milovníci lehkých a obratných sportovních vozů mohou konečně zaplesat. To, nač nedočkavě čekali již několik let, je tady. Značka Renault odhalila sportovní model Alpine A110 v sériové podobě.
Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Vzhled byl ještě před Ženevou odhalen, takže jediné, nač se čekalo, byly technické parametry tohoto sportovního kupé s legendárním označením A110. Renault zachoval veškeré charakteristické prvky dřívějších vozů Alpine a také novinka má motor uložený za řidičovými zády, což se rovná rozložení hmotnosti 44 % vpředu a 56 % hmotnosti vzadu. Na přední i zadní nápravě jsou použita lichoběžníková ramena nestejné délky.

Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Renault | Ženeva 2017

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Výkon nového přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,8 litru činí 252 koní a 320 Nm točivého momentu. Přenos výkonu na zadní nápravu obstará 7stupňová dvouspojková převodovky DCT se spojkami v olejové lázni (s manuálem se zatím nepočítá). Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 4,5 sekundy, což Alpine A110 řadí do stejné ligy s o mnoho výkonnějšími sportovními vozy.

Zajímavosti | Renault

7 zajímavostí, které jste o Alpine možná nevěděli

Platforma i kapotáž sportovního kupátka je kvůli co nejnižší hmotnosti kompletně vyrobena z hliníku. Měří 4180 mm na délku, 1800 na šířku a 1250 mm na výšku. Alpine zašla tak daleko, že například brzdové třmeny Brembo jsou také z hliníku, přičemž ty zadní ukrývají parkovací brzdu. To znamená úsporu 2,5 kg na každém třmenu! Díky tomu činí pohotovostní hmotnost skvělých 1080 kg! Spodní část karoserie je kompletně kapotovaná hliníkovými plechy a vzadu najdeme funkční difuzor. I díky tomu je Alpine A110 jediný vozem své kategorie, který dosahuje maximální rychlosti 250 km/h bez použit jakéhokoliv přítlačného křídla či spoileru.

Představované vozy jsou součástí limitované edice 1955 aut, přičemž všechny byly rezervovány v průběhu jediného týdne.

Design | Kabriolety | Renault

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Výroba Alpine A110 začne během několika málo měsíců ve staré továrně v Dieppe a první zákazníci dostanou své vozy na konci roku 2017. Prodeje budu zahájeny prostřednictvím 60 oficiálních prodejců Alpine nejdříve v kontinentální Evropě s cenovkou 58 500 eur za základní model. Později se nabídka rozšíří o levostranná provedení pro britský trh a Japonsko. Alpine A110 se postaví proti konkurenci v podobě Porsche Cayman nebo Alfa Romeo 4C.

Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2005
Stav: 124 206 km
Cena: 48 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků