Alpine A110 možná přijede v silnější verzi o 300 koních. Řeč je také o roadsteru

Zatímco si znovuzrozený francouzský sporťák odnáší slova chvály, do budoucna bychom se měli dočkat ještě výkonnější verze. A možná dokonce i roadsteru.

Spekulace o vývoji ještě silnější varianty Alpine A110 přicházejí od francouzského magazínu Downshift. Podle jeho zdrojů bychom se měli novinky dočkat již letos na podzim a uprostřed lehké hliníkové konstrukce sporťáku se má zabydlet motor o výkonu zhruba 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m.

Tato čísla přitom dávají vskutku smysl, jelikož použitou jednotkou má být opět 1,8litrový čtyřválec s turbem, který nyní využívá s identickým výkonem příbuzný Renault Mégane R.S. Trophy. V něm je jednotka spojena s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Lze očekávat, že Alpine by nejspíš znovu volila výhradně automat.

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Vůči současné variantě A110 tak určitě mluvíme o znatelném nárůstu síly, navíc u vozu s hmotností asi 1100 kg. Nyní totiž Alpine pracuje s výkonem 185 kW (252 koní) a točivým momentem 320 N.m. Bezpochyby tak může o pár setin klesnout i čas zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Mluví se o rovných 4 vteřinách.

Ke spekulacím o výkonnější verzi A110 se znovu objevují i myšlenky vzniku otevřeného roadsteru. O něm se však mluvilo již před dvěma lety během uvedení malého kupé. Dle francouzské publikace ale inženýři o vzniku roadsteru nadále přemýšlejí, samozřejmě jakožto o rivalovi Porsche 718 Boxster. Této verze bychom se prý mohli dočkat v roce 2020.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 50 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků