Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a na vrcholu zůstává přiostřené A110 S.

Základem je nyní standardní A110 (dříve s dodatkem Pure), komfortnější verzi Legende nahrazuje A110 GT a na vrcholu zůstává přiostřené A110 S.

Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu.

Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu.

Základem sporťáku zůstává 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S.

Základem sporťáku zůstává 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S.

Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m.

Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m.

Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h.

Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h.

Nízká hmotnost je stále klíčovým prvkem značky. A110 S má pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 1102 až 1140 kg. U „eska“ čekejte i silnější brzdy Brembo (kotouče 320 mm)...

Nízká hmotnost je stále klíčovým prvkem značky. A110 S má pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 1102 až 1140 kg. U „eska“ čekejte i silnější brzdy Brembo (kotouče 320 mm)...

...18palcová kola, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, tužší podvozek a sportovní výfukový systém. Jinak přidává Alpine nově k volitelným prvkům S také karbonový aerodynamický paket.

...18palcová kola, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, tužší podvozek a sportovní výfukový systém. Jinak přidává Alpine nově k volitelným prvkům S také karbonový aerodynamický paket.

Pohodlněji vybavené A110 GT si tedy rovněž polepšilo o výkonnější motor, ke všemu pak nabídne i nastavitelné komfortní sedačky čalouněné kůží...

Pohodlněji vybavené A110 GT si tedy rovněž polepšilo o výkonnější motor, ke všemu pak nabídne i nastavitelné komfortní sedačky čalouněné kůží...

...přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu) a podvozek naladěný k pohodlnější jízdě. Stále si však ponechává slušnou hmotnost mezi 1119 až 1140 kg.

...přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu) a podvozek naladěný k pohodlnější jízdě. Stále si však ponechává slušnou hmotnost mezi 1119 až 1140 kg.

Nakonec se odlišuje standardní Alpine A110, která používá slabší variantu osmnáctistovky, naladěnou na původních 252 koní (185 kW) a 320 N.m točivého momentu.

Nakonec se odlišuje standardní Alpine A110, která používá slabší variantu osmnáctistovky, naladěnou na původních 252 koní (185 kW) a 320 N.m točivého momentu.

Standardem jsou menší 17palcová kola, sportovní sedačky, brzdy Brembo s menšími kotouči (292 mm) a rovněž jako S pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 a hmotnost v rozmezí 1102-1140 kg.

Standardem jsou menší 17palcová kola, sportovní sedačky, brzdy Brembo s menšími kotouči (292 mm) a rovněž jako S pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 a hmotnost v rozmezí 1102-1140 kg.

Bez ohledu na zvolenou variantu se sporťák dočkal po modernizaci schopnějšího 7palcového infotainmentu s podporou Android Auto, Apple CarPlay a aktualizací na dálku (tzv. over-the-air).

Bez ohledu na zvolenou variantu se sporťák dočkal po modernizaci schopnějšího 7palcového infotainmentu s podporou Android Auto, Apple CarPlay a aktualizací na dálku (tzv. over-the-air).

Jinak značka rozšiřuje i možnosti příplatkové výbavy a paketů pro jednotlivé verze A110, například S lze mít nyní ve dvoubarevném lakování s černou střechou.

Jinak značka rozšiřuje i možnosti příplatkové výbavy a paketů pro jednotlivé verze A110, například S lze mít nyní ve dvoubarevném lakování s černou střechou.

Ve Francii nastoupí vylepšená Alpine A110 do prodeje od 1. prosince. Základní A110 odstartuje na ceně 59.500 eur (asi 1,52 milionu korun)...

Ve Francii nastoupí vylepšená Alpine A110 do prodeje od 1. prosince. Základní A110 odstartuje na ceně 59.500 eur (asi 1,52 milionu korun)...

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

...A110 GT začne od 69.500 eur (asi 1,77 milionu korun), kdežto vrcholné A110 S vyjde na minimálně 71.500 eur (asi 1,82 milionu korun).

...A110 GT začne od 69.500 eur (asi 1,77 milionu korun), kdežto vrcholné A110 S vyjde na minimálně 71.500 eur (asi 1,82 milionu korun).

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

 Zdroj: Alpine

| Zdroj: Alpine

Francouzská Alpine sice pod střechou Renaultu míří k elektrifikaci, současný lehký sporťák A110 ale ještě zůstane nějakou dobu v prodeji. Taky proto si značka připravila modernizaci, v rámci které navíc upravuje portfolio specifikací modelu.
Základem sporťáku zůstává 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec původem z Renaultu Megane R.S.
Po modernizaci ale ve vrcholném S a GT produkuje výkon rovných 300 koní (221 kW) a točivý moment 340 N.m – oproti dřívějším hodnotám 292 koní (215 kW) a 320 N.m.
Součástí je nadále výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z nuly na stovku vystřelí A110 S za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 275 km/h.
24
Fotogalerie

Alpine A110 existuje i jako hybrid o výkonu 400 koní. Bohužel se s ní nikdy nesvezeme

Jediná hybridní Alpine A110 vznikla jako ukázka know-how jedné francouzské společnosti. Nemáme ale k dispozici ani fotky.

Automobilka Alpine má poslední dobou skutečně napilno. V posledních měsících převzala aktivity divize Renault Sport, připravila nové policejní vozy, chystá se vstoupit do kategorie LMDh a také uvedla facelift svého jediného modelu A110, sporťáku s motorem uprostřed. A teď se navíc musí do pár let naučit dělat sportovní auta s elektrickým pohonem.

Francouzské značky se totiž obecně vzdávají spalovacích motorů a konkrétně Alpine nechce nic slyšet ani o hybridech. Prodává teď jediný model s přeplňovanou osmnáctistovkou, která ve vrcholných variantách S a GT produkuje výkon 221 kW (300 koní) a 340 N.m točivého momentu. Z tohoto volně přeje na elektromobily.

Absence hybridního přechodu je poněkud zarážející, ale jeden prototyp hybridní Alpine A110 přece jen existuje, jen ho nepostavila automobilka. Jediný kus na světě měla na starosti elektrotechnická společnost Technomap sídlící poblíž francouzského Dieppe. Tato kreace vznikla jako ukázka know-how, nebylo to tedy na zakázku.

Podle italského webu Motori Online využili konstruktéři místa vpředu a umístili zde elektromotor, baterie by měla být pod sedadly řidiče a spolujezdce a motor zůstal za sedadly. Motor také prošel úpravami, aby mohl jezdit na ethanol a společně s elektromotorem dosahoval kombinovaného výkonu 294 kW (400 koní).

Ačkoliv zní myšlenka hybridní Alpine A110 velmi lákavě, třeba jen proto, že by tu s námi mohla být o něco déle, pořád se bavíme o prototypu za půl milionu eur. Navíc nemáme k dispozici ani fotografie, i když zvenku se vůz asi moc nezměnil. Je tu nicméně šance, že si automobilka nechá tuhle technologii ještě projít hlavou.

V galerii najdete fotografie Alpine A110 po faceliftu.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud