Osmiválec S68 s objemem 4,4 litru Alpina vyladila na výkon 457 kW (621 k) a 800 Nm, které jsou k dispozici již od 2000 otáček. K lepším reakcím si pomáhá výfukovým potrubím, které usnadňuje práci dvoukomorovým turbodmychadlům, a také 48V startér-generátorem v osmistupňové převodovce ZF 8HP80. Zdroj: Alpina

Osmiválec S68 s objemem 4,4 litru Alpina vyladila na výkon 457 kW (621 k) a 800 Nm, které jsou k dispozici již od 2000 otáček. K lepším reakcím si pomáhá výfukovým potrubím, které usnadňuje práci dvoukomorovým turbodmychadlům, a také 48V startér-generátorem v osmistupňové převodovce ZF 8HP80. | Zdroj: Alpina

Motor má novou řídicí jednotku a účinnější chlazení s větším hlavním chladičem s integrovaným chlazením převodovky, externími chladiči oleje a vody a také nízkoteplotním okruhem pro mezichladiče. Zdroj: Alpina

Motor má novou řídicí jednotku a účinnější chlazení s větším hlavním chladičem s integrovaným chlazením převodovky, externími chladiči oleje a vody a také nízkoteplotním okruhem pro mezichladiče. | Zdroj: Alpina

Samozřejmostí je pohon 4x4 xDrive s elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Na obou nápravách najdeme vzduchové odpružení, schopné měnit výšku v rozsahu čtyř centimetrů – maximálního snížení dosahuje při rychlostech přes 250 km/h. Zdroj: Alpina

Samozřejmostí je pohon 4x4 xDrive s elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Na obou nápravách najdeme vzduchové odpružení, schopné měnit výšku v rozsahu čtyř centimetrů – maximálního snížení dosahuje při rychlostech přes 250 km/h. | Zdroj: Alpina

Pro lepší jízdní vlastnosti se změnila i geometrie zavěšení, máme zde také aktivní stabilizátory, tužší silentbloky zadní nápravy, výztuhy karoserie a řiditelná zadní kola s maximálním úhlem natočení 2,3 stupně. Zdroj: Alpina

Pro lepší jízdní vlastnosti se změnila i geometrie zavěšení, máme zde také aktivní stabilizátory, tužší silentbloky zadní nápravy, výztuhy karoserie a řiditelná zadní kola s maximálním úhlem natočení 2,3 stupně. | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 jezdí na 21“ kolech, k dostání jsou ale i třiadvacítky. Rychlost krotí brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 395 mm a zadními s 398 mm. A že té rychlosti je – obří SUV se rozjede až na 290 km/h a stovku překoná už za 4,2 sekundy. Zdroj: Alpina

Alpina XB7 jezdí na 21“ kolech, k dostání jsou ale i třiadvacítky. Rychlost krotí brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 395 mm a zadními s 398 mm. A že té rychlosti je – obří SUV se rozjede až na 290 km/h a stovku překoná už za 4,2 sekundy. | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Alpina XB7 Zdroj: Alpina

Alpina XB7 | Zdroj: Alpina

Motor má novou řídicí jednotku a účinnější chlazení s větším hlavním chladičem s integrovaným chlazením převodovky, externími chladiči oleje a vody a také nízkoteplotním okruhem pro mezichladiče. Zdroj: Alpina
Samozřejmostí je pohon 4x4 xDrive s elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Na obou nápravách najdeme vzduchové odpružení, schopné měnit výšku v rozsahu čtyř centimetrů – maximálního snížení dosahuje při rychlostech přes 250 km/h. Zdroj: Alpina
Pro lepší jízdní vlastnosti se změnila i geometrie zavěšení, máme zde také aktivní stabilizátory, tužší silentbloky zadní nápravy, výztuhy karoserie a řiditelná zadní kola s maximálním úhlem natočení 2,3 stupně. Zdroj: Alpina
Alpina XB7 jezdí na 21“ kolech, k dostání jsou ale i třiadvacítky. Rychlost krotí brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 395 mm a zadními s 398 mm. A že té rychlosti je – obří SUV se rozjede až na 290 km/h a stovku překoná už za 4,2 sekundy. Zdroj: Alpina
40
Fotogalerie

Alpina XB7 se představuje v plné parádě. Takto vypadá 621 koní zabalených v luxusu

Po dubnové premiéře faceliftovaného BMW X7 přišla blesková ukázka vyšlechtěné verze Alpina. Nyní si ji konečně prohlédneme ze všech stran.

Model XB7 je jedním z první várky vozů, představených po začlenění Alpiny pod BMW. Užší spolupráce jistě přinese ještě lepší výsledky – na jeden z nich se nyní konečně můžeme podívat v čerstvé várce nádherných fotografií.

XB7 má pod kapotou dvakrát přeplňovanou V8 S68 s objemem 4,4 litru, naladěnou na 467 kW (621 k) a 800 N.m točivého momentu – sériová verze má mimochodem „jen“ 390 kW (530 k) a 750 N.m. Kromě přeladěné elektroniky dostala V8 také větší chladič a u Alpiny se zaměřili i na tepelný management oleje, vody a převodovky.

K větší obratnosti si vůz pomáhá natáčením zadních kol, aktivními stabilizátory, tužšími silentbloky nebo výztuhami karoserie. Pohon xDrive má vzadu elektronicky řízený diferenciál. Obří XB7 vystřelí na 100 km/h za 4,2 sekundy, dvoustovkou upaluje za 14,8 sekundy a zrychlovat přestává až ve 290 km/h. Standardně jezdí na 21“ kolech, ale můžete si objednat také kované disky s průměrem 23 palců.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud