Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Alpina se základy v BMW X7 byla poprvé spatřena v červenci minulého roku. Deset měsíců poté se představuje již hotové auto, které silou a luxusem rozhodně nešetří.

BMW se po uvedení modelu X7 nechalo slyšet, že ostrá verze tohoto opulentního SUV se na trh oficiální cestou nepodívá. Vrcholným modelem se tak stala motorizace M50i s osmiválcem o výkonu 390 kW (530 koní) a s točivým momentem 750 N.m. Ostrá verze pro klientelu, která očekává maximální komfort a luxus, zřejmě BMW nedávala smysl.

Automobilka Alpina, která si vozy BMW již několik dekád ladí do dokonalosti, však měla na situaci jiný názor. Pro malé procento trhu přichystala vlastní verzi velkého SUV, které se právě oficiálně odhaluje. Vzhledově se jako vždy žádné zázraky nedějí a model pojmenovaný XB7 je na první pohled téměř totožný s výchozím vozem.

Alpina vyladila i nejsilnější naftové BMW řady 3. Cena je přinejmenším lákavá

Alpina vyladila i nejsilnější naftové BMW řady 3. Cena je přinejmenším lákavá

Liší se pouze v detailech, mezi které se řadí například větší otvory v předním nárazníku, lehce pozměněný zadní nárazník, všudypřítomné znaky výrobce a volitelná 23palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli o rozměrech 325/30 ZR23. Za koly se pak schovávají lepší brzdy Brembo. 

Výchozí motorizaci pro XB7 se stal výše zmíněný osmiválec M50i, který byl vyladěný na výkon 457 kW (621 koní) a 800 N.m točivého momentu, který je dostupný již od 2000 otáček za minutu. Akcelerace na stovku je záležitostí čtyř vteřin a maximální rychlost je omezena na 290 km/h, respektive 209 km/h v případě obutých celoročních pneumatik. Na auto s hmotností 2658 kg jsou to impozantní hodnoty.

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Pohon všech kol xDrive zůstal beze změn, osmistupňová automatická převodovka ale prošla úpravou, aby se s vyšším výkonem lépe poprala. Ke standardní výbavě patří i natáčení zadní nápravy. Alpina také myslela na luxusní výbavu, takže již ve standardu najdete panoramatickou střechu či automatické dovírání dveří.

Vnitřek je téměř kompletně pokrytý Alcantarou a za příplatek vám výrobce osadí strop vozu diodami, které simulují noční oblohu. Stejný prvek najdete i ve vozech Rolls-Royce. Objednávky na vůz se otevřou během tohoto měsíce a pokud jeden kousek chcete, připravte si v přepočtu minimálně 3,5 milionu korun.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků