Alpina slaví 50 let speciálními edicemi B5 a B6 Bi-Turbo

Seznam kapitol
  1. Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50
  2. Fotogalerie: Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50

Výhradní úpravce vozů BMW začal fungovat v roce 1965 jako úpravce karbubátorů a hlav motorů. Současné logo a jméno Alpina se objevilo v roce 1967 a už v roce 1970, kdy měla společnost 70 zaměstnanců, se přestěhovala do Buchloe, kde sídlí dodnes.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální Edice 50 na oslavu padesátého výročí přináší o 60 koní vyšší výkon a o 70 Nm mocnější točivý moment dvakrát přeplňovaného osmiválce 4,4 l. Od každé karosářské varianty vznikne maximálně padesát aut

Alpina byla velmi úspěšná na závodních tratích až do roku 1988, kdy se stáhla zaprvé kvůli změně pravidel a zadruhé také kvůli nevyhovující výrobní kapacitě.

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Od roku 1983 uznává německé ministerstvo dopravy značku Alpina jako samostatného výrobce a její vozy mají vlastní VIN kód. V současné době ale výroba vozů probíhá na lince u BMW a Alpina provádí pouze finální úpravy.

Jedním z nejslavnějších vozů je model Alpina B10 BiTurbo z roku 1989. Model založený na BMW řady 5 E34 používal šestiválec M30 o bojemu 3,4 l s přeplňováním. Výkon dosahoval na 360 koní a točivý moment na 520 Nm. Už v roce 1989 bylo tohle auto schopné atakovat 300 km/h a mnozí ho považují za nejlepší sedan všech dob.

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Nyní Alpina oslavuje 50 let působení na trhu speciální edicí modelů B5 a B6 Bi-Turbo. Vedle upomínkové plakety Edition 50 dostane zákazník především upravený přeplňovaný osmiválec 4,4 l s výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 800 Nm.

To je nárůst o 60 koní a 70 Nm a díky tomu dosáhne sedan Edition 50 na 328 km/h a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy. Celkem vznikne pouze padesát sedanů a kombi B5 a stejně tak 50 kupé B6.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50
  2. Fotogalerie: Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků