Kapitoly článku:
Výhradní úpravce vozů BMW začal fungovat v roce 1965 jako úpravce karbubátorů a hlav motorů. Současné logo a jméno Alpina se objevilo v roce 1967 a už v roce 1970, kdy měla společnost 70 zaměstnanců, se přestěhovala do Buchloe, kde sídlí dodnes.
Speciální Edice 50 na oslavu padesátého výročí přináší o 60 koní vyšší výkon a o 70 Nm mocnější točivý moment dvakrát přeplňovaného osmiválce 4,4 l. Od každé karosářské varianty vznikne maximálně padesát aut
Alpina byla velmi úspěšná na závodních tratích až do roku 1988, kdy se stáhla zaprvé kvůli změně pravidel a zadruhé také kvůli nevyhovující výrobní kapacitě.
Od roku 1983 uznává německé ministerstvo dopravy značku Alpina jako samostatného výrobce a její vozy mají vlastní VIN kód. V současné době ale výroba vozů probíhá na lince u BMW a Alpina provádí pouze finální úpravy.
Jedním z nejslavnějších vozů je model Alpina B10 BiTurbo z roku 1989. Model založený na BMW řady 5 E34 používal šestiválec M30 o bojemu 3,4 l s přeplňováním. Výkon dosahoval na 360 koní a točivý moment na 520 Nm. Už v roce 1989 bylo tohle auto schopné atakovat 300 km/h a mnozí ho považují za nejlepší sedan všech dob.
Nyní Alpina oslavuje 50 let působení na trhu speciální edicí modelů B5 a B6 Bi-Turbo. Vedle upomínkové plakety Edition 50 dostane zákazník především upravený přeplňovaný osmiválec 4,4 l s výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 800 Nm.
To je nárůst o 60 koní a 70 Nm a díky tomu dosáhne sedan Edition 50 na 328 km/h a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy. Celkem vznikne pouze padesát sedanů a kombi B5 a stejně tak 50 kupé B6.