Alpina si už mne ruce na řadu 8 Gran Coupé. Ležet ladem nenechá ani sedmičku

Byla to samozřejmě jenom otázka času. Teď už můžeme polemizovat, za jaký konec Alpina tento vůz vezme. Bude ostřejší? Nebo naopak komfortnější?

Šéf automobilky Alpina Andreas Bovensiepen se rozpovídal pro magazín CNET Roadshow o budoucnosti značky, která kdysi začala jako úpravce vozů BMW. V současné době se chystá vrhnout na zbrusu nové BMW řady 8 Gran Coupé, zřejmě s označením B8. 

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Toto označení by se u automobilky neobjevilo poprvé. V 90. letech se s ním pyšnilo BMW E36. Tenkrát se jich vyrobilo pouze 221 kusů, z toho většinou sedany a kupé. Objevilo se ale i pár kabrioletů a kombíků. V nabídce značky by měla novinka nahradit B6, neboli řadu 6 Gran Coupé.

BMW řady 8 už má u značky Alpina také nějakou tradici. Původní model z devadesátých let se tenkrát jmenoval B12 a pod kapotou se nacházel přepracovaný dvanáctiválcový motor BMW M70. U nové osmičky se bude zřejmě vycházet z vrcholné motorizace M850i xDrive.

Stahují se nad spalovacími motory mračna? Podle BMW se není čeho bát. Zatím...

Stahují se nad spalovacími motory mračna? Podle BMW se není čeho bát. Zatím...

Řeč přišla také na elektromobily. Alpina prý nějaký určitě postaví, jen to nyní není priorita a první takový vůz by se mohl objevit nejdříve za tři až čtyři roky. Něco ale přece jen bude, chystá se totiž Alpina na základě faceliftované řady 7, konkrétně 745e plug-in hybrid. Uvidíme, s čím se nakonec vytáhnou.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků