Alpina se vrací na okruhy

Snad nejznámější úpravce automobilů BMW se vrací zpět na závodní okruhy. Stane se tak přibližně po dvaceti letech jejich absence na světových šampionátech. Jejich závodní historie je i navzdory této dlouhé přestávce bohatá a navázat na ni se pokusí v kategorii GT3 Evropské série FIA cestovních vozů.

Závodit se bude s modelem B6 GT3, který je příjmím derivátem kupé B6 S. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 530 koní. Dobrou zprávou pro majetné milovníky těchto aut je i to, že sportovní speciál nebude vyráběn pouze tyto závody, ale dostupný bude taky pro „nezávodníky“ a sběratele.
 
Při vzpomínání na úspěchy Alpiny na okruzích nesmíme zapomínat ani na jména některých jezdců, která i dnes mnoho znamenají. Za Alpinu jezdil například Hans Stuck, Niki Lauda, nebo Jacky Ickx, snad za největší úspěch bychom mohli považovat vítězství na 24 hodinovém závodu na Nürburgringu.
 

Šampionát cestovních vozů má v kategorii GT3 nový přírůstek, uvidíme, jak se popasuje například s Porsche 911 GT3.

Klepněte pro větší obrázek
Alpina B6 GT3
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků