Alpina se vrací na okruhy

Snad nejznámější úpravce automobilů BMW se vrací zpět na závodní okruhy. Stane se tak přibližně po dvaceti letech jejich absence na světových šampionátech. Jejich závodní historie je i navzdory této dlouhé přestávce bohatá a navázat na ni se pokusí v kategorii GT3 Evropské série FIA cestovních vozů.

Závodit se bude s modelem B6 GT3, který je příjmím derivátem kupé B6 S. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 530 koní. Dobrou zprávou pro majetné milovníky těchto aut je i to, že sportovní speciál nebude vyráběn pouze tyto závody, ale dostupný bude taky pro „nezávodníky“ a sběratele.
 
Při vzpomínání na úspěchy Alpiny na okruzích nesmíme zapomínat ani na jména některých jezdců, která i dnes mnoho znamenají. Za Alpinu jezdil například Hans Stuck, Niki Lauda, nebo Jacky Ickx, snad za největší úspěch bychom mohli považovat vítězství na 24 hodinovém závodu na Nürburgringu.
 

Šampionát cestovních vozů má v kategorii GT3 nový přírůstek, uvidíme, jak se popasuje například s Porsche 911 GT3.

Klepněte pro větší obrázek
Alpina B6 GT3
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků