Alpina se vrací na okruhy

Snad nejznámější úpravce automobilů BMW se vrací zpět na závodní okruhy. Stane se tak přibližně po dvaceti letech jejich absence na světových šampionátech. Jejich závodní historie je i navzdory této dlouhé přestávce bohatá a navázat na ni se pokusí v kategorii GT3 Evropské série FIA cestovních vozů.

Závodit se bude s modelem B6 GT3, který je příjmím derivátem kupé B6 S. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 530 koní. Dobrou zprávou pro majetné milovníky těchto aut je i to, že sportovní speciál nebude vyráběn pouze tyto závody, ale dostupný bude taky pro „nezávodníky“ a sběratele.
 
Při vzpomínání na úspěchy Alpiny na okruzích nesmíme zapomínat ani na jména některých jezdců, která i dnes mnoho znamenají. Za Alpinu jezdil například Hans Stuck, Niki Lauda, nebo Jacky Ickx, snad za největší úspěch bychom mohli považovat vítězství na 24 hodinovém závodu na Nürburgringu.
 

Šampionát cestovních vozů má v kategorii GT3 nový přírůstek, uvidíme, jak se popasuje například s Porsche 911 GT3.

Klepněte pro větší obrázek
Alpina B6 GT3
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků