Alpina opět nabízí to, co BMW M Performance nikoli: Opravdu silný diesel pro X3

Pro střední SUV od BMW se silným dieselem nemusíte kupovat X4.

Nová X4 už v rámci svého představení přišla i s motorizací M40d. To X3, ze které novinka vychází, má od divize M Performance vyladěnou jen benzinovou verzi. Dvorní úpravce Alpina ale zájemce o silný vznětový třílitr láká do své stáje. Představuje model XD3.

Zvenčí Alpinu poznáte podle zcela typických úprav. V hlavní roli jsou agresivnější nárazníky, vpředu s nápisem, pruhy na boku a dvaadvacetipalcové víceloukoťové disky kol. Ani uvnitř se nekoná překvapení. Jako už desítky let je tu jiné logo na volantu, speciální dekory, zelené obšívání sedaček a modré podklady přístrojového panelu. Tentokrát samozřejmě digitální.

Třílitr se čtyřmi turbodmychadly je dokonce o 5 kilowatt výkonnější a o 20 newtonmetrů silnější, než zmíněná X4 M40d. Nabídne totiž 245 kW a 700 Nm maximálního točivého momentu.

Na stovku zrychlí za 4,9 sekund a maximální rychlost činí 254 kilometrů za hodinu. Tentokrát se liší pouze v maximálce, Alpina prý dosáhne o čtyři kilometry v hodině více.

BMW M4 Cabrio slaví třicetiny M3 Cabrio. Vznikla edice o počtu 300 kusů

BMW M4 Cabrio slaví třicetiny M3 Cabrio. Vznikla edice o počtu 300 kusů

Motor je spárován s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. To je opět výchozí technika od BMW, ovšem Alpina tvrdí, že jsou softwary obou komponent jinak naladěny. Prý pro maximálně neutrální chování a ještě vyšší úroveň trakce. S tím pomohou i odlišné adaptivní tlumiče a samosvorný diferenciál na zadní nápravě.

Alpina XD3 půjde do prodeje ve druhém čtvrtletí letošního roku. Detaily o výbavě a možných specifikacích do té doby teprve přijdou. První auta by měla k zákazníkům dorazit na konci tohoto roku.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků