Alpina opět klesla k naftě, výsledkem je D 3

Německý úpravce Alpina se rozhodl postavit upravený model na základě BMW 320d poslední generace, který přivezl představit veřejnosti na autosalon IAA do Frankfurtu. Jde teprve o druhý naftový model, který se rozhodla Alpina upravit, a od svých skalních fanoušků za to sklízí hlasitý pískot. Zatímco první obětí byla předchozí generace 530d (Alpina D 10), která s dvojicí turbodmychadel představovala zajímavé technické řešení, s lehkou úpravou nepříliš zajímavého 320d klesá Alpina do vod mnohem méně prestižních úpravců.

Motor, který v sériovém provedení produkuje výkon 120 kW (163 koní) a 340 Nm, dostal větší turbodmychadlo Garrett, nové vstřikování a pozměněno bylo také chlazení motoru. Aby se zachovala ekologičnost agregátu, úpravami musel projít i filtr pevných částic. Výsledek: 147 kW (200 koní) a 410 Nm. D 3 akceleruje na stokilometrovou rychlost během 7,4 s, maximální rychlost dosahuje hodnoty 238 km/h. Průměrná spotřeba zůstala na nízké úrovni 5,7 l na 100 km.

Upraven a přitvrzen byl také podvozek. Auto je posazeno na 18-palcových kolech z lehkých slitin, vpředu s pneumatikami 225/40, vzadu obouvá širší 255/35. Jako volitelná výbava jsou k dispozici 19" kola. Přední a zadní spoilery zlepšují aerodynamiku vozu.

Cena upraveného modelu činí v Německu 35900 Eur. Pro porovnání, základní provedení šestiválcového modelu 330d (231 koní, 500 Nm) stojí 37600 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků