Alpina opět klesla k naftě, výsledkem je D 3

Německý úpravce Alpina se rozhodl postavit upravený model na základě BMW 320d poslední generace, který přivezl představit veřejnosti na autosalon IAA do Frankfurtu. Jde teprve o druhý naftový model, který se rozhodla Alpina upravit, a od svých skalních fanoušků za to sklízí hlasitý pískot. Zatímco první obětí byla předchozí generace 530d (Alpina D 10), která s dvojicí turbodmychadel představovala zajímavé technické řešení, s lehkou úpravou nepříliš zajímavého 320d klesá Alpina do vod mnohem méně prestižních úpravců.

Motor, který v sériovém provedení produkuje výkon 120 kW (163 koní) a 340 Nm, dostal větší turbodmychadlo Garrett, nové vstřikování a pozměněno bylo také chlazení motoru. Aby se zachovala ekologičnost agregátu, úpravami musel projít i filtr pevných částic. Výsledek: 147 kW (200 koní) a 410 Nm. D 3 akceleruje na stokilometrovou rychlost během 7,4 s, maximální rychlost dosahuje hodnoty 238 km/h. Průměrná spotřeba zůstala na nízké úrovni 5,7 l na 100 km.

Upraven a přitvrzen byl také podvozek. Auto je posazeno na 18-palcových kolech z lehkých slitin, vpředu s pneumatikami 225/40, vzadu obouvá širší 255/35. Jako volitelná výbava jsou k dispozici 19" kola. Přední a zadní spoilery zlepšují aerodynamiku vozu.

Cena upraveného modelu činí v Německu 35900 Eur. Pro porovnání, základní provedení šestiválcového modelu 330d (231 koní, 500 Nm) stojí 37600 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků