Alpina opět klesla k naftě, výsledkem je D 3

Německý úpravce Alpina se rozhodl postavit upravený model na základě BMW 320d poslední generace, který přivezl představit veřejnosti na autosalon IAA do Frankfurtu. Jde teprve o druhý naftový model, který se rozhodla Alpina upravit, a od svých skalních fanoušků za to sklízí hlasitý pískot. Zatímco první obětí byla předchozí generace 530d (Alpina D 10), která s dvojicí turbodmychadel představovala zajímavé technické řešení, s lehkou úpravou nepříliš zajímavého 320d klesá Alpina do vod mnohem méně prestižních úpravců.

Motor, který v sériovém provedení produkuje výkon 120 kW (163 koní) a 340 Nm, dostal větší turbodmychadlo Garrett, nové vstřikování a pozměněno bylo také chlazení motoru. Aby se zachovala ekologičnost agregátu, úpravami musel projít i filtr pevných částic. Výsledek: 147 kW (200 koní) a 410 Nm. D 3 akceleruje na stokilometrovou rychlost během 7,4 s, maximální rychlost dosahuje hodnoty 238 km/h. Průměrná spotřeba zůstala na nízké úrovni 5,7 l na 100 km.

Upraven a přitvrzen byl také podvozek. Auto je posazeno na 18-palcových kolech z lehkých slitin, vpředu s pneumatikami 225/40, vzadu obouvá širší 255/35. Jako volitelná výbava jsou k dispozici 19" kola. Přední a zadní spoilery zlepšují aerodynamiku vozu.

Cena upraveného modelu činí v Německu 35900 Eur. Pro porovnání, základní provedení šestiválcového modelu 330d (231 koní, 500 Nm) stojí 37600 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků