Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Všechno padá na samotné technice i dojmu, že o levnější vyladěná BMW by nemusel být takový zájem.

Německá Alpina, která si už léta drží nálepku renomované značky nabízející vyladěná BMW, se do nižší kategorie nových „baworáků“ s pohonem předních kol prostě nepustí. I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce.

BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

Svůj pohled na potencionální úpravu nového BMW řady 1, chystané řady 2 Gran Coupé nebo třeba crossoverů X1 a X2 upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“.

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. „Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen.

Alpina si už mne ruce na řadu 8 Gran Coupé. Ležet ladem nenechá ani sedmičku

Alpina si už mne ruce na řadu 8 Gran Coupé. Ležet ladem nenechá ani sedmičku

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra. Trh levnějších modelů tedy Alpině nevoní. Ke všemu, ladění zadokolek bylo pro značku dosud výnosným byznysem.

V tuto chvílí začíná portfolio Alpiny u řady 3, včetně SUV X3 a X4, a směřuje přes řadu 5 až k limuzíně řady 7. Ve vozech přitom firma využívá často identické motory a zmíněné převodovky od ZF. K ladění předokolek tak Bovensiepen rovněž dodává, že použitím japonských převodovek Aisin v modelech s pohonem předních kol, by musela Alpina s tímto výrobcem začít spolupracovat. A to jsou samozřejmě další výdaje navíc.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků