Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Všechno padá na samotné technice i dojmu, že o levnější vyladěná BMW by nemusel být takový zájem.

Německá Alpina, která si už léta drží nálepku renomované značky nabízející vyladěná BMW, se do nižší kategorie nových „baworáků“ s pohonem předních kol prostě nepustí. I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce.

BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

Svůj pohled na potencionální úpravu nového BMW řady 1, chystané řady 2 Gran Coupé nebo třeba crossoverů X1 a X2 upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“.

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. „Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen.

Alpina si už mne ruce na řadu 8 Gran Coupé. Ležet ladem nenechá ani sedmičku

Alpina si už mne ruce na řadu 8 Gran Coupé. Ležet ladem nenechá ani sedmičku

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra. Trh levnějších modelů tedy Alpině nevoní. Ke všemu, ladění zadokolek bylo pro značku dosud výnosným byznysem.

V tuto chvílí začíná portfolio Alpiny u řady 3, včetně SUV X3 a X4, a směřuje přes řadu 5 až k limuzíně řady 7. Ve vozech přitom firma využívá často identické motory a zmíněné převodovky od ZF. K ladění předokolek tak Bovensiepen rovněž dodává, že použitím japonských převodovek Aisin v modelech s pohonem předních kol, by musela Alpina s tímto výrobcem začít spolupracovat. A to jsou samozřejmě další výdaje navíc.

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků