Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Všechno padá na samotné technice i dojmu, že o levnější vyladěná BMW by nemusel být takový zájem.

Německá Alpina, která si už léta drží nálepku renomované značky nabízející vyladěná BMW, se do nižší kategorie nových „baworáků“ s pohonem předních kol prostě nepustí. I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce.

BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

BMW X7 prý ostrou verzi nedostane. Alpina už ale ve svých dílnách kuje pikle

Svůj pohled na potencionální úpravu nového BMW řady 1, chystané řady 2 Gran Coupé nebo třeba crossoverů X1 a X2 upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“.

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. „Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen.

Alpina si už mne ruce na řadu 8 Gran Coupé. Ležet ladem nenechá ani sedmičku

Alpina si už mne ruce na řadu 8 Gran Coupé. Ležet ladem nenechá ani sedmičku

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra. Trh levnějších modelů tedy Alpině nevoní. Ke všemu, ladění zadokolek bylo pro značku dosud výnosným byznysem.

V tuto chvílí začíná portfolio Alpiny u řady 3, včetně SUV X3 a X4, a směřuje přes řadu 5 až k limuzíně řady 7. Ve vozech přitom firma využívá často identické motory a zmíněné převodovky od ZF. K ladění předokolek tak Bovensiepen rovněž dodává, že použitím japonských převodovek Aisin v modelech s pohonem předních kol, by musela Alpina s tímto výrobcem začít spolupracovat. A to jsou samozřejmě další výdaje navíc.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků