Ladičská divize má velmi rychlou trojkou se speciálními úpravami. Bude jen pro pět vyvolených.
Věděli jste, že vůbec první výrobní závod BMW mimo Německo vznikl před padesáti lety v Jihoafrické republice? Automobilka toto výročí slaví oznámením investice ve výši zhruba pěti miliard korun do nové továrny poblíž města Pretoria, v níž bude vznikat nová plug-in hybridní X3.
Spolupráci s jihoafrickou částí BMW oslavuje i Alpina, která v roce 1985 vyráběla speciální verze 333i s šestiválcovým motorem M30 a karoserií kupé pro tamní trh. Vozy vznikaly v německém Buchloe, jejich pohonná jednotka měla 145 kW a 285 Nm – zajímavostí je, že kvůli omezenému prostoru pod kapotou po transplantaci řadové šestky si kupci museli vybrat, zda chtějí klimatizaci, nebo posilovač řízení. Vzniklo jen 204 kusů.
Tuto spolupráci a přítomnost BMW v JAR Alpina připomíná limitovanou edicí B3 50 Years of South Africa, která bude výrazně vzácnější, než 333i. Postaví totiž pouhých pět kusů. Vozy dostanou 20palcová kola Alpina Classic, typické polepy a nápis na předním spoileru. Uvnitř se majitelé mohou těšit na loga 50. výročí na opěrkách hlavy a plaketu 50 Years an Icon, BMW South Africa na středové konzole. Čalounění z kůže Lavalina dostává prošívání v bílé a zelené barvě Alpina.
Pod kapotou je třílitrový šestiválec s dvěma novými jednokomorovými turbodmychadly o výkonu 364 kW a se 730 Nm. Maximální rychlost činí 305 km/h a na stovce jste za 3,6 sekundy za doprovodu zvuku z lepšího výfukového systému. Od standardní trojky se pak liší pružiny, stabilizátory, kalibrace řízení i brzdový systém.
Cena činí v přepočtu zhruba 3,5 milionu korun.