Spolupráci s jihoafrickou částí BMW oslavuje také Alpina. Zdroj: Alpina

Spolupráci s jihoafrickou částí BMW oslavuje také Alpina. | Zdroj: Alpina

V roce 1985 vyráběla speciální verze 333i s šestiválcovým motorem M30 a karoserií kupé pro tamní trh. Zdroj: Alpina

V roce 1985 vyráběla speciální verze 333i s šestiválcovým motorem M30 a karoserií kupé pro tamní trh. | Zdroj: Alpina

Vozy vznikaly v německém Buchloe, jejich pohonná jednotka měla 145 kW a 285 Nm – zajímavostí je, že kvůli omezenému prostoru pod kapotou po transplantaci řadové šestky si kupci museli vybrat, zda chtějí klimatizaci, nebo posilovač řízení. Zdroj: Alpina

Vozy vznikaly v německém Buchloe, jejich pohonná jednotka měla 145 kW a 285 Nm – zajímavostí je, že kvůli omezenému prostoru pod kapotou po transplantaci řadové šestky si kupci museli vybrat, zda chtějí klimatizaci, nebo posilovač řízení. | Zdroj: Alpina

Vzniklo jen 204 kusů. Zdroj: Alpina

Vzniklo jen 204 kusů. | Zdroj: Alpina

Tuto spolupráci a přítomnost BMW v JAR Alpina připomíná limitovanou edicí B3 50 Years of South Africa, která bude výrazně vzácnější, než 333i. Zdroj: Alpina

Tuto spolupráci a přítomnost BMW v JAR Alpina připomíná limitovanou edicí B3 50 Years of South Africa, která bude výrazně vzácnější, než 333i. | Zdroj: Alpina

Postaví totiž pouhých pět kusů. Zdroj: Alpina

Postaví totiž pouhých pět kusů. | Zdroj: Alpina

Vozy dostanou 20palcová kola Alpina Classic, typické polepy a nápis na předním spoileru. Zdroj: Alpina

Vozy dostanou 20palcová kola Alpina Classic, typické polepy a nápis na předním spoileru. | Zdroj: Alpina

Pod kapotou je třílitrový šestiválec s dvěma novými jednokomorovými turbodmychadly o výkonu 364 kW a se 730 Nm. Zdroj: Alpina

Pod kapotou je třílitrový šestiválec s dvěma novými jednokomorovými turbodmychadly o výkonu 364 kW a se 730 Nm. | Zdroj: Alpina

aximální rychlost činí 305 km/h a na stovce jste za 3,6 sekundy za doprovodu zvuku z lepšího výfukového systému, od standardní trojky se pak samozřejmě liší pružiny, stabilizátory, kalibrace řízení i brzdový systém. Zdroj: Alpina

aximální rychlost činí 305 km/h a na stovce jste za 3,6 sekundy za doprovodu zvuku z lepšího výfukového systému, od standardní trojky se pak samozřejmě liší pružiny, stabilizátory, kalibrace řízení i brzdový systém. | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa Zdroj: Alpina

Alpina B3 50 Years of South Africa | Zdroj: Alpina

V roce 1985 vyráběla speciální verze 333i s šestiválcovým motorem M30 a karoserií kupé pro tamní trh. Zdroj: Alpina
Vozy vznikaly v německém Buchloe, jejich pohonná jednotka měla 145 kW a 285 Nm – zajímavostí je, že kvůli omezenému prostoru pod kapotou po transplantaci řadové šestky si kupci museli vybrat, zda chtějí klimatizaci, nebo posilovač řízení. Zdroj: Alpina
Vzniklo jen 204 kusů. Zdroj: Alpina
Tuto spolupráci a přítomnost BMW v JAR Alpina připomíná limitovanou edicí B3 50 Years of South Africa, která bude výrazně vzácnější, než 333i. Zdroj: Alpina
17
Fotogalerie

Alpina má novou extrémně limitovanou edici B3. Oslavuje skvostné BMW 333i z 80. let

Ladičská divize má velmi rychlou trojkou se speciálními úpravami. Bude jen pro pět vyvolených.

Věděli jste, že vůbec první výrobní závod BMW mimo Německo vznikl před padesáti lety v Jihoafrické republice? Automobilka toto výročí slaví oznámením investice ve výši zhruba pěti miliard korun do nové továrny poblíž města Pretoria, v níž bude vznikat nová plug-in hybridní X3.

Spolupráci s jihoafrickou částí BMW oslavuje i Alpina, která v roce 1985 vyráběla speciální verze 333i s šestiválcovým motorem M30 a karoserií kupé pro tamní trh. Vozy vznikaly v německém Buchloe, jejich pohonná jednotka měla 145 kW a 285 Nm – zajímavostí je, že kvůli omezenému prostoru pod kapotou po transplantaci řadové šestky si kupci museli vybrat, zda chtějí klimatizaci, nebo posilovač řízení. Vzniklo jen 204 kusů.

Tuto spolupráci a přítomnost BMW v JAR Alpina připomíná limitovanou edicí B3 50 Years of South Africa, která bude výrazně vzácnější, než 333i. Postaví totiž pouhých pět kusů. Vozy dostanou 20palcová kola Alpina Classic, typické polepy a nápis na předním spoileru. Uvnitř se majitelé mohou těšit na loga 50. výročí na opěrkách hlavy a plaketu 50 Years an Icon, BMW South Africa na středové konzole. Čalounění z kůže Lavalina dostává prošívání v bílé a zelené barvě Alpina.

Pod kapotou je třílitrový šestiválec s dvěma novými jednokomorovými turbodmychadly o výkonu 364 kW a se 730 Nm. Maximální rychlost činí 305 km/h a na stovce jste za 3,6 sekundy za doprovodu zvuku z lepšího výfukového systému. Od standardní trojky se pak liší pružiny, stabilizátory, kalibrace řízení i brzdový systém.

Cena činí v přepočtu zhruba 3,5 milionu korun.

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

Doporučujeme

Články odjinud