Alpina vyladila i nejsilnější naftové BMW řady 3. Cena je přinejmenším lákavá

Alpina D3 S je vysokorychlostní přepravník s nízkou spotřebou, který možná hledáte. K mání je i v praktické variantě Touring.

Věhlasný německý výrobce Alpina s novou trojkovou řadou BMW ještě neskončil. Po výkonné a překvapivě výhodné variantě s benzinovým motorem, se podíval na zoubek i nejsilnější naftové motorizaci M340d. S názvem D3 S tak přichází nový vyladěný model, který je k mání v obou karosářských verzích.

Neočekávejte ale žádná extra kouzla. V Alpině se na to jde spíše decentní cestou a s výslednými výtvory se dá bez problému jezdit každý den. Model D3 S má oproti standardní verzi jiné chlazení, upravenou řídicí jednotku a vůbec poprvé se ladil i mild-hybridní systém. Alpina ubezpečuje, že vytvořila každodenního společníka, který ale nebude dělat kompromisy v dynamice.

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Nemáme nejmenší důvod jí to nevěřit. Výsledný výkon se z původní hodnoty 250 kW (340 koní), zvedl na 261 kW (355 koní). Maximální točivý moment je nyní 730 N.m, tedy o 30 N.m vyšší. Lehce upravená je i osmistupňová převodovka ZF a systém start/stop byl vyladěný pro hladší chod. Na německých dálnicích pak vozy dosáhnou rychlosti přes 270 km/h. Zrychlení na stovku se nezměnilo. Stále tak platí 4,6 s pro sedan a 4,8 s pro Touring.

Na podvozek se také hledělo. Znatelná změna je například v zavěšení, které je shodné s benzinovou variantou B3. Nové jsou i pružiny Eibach. Ke zlehčení neodpružené hmotnosti pak pomohla kovaná kola, která ušetřila celkem 14 kilogramů a jsou obalená do speciálně vyladěných pneumatik Pirelli P Zero.

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Změny v designu exteriéru a interiéru jsou jako vždy decentní. Hledělo se ale i na takové detaily, jako je například grafika virtuálního kokpitu, na které vás doprovází velké logo Alpina. Za variantu sedan zaplatíte 70.500 eur (1.903.500 Kč). Za výchozí sedan M340d xDrive dáte u německého BMW v přepočtu o 150 tisíc korun méně. Tak zásadní rozdíl tedy v pořizovací ceně není. Touring D3 S je pak o 1400 eur dražší.

Alpina D3 S – technické údaje a oficiální ceny
Varianta Sedan Touring
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Výkon [kW/min] 261/4000-4200
Točivý moment [Nm/min] 730/1750-2750
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,6 4,8
Maximální rychlost [km/h] 270 273
Pohotovostní hmotnost [kg] 1950 2010
Spotřeba paliva WLTP [l/100 km] 6,4
Základní cena [€] 70.500 71.900
Základní cena [Kč] 1.903.500* 1.941.300*
*přepočet dle současného kurzu ČNB

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků