Alpina vyladila i nejsilnější naftové BMW řady 3. Cena je přinejmenším lákavá

Alpina D3 S je vysokorychlostní přepravník s nízkou spotřebou, který možná hledáte. K mání je i v praktické variantě Touring.

Věhlasný německý výrobce Alpina s novou trojkovou řadou BMW ještě neskončil. Po výkonné a překvapivě výhodné variantě s benzinovým motorem, se podíval na zoubek i nejsilnější naftové motorizaci M340d. S názvem D3 S tak přichází nový vyladěný model, který je k mání v obou karosářských verzích.

Neočekávejte ale žádná extra kouzla. V Alpině se na to jde spíše decentní cestou a s výslednými výtvory se dá bez problému jezdit každý den. Model D3 S má oproti standardní verzi jiné chlazení, upravenou řídicí jednotku a vůbec poprvé se ladil i mild-hybridní systém. Alpina ubezpečuje, že vytvořila každodenního společníka, který ale nebude dělat kompromisy v dynamice.

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Nemáme nejmenší důvod jí to nevěřit. Výsledný výkon se z původní hodnoty 250 kW (340 koní), zvedl na 261 kW (355 koní). Maximální točivý moment je nyní 730 N.m, tedy o 30 N.m vyšší. Lehce upravená je i osmistupňová převodovka ZF a systém start/stop byl vyladěný pro hladší chod. Na německých dálnicích pak vozy dosáhnou rychlosti přes 270 km/h. Zrychlení na stovku se nezměnilo. Stále tak platí 4,6 s pro sedan a 4,8 s pro Touring.

Na podvozek se také hledělo. Znatelná změna je například v zavěšení, které je shodné s benzinovou variantou B3. Nové jsou i pružiny Eibach. Ke zlehčení neodpružené hmotnosti pak pomohla kovaná kola, která ušetřila celkem 14 kilogramů a jsou obalená do speciálně vyladěných pneumatik Pirelli P Zero.

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Změny v designu exteriéru a interiéru jsou jako vždy decentní. Hledělo se ale i na takové detaily, jako je například grafika virtuálního kokpitu, na které vás doprovází velké logo Alpina. Za variantu sedan zaplatíte 70.500 eur (1.903.500 Kč). Za výchozí sedan M340d xDrive dáte u německého BMW v přepočtu o 150 tisíc korun méně. Tak zásadní rozdíl tedy v pořizovací ceně není. Touring D3 S je pak o 1400 eur dražší.

Alpina D3 S – technické údaje a oficiální ceny
Varianta Sedan Touring
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Výkon [kW/min] 261/4000-4200
Točivý moment [Nm/min] 730/1750-2750
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,6 4,8
Maximální rychlost [km/h] 270 273
Pohotovostní hmotnost [kg] 1950 2010
Spotřeba paliva WLTP [l/100 km] 6,4
Základní cena [€] 70.500 71.900
Základní cena [Kč] 1.903.500* 1.941.300*
*přepočet dle současného kurzu ČNB
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků