Alpina D3 biturbo: ropák sprinterem

Novinkou německého ladiče Alpina je vznětové provedení D3 biturbo. Jeho čtyřválcová (!) pohonná jednotka pochází z malého BMW 123d a její výkon byl zvýšen z 204 na 214 koní. Hodnota nejvyššího točivého momentu u Alpiny D3 biturbo vrcholí 450 Nm. Vůz díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 244 km/h. Jedná se o přinejmenším podobné parametry jako u sériových šestiválců 325d a 330d, ovšem při spotřebě paliva čtyřválce. Alpina D3 biturbo totiž spotřebuje v kombinovaném jízdním režimu jen 5,9 litru nafty na 100 km a na této trase vyprodukuje pouze 156 gramů oxidu uhličitého, tedy alespoň pokud výkonu 214 koní nevyužijete ani z poloviny...

Alpina D3 biturbo se nabízí s karosérií sedan a kombi a představuje další ránu pro konzervativní příznivce značky. Alespoň Alpina se naftovým úletům mohla vyhnout...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina D3 biturbo

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků