Alpina D3 biturbo: ropák sprinterem

Novinkou německého ladiče Alpina je vznětové provedení D3 biturbo. Jeho čtyřválcová (!) pohonná jednotka pochází z malého BMW 123d a její výkon byl zvýšen z 204 na 214 koní. Hodnota nejvyššího točivého momentu u Alpiny D3 biturbo vrcholí 450 Nm. Vůz díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 244 km/h. Jedná se o přinejmenším podobné parametry jako u sériových šestiválců 325d a 330d, ovšem při spotřebě paliva čtyřválce. Alpina D3 biturbo totiž spotřebuje v kombinovaném jízdním režimu jen 5,9 litru nafty na 100 km a na této trase vyprodukuje pouze 156 gramů oxidu uhličitého, tedy alespoň pokud výkonu 214 koní nevyužijete ani z poloviny...

Alpina D3 biturbo se nabízí s karosérií sedan a kombi a představuje další ránu pro konzervativní příznivce značky. Alespoň Alpina se naftovým úletům mohla vyhnout...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina D3 biturbo

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků