Alpina D3 biturbo: ropák sprinterem

Novinkou německého ladiče Alpina je vznětové provedení D3 biturbo. Jeho čtyřválcová (!) pohonná jednotka pochází z malého BMW 123d a její výkon byl zvýšen z 204 na 214 koní. Hodnota nejvyššího točivého momentu u Alpiny D3 biturbo vrcholí 450 Nm. Vůz díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 244 km/h. Jedná se o přinejmenším podobné parametry jako u sériových šestiválců 325d a 330d, ovšem při spotřebě paliva čtyřválce. Alpina D3 biturbo totiž spotřebuje v kombinovaném jízdním režimu jen 5,9 litru nafty na 100 km a na této trase vyprodukuje pouze 156 gramů oxidu uhličitého, tedy alespoň pokud výkonu 214 koní nevyužijete ani z poloviny...

Alpina D3 biturbo se nabízí s karosérií sedan a kombi a představuje další ránu pro konzervativní příznivce značky. Alespoň Alpina se naftovým úletům mohla vyhnout...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina D3 biturbo

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků