Alpina D3 biturbo: ropák sprinterem

Novinkou německého ladiče Alpina je vznětové provedení D3 biturbo. Jeho čtyřválcová (!) pohonná jednotka pochází z malého BMW 123d a její výkon byl zvýšen z 204 na 214 koní. Hodnota nejvyššího točivého momentu u Alpiny D3 biturbo vrcholí 450 Nm. Vůz díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 244 km/h. Jedná se o přinejmenším podobné parametry jako u sériových šestiválců 325d a 330d, ovšem při spotřebě paliva čtyřválce. Alpina D3 biturbo totiž spotřebuje v kombinovaném jízdním režimu jen 5,9 litru nafty na 100 km a na této trase vyprodukuje pouze 156 gramů oxidu uhličitého, tedy alespoň pokud výkonu 214 koní nevyužijete ani z poloviny...

Alpina D3 biturbo se nabízí s karosérií sedan a kombi a představuje další ránu pro konzervativní příznivce značky. Alespoň Alpina se naftovým úletům mohla vyhnout...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina D3 biturbo

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků