Alpina D3 Bi-Turbo Coupé: podivný elegán

Alpina je nesporně jednou z hvězd tuningového nebe. Ja ale otázkou, zda její poslední produkty nepovedou k rychlému vyhasnutí...
Alpina D3 Bi-Turbo Coupé: podivný elegán

Oddaný úpravce vozidel BMW se předvedl již v mnoha světlech, za léta své existence dokázal několikrát, že název Alpina pasuje jak na luxusní limuzínu, tak na sportovní vozidla. Nejnovějším počinem z jejich dílny je přitom Alpina D3 Bi-Turbo, kupé, které se tak trochu liší od těch ostatních. Společnost si totiž dala záležet na tom, aby byl jejich výsledek nejen výkonný, ale zároveň i úsporný.

Svědčí o tom především použití vznětového přeplňovaného dvoulitrového agregátu z BMW 123d, naladěného na výkon 214 koní. Úpravci popracovali i na redukci hmotnosti a tak se z tohoto vozu stává to nejlepší z hlediska poměru výkon/hmotnost. Na jednu tunu totiž připadá až 146 koní, což je přibližně srovnatelný údaj s BMW 330d. Kromě toho při dnešních cenách paliv potěší i udávaná kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km. Nízkého výkonu, nebo těžkopádnosti se obávat jistě nemusíme, sprint z  0 na 100 km/h zvládne vůz za 6,9 sekund a maximální rychlost je kolem 245 km/h.

Samozřejmě nechybí ani jistý punc exkluzivity, který dodává lemování, decentní bodykit a charakteristická sportovní kola. Nechybí ani ovšem pořádná dávka rozpaků, něco jako čtyŕválcový diesel se k Alpině hodí asi jako sáňky na Ibizu... Cena za toto úsporné BMW byla stanovena na 32 950 liber (zhruba 995 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Alpina D3 Bi-Turbo Coupé
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků