Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7

Výkon přes 600 koní, maximální rychlost 310 km/h a zrychlení na 100 km/h za 3,7 sekundy. To jsou jen základní data nové Alpiny B7.
Seznam kapitol
  1. Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
  2. Fotogalerie: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo

Maskovaná Alpina B7 Bi-Turbo se před ženevskou premiérou rozcvičovala na videu a teď tu konečně máme oficiální odhalení nové generace vrcholného modelu exkluzivního úpravce vozů BMW. A hned je jasné, že se na ostřejší BMW M7 čekat nemusí, neboť tahle luxusní Alpina bude stačit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina vždycky posouvala možnosti běžných BMW na jinou úroveň. A na rozdíl od některých modelů M fungovala jako normální pohodlné auto při podobné dynamice

Alpina B7 xDrive (ano, tohle už bude pouze čtyřkolka) dostala podle očekávání novou generaci dvěma turby přeplňovaného osmiválce 4,4 litru. Motor nabízí výkon 447 kW (608 koní) v rozmezí 5750 až 6250 ot./min. a točivý moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot./min. Už 1100 ot./min. má ale osmiválec točivý moment 450 Nm a při 1800 ot./min. je to už 600 Nm. Údaje ale platí při použití osmadevadesátioktanového benzínu.

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

O přenos síly se stará osmistupňový automat od ZF a pohon všech kol, který při „vypnutí“ stabilizačního systému upřednostní ve svém vyvážení zadní nápravu. I díky tomu zrychlí Aplina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je 310 km/h a Alpina se chlubí i kombinovanou spotřebou 10,4 litru na 100 km.

Výfukový systém pochází z vlastní dílny a je naladěn tak, aby poskytoval důraznější tóny než sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Dostanete i aktivní natáčení zadní nápravy, adaptivní podvozek si nastavuje Alpina sama a dvacetipalcová kola obouvá do pneumatik Michelin Pilot SuperSport. Za příplatek můžete mít 21" ráfky.

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Vpředu mají pneumatiky rozměr 255/40 R20, vzadu pak 295/35 R20. Za klasickými disky charakteristickými pro Alpinu se ukrývají masivní ocelové chlazené kotouče se čtyřpístkovými třmeny o rozměru 395x36 mm vpředu a 370x24 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmiválec 4.4 bi-turbo nabízí 608 koní a 800 Nm. Ale Alpina není jen o rychlosti, nýbrž i o luxusní výbavě a maximální pozornosti k detailům. Jistě, připlatíte si

Jak je u Alpiny zvykem, výbava bude poměrně bohatá. Obvykle platí, že při dorovnání výbavy do srovnatelného BMW bude cena obou aut velmi podobná. Navíc u Alpiny dostanete vyšší výkon a naše dřívější zkušenosti ukazují, že i pohodlnější podvozek a lepší řízení. Až by se chtělo jednomu říci, že Alpina dělá lepší BMW... Ale hodnocení nového modelu B7 xDrive Bi-Turbo si raději schováme až na případnou testovací jízdu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
  2. Fotogalerie: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků