Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7

Výkon přes 600 koní, maximální rychlost 310 km/h a zrychlení na 100 km/h za 3,7 sekundy. To jsou jen základní data nové Alpiny B7.
Seznam kapitol
  1. Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
  2. Fotogalerie: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo

Maskovaná Alpina B7 Bi-Turbo se před ženevskou premiérou rozcvičovala na videu a teď tu konečně máme oficiální odhalení nové generace vrcholného modelu exkluzivního úpravce vozů BMW. A hned je jasné, že se na ostřejší BMW M7 čekat nemusí, neboť tahle luxusní Alpina bude stačit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina vždycky posouvala možnosti běžných BMW na jinou úroveň. A na rozdíl od některých modelů M fungovala jako normální pohodlné auto při podobné dynamice

Alpina B7 xDrive (ano, tohle už bude pouze čtyřkolka) dostala podle očekávání novou generaci dvěma turby přeplňovaného osmiválce 4,4 litru. Motor nabízí výkon 447 kW (608 koní) v rozmezí 5750 až 6250 ot./min. a točivý moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot./min. Už 1100 ot./min. má ale osmiválec točivý moment 450 Nm a při 1800 ot./min. je to už 600 Nm. Údaje ale platí při použití osmadevadesátioktanového benzínu.

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

O přenos síly se stará osmistupňový automat od ZF a pohon všech kol, který při „vypnutí“ stabilizačního systému upřednostní ve svém vyvážení zadní nápravu. I díky tomu zrychlí Aplina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je 310 km/h a Alpina se chlubí i kombinovanou spotřebou 10,4 litru na 100 km.

Výfukový systém pochází z vlastní dílny a je naladěn tak, aby poskytoval důraznější tóny než sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Dostanete i aktivní natáčení zadní nápravy, adaptivní podvozek si nastavuje Alpina sama a dvacetipalcová kola obouvá do pneumatik Michelin Pilot SuperSport. Za příplatek můžete mít 21" ráfky.

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Vpředu mají pneumatiky rozměr 255/40 R20, vzadu pak 295/35 R20. Za klasickými disky charakteristickými pro Alpinu se ukrývají masivní ocelové chlazené kotouče se čtyřpístkovými třmeny o rozměru 395x36 mm vpředu a 370x24 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmiválec 4.4 bi-turbo nabízí 608 koní a 800 Nm. Ale Alpina není jen o rychlosti, nýbrž i o luxusní výbavě a maximální pozornosti k detailům. Jistě, připlatíte si

Jak je u Alpiny zvykem, výbava bude poměrně bohatá. Obvykle platí, že při dorovnání výbavy do srovnatelného BMW bude cena obou aut velmi podobná. Navíc u Alpiny dostanete vyšší výkon a naše dřívější zkušenosti ukazují, že i pohodlnější podvozek a lepší řízení. Až by se chtělo jednomu říci, že Alpina dělá lepší BMW... Ale hodnocení nového modelu B7 xDrive Bi-Turbo si raději schováme až na případnou testovací jízdu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
  2. Fotogalerie: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků