Alpina B7: facelift a posílené srdce

Značka Alpina vylepšila svůj sedan B7. Na první pohled si toho zřejmě nevšimnete, ale 50 koní navíc by vás potěšit mohlo…

Společnost Alpina má povolení zabíjet, totiž udělovat vlastní VIN, což odráží způsob výroby jejích automobilů. Ačkoli to totiž na první pohled možná tak nevypadá, zásah konstruktérů a řemeslníků Alpiny do každého z vozů je více než výrazný. Mezi jejich další specifické rysy patří pochopitelně speciální zelené a modré laky a vícepaprskové lité ráfky. Nyní se sady vylepšení dočkaly sedany Alpina B7 aktuální „sedmičkové“ generace BMW F01 (resp. F02 s prodlouženým rozvorem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B7 pro modelový rok 2013 v nové, silnější verzi

Premiéru oslaví na blížící se prestižní soutěži elegance Pebble Beach Concours d'Elegance. V Buchloe připravili pro svoji Alpinu B7 nové prvky karoserie (prý jich je 30), mezi něž patří upravená maska a mlhovky z LED. Novinky najdeme také v interiéru, kde na zákazníky čekají nové materiály a barevné kombinace obkladových a čalounických materiálů. Ale teď pod kapotu.

Tuning | BMW

Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

Tam dřímá známý zážehový osmiválec BMW z typu BMW 750i o objemu 4,4 l doplněný přeplňováním párem turbodmychadel. Díky dílčím úpravám nyní dosahuje výkonu 547 koní (403 kW) a točivého momentu 730 Nm, a to je o nějakých 47 koní a 30 Nm více než u stávající verze Alpiny B7. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou tento docela seriózně vypadající vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h zhruba za 4,5 s a dosáhne rychlosti 312 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy se dotkly také pohonné jednotky a interiéru

Podle tvrzení vedení společnosti Alpina jsou její produkty exkluzivními automobily pro každodenní užívání, což například o továrních „M“ verzích vozů BMW úplně tak říci nejde. I přes svůj decentní vzhled a vynikající jízdní vlastnosti a výkony si totiž zachovávají přiměřenou dávku komfortu a zákazníci s nimi údajně najezdí v průměru okolo 40 000 km ročně, což není úplně málo.  
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků