Alpina B7: facelift a posílené srdce

Značka Alpina vylepšila svůj sedan B7. Na první pohled si toho zřejmě nevšimnete, ale 50 koní navíc by vás potěšit mohlo…

Společnost Alpina má povolení zabíjet, totiž udělovat vlastní VIN, což odráží způsob výroby jejích automobilů. Ačkoli to totiž na první pohled možná tak nevypadá, zásah konstruktérů a řemeslníků Alpiny do každého z vozů je více než výrazný. Mezi jejich další specifické rysy patří pochopitelně speciální zelené a modré laky a vícepaprskové lité ráfky. Nyní se sady vylepšení dočkaly sedany Alpina B7 aktuální „sedmičkové“ generace BMW F01 (resp. F02 s prodlouženým rozvorem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B7 pro modelový rok 2013 v nové, silnější verzi

Premiéru oslaví na blížící se prestižní soutěži elegance Pebble Beach Concours d'Elegance. V Buchloe připravili pro svoji Alpinu B7 nové prvky karoserie (prý jich je 30), mezi něž patří upravená maska a mlhovky z LED. Novinky najdeme také v interiéru, kde na zákazníky čekají nové materiály a barevné kombinace obkladových a čalounických materiálů. Ale teď pod kapotu.

Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

Tam dřímá známý zážehový osmiválec BMW z typu BMW 750i o objemu 4,4 l doplněný přeplňováním párem turbodmychadel. Díky dílčím úpravám nyní dosahuje výkonu 547 koní (403 kW) a točivého momentu 730 Nm, a to je o nějakých 47 koní a 30 Nm více než u stávající verze Alpiny B7. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou tento docela seriózně vypadající vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h zhruba za 4,5 s a dosáhne rychlosti 312 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy se dotkly také pohonné jednotky a interiéru

Podle tvrzení vedení společnosti Alpina jsou její produkty exkluzivními automobily pro každodenní užívání, což například o továrních „M“ verzích vozů BMW úplně tak říci nejde. I přes svůj decentní vzhled a vynikající jízdní vlastnosti a výkony si totiž zachovávají přiměřenou dávku komfortu a zákazníci s nimi údajně najezdí v průměru okolo 40 000 km ročně, což není úplně málo.  
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků