Alpina B7: facelift a posílené srdce

Značka Alpina vylepšila svůj sedan B7. Na první pohled si toho zřejmě nevšimnete, ale 50 koní navíc by vás potěšit mohlo…

Společnost Alpina má povolení zabíjet, totiž udělovat vlastní VIN, což odráží způsob výroby jejích automobilů. Ačkoli to totiž na první pohled možná tak nevypadá, zásah konstruktérů a řemeslníků Alpiny do každého z vozů je více než výrazný. Mezi jejich další specifické rysy patří pochopitelně speciální zelené a modré laky a vícepaprskové lité ráfky. Nyní se sady vylepšení dočkaly sedany Alpina B7 aktuální „sedmičkové“ generace BMW F01 (resp. F02 s prodlouženým rozvorem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B7 pro modelový rok 2013 v nové, silnější verzi

Premiéru oslaví na blížící se prestižní soutěži elegance Pebble Beach Concours d'Elegance. V Buchloe připravili pro svoji Alpinu B7 nové prvky karoserie (prý jich je 30), mezi něž patří upravená maska a mlhovky z LED. Novinky najdeme také v interiéru, kde na zákazníky čekají nové materiály a barevné kombinace obkladových a čalounických materiálů. Ale teď pod kapotu.

Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

Tam dřímá známý zážehový osmiválec BMW z typu BMW 750i o objemu 4,4 l doplněný přeplňováním párem turbodmychadel. Díky dílčím úpravám nyní dosahuje výkonu 547 koní (403 kW) a točivého momentu 730 Nm, a to je o nějakých 47 koní a 30 Nm více než u stávající verze Alpiny B7. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou tento docela seriózně vypadající vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h zhruba za 4,5 s a dosáhne rychlosti 312 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy se dotkly také pohonné jednotky a interiéru

Podle tvrzení vedení společnosti Alpina jsou její produkty exkluzivními automobily pro každodenní užívání, což například o továrních „M“ verzích vozů BMW úplně tak říci nejde. I přes svůj decentní vzhled a vynikající jízdní vlastnosti a výkony si totiž zachovávají přiměřenou dávku komfortu a zákazníci s nimi údajně najezdí v průměru okolo 40 000 km ročně, což není úplně málo.  
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků