Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

BMW oznámilo, že pro modelový rok 2011 nabídne exkluzivní provedení svého sedmičkového sedanu od Alpiny i v Severní Americe. Pojďme si při této příleźitosti říci o vozu vše důežité.

Model B7 na bázi nejnovějšího sedmičkového sedanu BMW není pro Evropany převratnou novinkou. Poprvé jej Alpina ukázala světu již v loni březnu a loni v říjnu vůz naživo předvedla na tokijské auto show. Nyní k tomu BMW uvedlo vůz i na americký trh, kde jej chce nabízet ve své dealerské síti. A my tento pomyslný vrchol dosavadní kariéry vozu využijeme k tomu, abychom si o něm řekli veškeré detaily, které jsme při předchozích příležitostech neznali, nebo vám je sdělit nestihnuli.

Nabízet se bude pod i přes přítomnost v showroomech BMW nabízet dále pod tradiční značkou Alpina, která tak pokračuje v tradici jasně specifikovaného ladění vozů značky BMW. V předchozích letech byly v omezených sériích nabízeny vozy B7 odvozené od předchozí generace E65. Novinka je adaptací stroje BMW řady 7 z nové řady s označením F01, jež se vloni představila na autosalonu v Ženevě, ale rovněž prodloužené varianty F02 uvedené teprve před několika měsíci. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW B7 těží z předností dále modifikovaného, celohliníkového zážehového osmiválce s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzínu High Precision Direct Injection a přeplňování dvojicí paralelních turbodmychadel. Inženýrům z Alpiny se podařilo zvýšit výkon ze standardních 400 na rovných 500 koní (373 kW), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm dostupnou v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min. Za těmito parametry stojí především úpravy dmychadel a zlepšení jejich chlazení, když se kapacita dvou mezichladičů instalovaných blíže motoru zvětšila zhruba o 35 %, což přispívá celkově lepší termodynamické účinnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také s ohledem na zvýšení kompresního poměru na 9,2:1 byly instalovány nové písty a tato jednotka dává velmi slušný měrný výkon 115 koní z litru objemu. Ušlechtilý osmiválec je spřažen s šestistupňovou automatickou převodovkou Alpina Switch-Tronic s volitelnými režimy Sport a Manual. V případě toho druhého lze řadit tlačítky na upraveném volantu a změna převodů trvá jen několik setin sekundy. Modifikovaný, nerezový výfukový systém ústí do dvou párů oválných koncovek, jež vozu mají propůjčovat pekelně ostrý akustický projev. Tento luxusní sedan s pohonem zadních kol zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úpravy se dotkly také podvozku, zejména pak přepracovaného, elektronicky stavitelného pérování DDC s režimy Comfort, Normal a Sport a aktivních příčných stabilizátorů ARS, světlá výška klesla o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Cílem konstruktérů bylo postavit auto s jízdními vlastnostmi menších vozů a luxusem limuzín. Nové jedenadvacetipalcové slitinové ráfky s dvacítkou tenkých paprsků svým vzhledem plně odpovídají tradici Alpiny a obouvají pneumatiky Michelin PS2 s rozměry 245/35 R21 vpředu  a 285/30 R21 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedan B7 je zvenčí osazen decentními spoilery vpředu a zadu, jež byly navrženy tak, aby zlepšovaly stabilitu stroje při vysokých rychlostech, přítlak na přední nápravě údajně narostl o 30 a na nápravě zadní o 15 %. U Alpiny však mysleli též na patřičné chlazení mechanických komponentů a zlepšili chlazení oleje motoru a převodovky ve speciálních jednotkách. K dispozici je kompletní škála odstínů laku z nabídky pro standardní BMW řady 7, novou variantou je však typická modrá metalíza Alpina. A lze předpokládat, že právě tato barva u vyrobených vozů opět převládne.

Také interiér nese typické rysy ducha Alpiny, jež se vyznačují znaky na řadě míst včetně sedadel, dřevěných obkladů palubní desky, prostorem před vnitřním zpětným zrcátkem, přístrojovém štítě a pochopitelně i na krytu motoru.

V Americe se nová Alpina B7 představí v únoru na autosalonu v Chicagu a do prodejů se dostane letos v létě. Pro Američany další důvod, proč se na něj těšit. Tedy na léto i na B7...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpina B7 Bi-Turbo 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků