Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nedlouho po premiéře faceliftu BMW řady 7 nám už německá Alpina ukazuje její tradičně upravenou verzi s označením B7.

Vzhled je samozřejmě subjektivní záležitost, ale německému úpravci se povedlo rozpačitě komentovaný facelift BMW řady 7 vyšperkovat opravdu náramně. Přesněji pak mluvíme o verzi 750i, která dostala všechny důležité aspekty pořádné Alpiny. A to nemluvíme pouze vzhledu, protože B7 je opravdovým tryskáčem na kolech.

Kromě typicky přiostřeného a stále elegantního bodykitu, dostala sedmička rovněž ikonická 20palcová kola Alpina Classic, přičemž zákazníci si mohou připlatit za ještě o chlup větší odlehčené 21palcové kousky. Došlo rovněž na posílení brzdové soustavy a upravený vzduchový podvozek se automaticky sníží o 15 mm po překročení rychlosti 225 km/h.

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

A když mluvíme o rychlosti, hlavním činitelem je pod kapotou původní 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z verze 750i, jenomže vyladěný na rovných 608 koní (447 kW) a 800 N.m točivého momentu. Pro srovnání standardní 750i si vystačí s výkonem 390 kW (530 koní) a 750 N.m. Nový je u B7 i koncový díl výfuku se čtyřmi koncovkami.

Automatická osmistupňová převodovka prý v Alpine řadí ještě rychleji a poskytuje sportovnější odezvu, zatímco vyladěním prošel i pohon všech kol xDrive. Sečteno, podtrženo, limuzína o hmotnosti 2,2 tuny teď umí zrychlit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,6 vteřiny a dosáhne rychlosti až 330 km/h.

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

V interiéru se přitom Alpina snažila ještě zvýšit úroveň komfortu, a to vylepšením odhlučnění, kdy je v zadních blatnících použito nové stínění, další izolace byla použita okolo B sloupků a zadní i boční okna jsou nyní o 5 mm silnější. Vnitřek se určitě dočkal i nového čalounění a obložení, prozatím nám však Alpina nedopřává fotky interiéru.

Prodeje nové Alpiny B7 započnou letos v létě. Prozatím byla oznámena pouze cenovka pro americký trh, kde si budou muset zájemci připravit minimálně 141.700 dolarů (asi 3,6 milionu korun).

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků