Nedlouho po premiéře faceliftu BMW řady 7 nám už německá Alpina ukazuje její tradičně upravenou verzi s označením B7.
Vzhled je samozřejmě subjektivní záležitost, ale německému úpravci se povedlo rozpačitě komentovaný facelift BMW řady 7 vyšperkovat opravdu náramně. Přesněji pak mluvíme o verzi 750i, která dostala všechny důležité aspekty pořádné Alpiny. A to nemluvíme pouze vzhledu, protože B7 je opravdovým tryskáčem na kolech.
Kromě typicky přiostřeného a stále elegantního bodykitu, dostala sedmička rovněž ikonická 20palcová kola Alpina Classic, přičemž zákazníci si mohou připlatit za ještě o chlup větší odlehčené 21palcové kousky. Došlo rovněž na posílení brzdové soustavy a upravený vzduchový podvozek se automaticky sníží o 15 mm po překročení rychlosti 225 km/h.
A když mluvíme o rychlosti, hlavním činitelem je pod kapotou původní 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z verze 750i, jenomže vyladěný na rovných 608 koní (447 kW) a 800 N.m točivého momentu. Pro srovnání standardní 750i si vystačí s výkonem 390 kW (530 koní) a 750 N.m. Nový je u B7 i koncový díl výfuku se čtyřmi koncovkami.
Automatická osmistupňová převodovka prý v Alpine řadí ještě rychleji a poskytuje sportovnější odezvu, zatímco vyladěním prošel i pohon všech kol xDrive. Sečteno, podtrženo, limuzína o hmotnosti 2,2 tuny teď umí zrychlit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,6 vteřiny a dosáhne rychlosti až 330 km/h.
V interiéru se přitom Alpina snažila ještě zvýšit úroveň komfortu, a to vylepšením odhlučnění, kdy je v zadních blatnících použito nové stínění, další izolace byla použita okolo B sloupků a zadní i boční okna jsou nyní o 5 mm silnější. Vnitřek se určitě dočkal i nového čalounění a obložení, prozatím nám však Alpina nedopřává fotky interiéru.
Prodeje nové Alpiny B7 započnou letos v létě. Prozatím byla oznámena pouze cenovka pro americký trh, kde si budou muset zájemci připravit minimálně 141.700 dolarů (asi 3,6 milionu korun).