Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 600 koní a umí až 330 km/h

Nedlouho po premiéře faceliftu BMW řady 7 nám už německá Alpina ukazuje její tradičně upravenou verzi s označením B7.

Vzhled je samozřejmě subjektivní záležitost, ale německému úpravci se povedlo rozpačitě komentovaný facelift BMW řady 7 vyšperkovat opravdu náramně. Přesněji pak mluvíme o verzi 750i, která dostala všechny důležité aspekty pořádné Alpiny. A to nemluvíme pouze vzhledu, protože B7 je opravdovým tryskáčem na kolech.

Kromě typicky přiostřeného a stále elegantního bodykitu, dostala sedmička rovněž ikonická 20palcová kola Alpina Classic, přičemž zákazníci si mohou připlatit za ještě o chlup větší odlehčené 21palcové kousky. Došlo rovněž na posílení brzdové soustavy a upravený vzduchový podvozek se automaticky sníží o 15 mm po překročení rychlosti 225 km/h.

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

A když mluvíme o rychlosti, hlavním činitelem je pod kapotou původní 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z verze 750i, jenomže vyladěný na rovných 600 koní (441 kW) a 800 N.m točivého momentu. Pro srovnání standardní 750i si vystačí s výkonem 390 kW (530 koní) a 750 N.m. Nový je u B7 i koncový díl výfuku se čtyřmi koncovkami.

Automatická osmistupňová převodovka prý v Alpine řadí ještě rychleji a poskytuje sportovnější odezvu, zatímco vyladěním prošel i pohon všech kol xDrive. Sečteno, podtrženo, limuzína o hmotnosti 2,2 tuny teď umí zrychlit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny a dosáhne rychlosti až 330 km/h.

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

V interiéru se přitom Alpina snažila ještě zvýšit úroveň komfortu, a to vylepšením odhlučnění, kdy je v zadních blatnících použito nové stínění, další izolace bylo použita okolo B sloupků a zadní i boční okna jsou nyní o 5 mm silnější. Vnitřek se určitě dočkal i nového čalounění a obložení, prozatím nám však Alpina nedopřává fotky interiéru.

Prodeje nové Alpiny B7 započnou letos v létě. Prozatím byla oznámena pouze cenovka pro americký trh, kde si budou muset zájemci připravit minimálně 141.700 dolarů (asi 3,6 milionu korun).

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků