Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nedlouho po premiéře faceliftu BMW řady 7 nám už německá Alpina ukazuje její tradičně upravenou verzi s označením B7.

Vzhled je samozřejmě subjektivní záležitost, ale německému úpravci se povedlo rozpačitě komentovaný facelift BMW řady 7 vyšperkovat opravdu náramně. Přesněji pak mluvíme o verzi 750i, která dostala všechny důležité aspekty pořádné Alpiny. A to nemluvíme pouze vzhledu, protože B7 je opravdovým tryskáčem na kolech.

Kromě typicky přiostřeného a stále elegantního bodykitu, dostala sedmička rovněž ikonická 20palcová kola Alpina Classic, přičemž zákazníci si mohou připlatit za ještě o chlup větší odlehčené 21palcové kousky. Došlo rovněž na posílení brzdové soustavy a upravený vzduchový podvozek se automaticky sníží o 15 mm po překročení rychlosti 225 km/h.

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

A když mluvíme o rychlosti, hlavním činitelem je pod kapotou původní 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z verze 750i, jenomže vyladěný na rovných 608 koní (447 kW) a 800 N.m točivého momentu. Pro srovnání standardní 750i si vystačí s výkonem 390 kW (530 koní) a 750 N.m. Nový je u B7 i koncový díl výfuku se čtyřmi koncovkami.

Automatická osmistupňová převodovka prý v Alpine řadí ještě rychleji a poskytuje sportovnější odezvu, zatímco vyladěním prošel i pohon všech kol xDrive. Sečteno, podtrženo, limuzína o hmotnosti 2,2 tuny teď umí zrychlit z nuly na 100 km/h za přibližně 3,6 vteřiny a dosáhne rychlosti až 330 km/h.

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

BMW M850i First Edition: Zaujme výbavou Individual, vznikne jen 400 kusů

V interiéru se přitom Alpina snažila ještě zvýšit úroveň komfortu, a to vylepšením odhlučnění, kdy je v zadních blatnících použito nové stínění, další izolace byla použita okolo B sloupků a zadní i boční okna jsou nyní o 5 mm silnější. Vnitřek se určitě dočkal i nového čalounění a obložení, prozatím nám však Alpina nedopřává fotky interiéru.

Prodeje nové Alpiny B7 započnou letos v létě. Prozatím byla oznámena pouze cenovka pro americký trh, kde si budou muset zájemci připravit minimálně 141.700 dolarů (asi 3,6 milionu korun).

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 122 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků